Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-شهریور ماه سال جاری آثار زیادی را با استقبال مخاطبان روبرو کرد، در این میان انتشارات ۲۷ بعثتنیز توانست با ۶ عنوان کتاب مورد استقبال خوبی ار سوی مخاطبان قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - شهریور ماه سال جاری آثار زیادی را با استقبال مخاطبان روبرو کرد، در این گزارش به معرفی کتب منتشر شده از سوی انتشارات ۲۷ بعثت که در تابستان ۹۹ توانستند با فروش خوبی روبرو شوند خواهیم پرداخت که در ادامه خواهید خواند:

***روایتی از زندگی سردار شهید میرزا محمدسلگی

۱- آب هرگز نمی‌میرد (خاطرات سردار شهید میرزا محمد سلگی به قلم حمیدحسام).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شهید میرزا محمدسلگی، فرمانده گردان حضرت ابوالفضل العباس (س)، لشکر۲۳انصارالحسین (ع) همدان است که به قلم حمید حسام توسط نشر۲۷بعثت چاپ و منتشر شده است.

این کتاب از جمله کتب تحسین شده مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌باشد

۲-در‌هیاهوی سکوت (روایت زندگی دانشجوی پیروی خط امام و ریٔیس ستاد لشکر۲۷ محمدرسول الله (ص)؛ شهید عباس ورامینی به قلم جواد کلاته‌عربی).

***«در هیاهوی سکوت» روایتی مستند از تسخیر لانه جاسوسی

جواد کلاته عربی نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون کتاب «درهیاهوی سکوت» گفت: مضمون کتاب «در هیاهوی سکوت» در مورد زندگی «شهید عباس ورامینی» یکی از دانشجویان موثر در تسخیر لانه جاسوسی است، این شهید بزرگوار همچنین به عنوان یکی از فرماندهان مهم و تاثیرگذار هشت سال دفاع مقدس به عنوان آخرین معاون شهید همت فرمانده لشکر ۲۷ بعثت عملکردی قابل توجه داشته است.   وی درمورد چگونگی پیوستن «شهید عباس ورامینی» به دانشجویان پیرو خط امام اظهار کرد: این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای کار‌های جهادی به سیستان و بلوچستان رفته بود، اما پس از مدتی به واسطه «محمد رحمتی» وزیر اسبق راه و ترابری با دانشجویان پیرو خط امام ارتباط پیدا کرد و به «علی اکبر زحمت‌کش» مسئول عملیات تسخیر لانه جاسوسی معرفی شد.

نویسنده کتاب «درهیاهوی سکوت» در همین رابطه ادامه داد: علی اکبر زحمکش از «شهید عباس ورامینی» درخواست می‌کند تا برای معرفی بیشتر به ملاقات وی برود این در حالی است که محمد رحتمی وزیر اسبق راه و ترابری در معرفی «شهید عباس ورامینی» وی را دانشجویی معرفی کرده بود که به خدمت سربازی رفته و دور‌ه‌های نظامی دیده است.

کلاته به دیدار شهید عباس ورامینی و مسئول عملیات تسخیر لانه جاسوسی اشاره و ابراز کرد: «شهید عباس ورامینی» با لباسی نظامی و مرتب به دیدن علی اکبر زحمت‌کش رفت، همین امر سبب شده بود تا و در دیدار اول، مسئول عملیات تسخیر لانه جاسوسی با توجه به سابقه‌ای که از این شهید بزرگوار شنیده است وی را به عنوان دستیار در عملیات تعیین کند.


۳-خوشاسرو (زندگی‌نامه سردار شهید حسین اسلامیت از فرماندهان گردان حبیب‌بن‌مظاهر لشکر۲۷محمدرسول‌الله (ص) به قلم فاطمه وفایی‌زاده).

***«خوشا سرو» اثری با موضوع زندگی‌نامه سرداران شهید دفاع مقدس

«خوشا سرو» نام کتابی ازسری کتاب‌های زندگی‌نامه سرداران شهید دفاع مقدس است که به همت نشر ۲۷ بعثت به چاپ رسیده است. در این کتاب زندگی شهید «حسین اسلامیت» فرمانده گردان حبیب بن مظاهر در عملیات بیت‌المقدس به قلم فاطمه وفایی‌زاده در دو فصل قبل از جنگ و بعد از جنگ روایت شده است.

