Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو با اشاره به دولت ترامپ، به تلویزیون دولتی گفت: "آن‌ها به سیا چراغ سبز داده‌اند تا عملیات پنهانی و تروریستی علیه نفت، برق، ارتش، اهداف منتخب و دیگر فعالیت‌های پنهانی کثیف مانند آنچه سیا مورد استفاده قرار می‌دهد، انجام دهد."

این اظهارات در بحبوحه مجموعه‌ای از تحولات به دنبال دستگیری یک جاسوس ادعا شده آمریکایی در نزدیکی بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت ونزوئلا در اوایل این ماه رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال تحقیقاتی درباره این موضوع، رئیس جمهور ونزوئلا مدعی شد که این جاسوس، که همراه سه نفر دیگر در ایالت فالکون دستگیر شده بود، به عنوان اپراتور ارتباطی در یک پایگاه سیا در عراق، بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ خدمت می‌کرد.

اتهامات مادورو علیه "اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا"

مادورو همچنین اتهامات علیه اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا را تکرار کرد و مدعی شد از این اداره نیز توسط کاخ سفید برای حمله به ونزوئلا و سرنگونی کاراکاس استفاده شده است.

وی اظهار کرد: کاخ سفید، اداره مبارزه با مواد مخدر را به آژانس عامل حملات علیه ونزوئلا بدل کرده است. آنچه امروز جدید است، این نیست که اداره مبارزه با مواد مخدر با گروه قاچاق مواد مخدر کلمبیا برای حمله به ونزوئلا درگیر است، موضوع جدید این است که آن‌ها تأیید کرده‌اند که سیا نیز در عملیات حملات تروریستی علیه ونزوئلا درگیر شود.

اوایل امسال، گروهی شامل ۱۳ نفر توسط نیروهای امنیتی ونزوئلا دستگیر شدند. دو تن از بازداشت‌شدگان بعدتر به عنوان شهروندان آمریکایی شناسایی شدند.

آمادگی کلمبیا برای حمله به ونزوئلا، بعد از اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا

مادورو همچنین هشار داد که "ایوان دوکو"، رئیس جمهور کلمبیا در حال استخدام قاچاقچیان مواد مخدر برای حمله برنامه‌ریزی شده به ونزوئلا است.

مادورو مدعی شد: ایوان دوکو مستقیماً باندهای قاچاق مواد مخدر را برمی‌شمرد و به باند قاچاق مواد مخدر "لا گواخارا" و دیگر مکان‌ها دستور داده تا گروه ضربتی و تروریست‌های او را برای حمله به ونزوئلا در هفته‌های آینده آماده کنند.

اعلام پیش‌بینی حمله کلمبیا به ونزوئلا در حالی از سوی مادورو مطرح می‌شود که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تحریم‌های جدید علیه رئیس جمهور ونزوئلا، وزارت دفاع ایران و دیگر مقامات ایرانی اعمال کرده است.

دولت ترامپ همچنین جایزه ۱۵ میلیون دلاری برای اطلاعاتی که به دستگیری مادورو منجر شود، تعیین کرده است. برای متحدان رئیس جمهور مانند "مایکل مورنو"، رئیس دادگاه عالی دادگستری نیز از طرف دولت آمریکا برای این موضوع جایزه‌های چند میلیون دلاری تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مادورو سیا الیوت ابرامز اداره مبارزه با مواد مخدر برای حمله به ونزوئلا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی سلیمانی گفت: در راستای اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت یک زوج در امر خرید و فروش مواد مخدر در شهر جدید مهستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه این زوج سوداگر مرگ را دستگیر کردند. در بازرسی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از منزل متهمان، ۸ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست همواره نسبت به فعالیت افراد مشکوک در پیرامون محل سکونت خود حساس باشند و در صورت مشاهده اینگونه موارد، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6085575

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار
  • جزئیات دستگیری اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران 
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • دستگیری یکی از اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • دستگیری توزیع کننده مواد مخدر صنعتی در اراک