نویسنده در مقدمه کتاب از مشکلات نوشتن درباره حسین می‌گوید، چرا که حسین اسلامیت در خانواده‌ای متشکل از انسان‌های بزرگ و فرهیخته پرورش یافته که باید درباره هرکدامشان کتابی جداگانه نوشته شود. این کتاب با توصیفی هرچند کوتاه، تصویری از محیط پرورش این شهید به دست می‌دهد.

کتاب «خوشا سرو» در تابستان ۹۸ در ۱۶۰ صفحه منتشر شده و با قیمت ۱۳هزار تومان عرضه شده است.


۴-روز‌های لاجوردی (زندگی‌نامه سردار شهید سیدمهدی لاجوردی به قلم مریم عرفانیان).

***«روز‌های لاجوردی» روایت‌گر زندگی شهیدی است که بزن بهادر محله بود 

خبرگزاری میزان - کتاب «روز‌های لاجوردی» بیست و هفتمین کتاب از مجموعه بیست و هفتی‌ها به قلم مریم عرفانیان است که به زندگی نامه سردار شهید مهدی لاجوردی از فرماندهان زرهی گردان «امام سجاد (ع)» لشکر ۲۷ «محمد رسول الله (ص)» با بیانی روان و صمیمی می‌پردازد.

کتاب حاضر مخاطب را با متنی جذاب و خواندنی با واقعیت‌های زندگی سردار شهید از دوران کودکی تا زمان شهادت و بر اساس مصاحبه‌هایی که با خانواده و دوستان و همرزمانش شده به دور از بزرگ نمایی، شعارزدگی و خیال پردازی رو به رو می‌کند.

انتشارات بیست و هفت بعثت همزمان با سالروز شهادت این شهید بزرگوار کتاب «روز‌های لاجوردی» را با شرایط ویژه در اختیار مخاطبان قرار داده است و خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به همین مناسبت به سراغ مریم عرفانیان نویسنده کتاب «روز‌های لاجوردی» رفته و پیرامون مضمون این کتاب با وی به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه خواهید خواند:

مریم عرفانیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «روز‌های لاجوردی» گفت: کتاب «روز‌های لاجوردی» زندگینامه شهید سید مهدی لاجوردی است، وی کار خود را در رسته فرماندهان با گردان زرهی «امام سجاد (ع)» از لشکر ۲۷ «محمدرسول الله (ص)» آغاز کرد و سر انجام با فرماندهی گردان بلال حبشی به پایان رساند. کتاب «روز‌های لاجوردی» اولین کتاب درباره گردان زرهی «امام سجاد (ع)» در هشت سال دفاع مقدس بوده که تهیه و به رشته تحریر در آمده است.

وی در همین راستا ادامه داد: نوشتن کتاب «روز‌های لاجوردی» در سال ۹۶ به اتمام رسید و تا سال ۹۷ مورد بازبینی قرار گرفت، این اثر در سال ۱۳۹۹ منتشر شد. نوشتن این کتاب سنگین بود و در نوع خود ویژگی‌های خاصی داشت که می‌تواند به خوبی نظر مخاطبان را جلب کند.


۵-ماجرای عجیب یک جشن تولّد (روایت زندگی شهید مدافع حرم مهدی ثامنی راد به قلم جواد کلاته عربی).

***ماجرای عجیب زندگی شهید مدافع حرم «مهدی ثامنی راد» در یک کتاب

جواد کلاته عربی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» گفت: کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» به زندگی‌نامه «شهید مهدی ثامنی راد» به عنوان تنها شهید مدافع حرم شهر ورامین پرداخته است.

وی پیرامون علل پرداخت به زندگینامه «شهید ثامنی» ابراز کرد: آشنایی من با شهید مهدی ثامنی پس از شهادت وی و به صورت اتفاقی بود. بعد از اینکه خبر رسمی شهادت این شهید بزرگوار تازه به خانواده ثامنی ابلاغ شده بود، من به صورت اتفاقی خدمت خانواده شهید رسیدم و در همان جلسه تصمیم گرفتم به روایت زندگی این شهید عزیز بپردازم. برای این منظور، مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان «شهید ثامنی» از سال ۹۵ توسط دو نفر از پژوهشگران نشر ۲۷ بعثت آغاز شد و سپس در سال ۹۷ نوشتن این کتاب را شروع کردم.

کلاته به شیوه نوشتن کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» اشاره و بیان کرد: این کتاب به شیوه مستند روایی و داستانی نوشته شده و بر خلاف کتاب «در هیاهوی سکوت» که ابعاد مستند بیشتری دارد، کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» سعی بر کشف قصه از متن مصاحبه‌ها و مستندات داشته و زبان روایت برای زندگی‌نامه «شهید ثامنی» انتخاب کرده است.

وی پیرامون فصل‌های کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» بیان کرد: این کتاب دارای ۱۷ فصل و ۳۴۰ صفحه است که تا اواسط آن به دروان کودکی، فعالیت‌های شهید در مسجد و پایگاه بسیج، خواستگاری و ازدواج وی پرداخته است که جذابیت‌های خاصی برخوردار است، در حقیقت فصل‌های ابتدایی کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» نگاهی به زندگی شخصی و خانوادگی «شهید ثامنی» دارد. اما آنچه از نظر من در کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» از اهمیت بیشتری برخوردار است، نیمه دوم کتاب بوده که به روایت جنگ و زندگی این شهید بزرگوار در سوریه می‌پردازد.

کلاته در همین راستا ادامه داد: جنگ در سوریه بخش‌های ناشناخته فراوانی دارد و به نوعی برای همه مخاطبان جذاب است. این اهمیت زمانی گسترش بیشتری پیدا می‌کند که جنگی منحصربه‌فرد با گروه‌های شبه‌نظامی و غیرکلاسیک در سرزمینی ناشناخته شکل می‌گیرد. جنگی نوین که روایتش سختی‌های خاص خود را دارد. ما عموما در مورد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران کتاب و محتوا‌های فراوانی را نوشته و یا خوانده‌ایم، اما نوشتن در مورد جنگ‌هایی که قواعد چریکی دارند، بسیار سخت است.


۶- یک آسمان پرستو (زندگی‌نامهٔ سردار شهید مرتضی مفاخری به قلم فاطمه مصلح‌زاده).

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات معرفی کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار ادبیات معرفی کتاب ماجرای عجیب یک جشن تولد تسخیر لانه جاسوسی شهید عباس ورامینی زندگی نامه سردار شهید بزرگوار جواد کلاته عربی خبرگزاری میزان هیاهوی سکوت مریم عرفانیان مهدی ثامنی سردار شهید زندگی شهید شهید ثامنی ۲۷ بعثت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آخر زندگی حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر برای خیلی‌ها نامی آشنا همراه با شور و شوق حرف زدن و تحلیل کردن فوتبالی است؛ او که دستی در سینما و نوشتن داشت و از زمانی که بیمار شد بار دیگر قلم برداشت و از روزهای متفاوت خود نوشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هیچ چیز واقعی‌تر از مرگ نیست؛ جمله‌ای که آن را حمید رضا صدر نوشت و باقی گذاشت و رفت. «حمیدرضا صدر» برای بسیاری که اهل سینما بودند یک منتقد متفاوت بود؛ از آن‌هایی که برخلاف خیلی از منتقدها که محدود بودند و هستند در غرغره‌ای عجیب‌شان، می‌توانست شور زندگی را از دل یک فیلم بیرون بکشد، از مناسبات زیبای آدم‌ها در دل دیالوگ‌ها بگوید.

برای فوتبالی‌ها هم، زنده یاد صدر یک کارشناس خاص بود. کسی‌که فوتبال را در تاکتیک‌ها محدود نمی‌کرد؛ دنبال تحلیل آرایش خط هافبک تیم‌ها و شیوه ضد حملات‌شان نبود؛ او با فوتبال هم همان کاری را می‌کرد که با سینما. نگاهی زیبا، دوست‌داشتنی و لبریز از شوق زندگی.

اما چه شد مردی که این‌قدر لبریز از امید و طراوت بود کتابی درباره مرگ نوشت؟ «از قیطریه تا اورنج کانتی» قصه سه سال پایانی زندگی اوست؛ کتابی که در ۳۳۳ صفحه به رشته تحریر درآمده و نشر چشمه آن را در دو بخش اصلی شامل تهران و آمریکا و دو بخش شامل مقدمه و موخره منتشر کرده است.

آغاز یک داستان از سرفه‌های حین خواب

صدر دکترای برنامه‌ریزی شهری را از دانشگاه معتبر لیدز انگلستان گرفته بود؛ چیزی دور از فوتبال و سینما. داستان‌های جذاب می‌نوشت. در عین‌حال نگاهی اجتماعی به فوتبال و پیشینه‌اش در ایران و جهان داشت.

فوتبال را در دنیای هواداری رصد می‌کرد و از پیامدهای جالب این پدیده بر مردم می‌گفت. سال ۱۴۰۰ بود که خبر بیماری‌اش پخش شد. دخترش اعلام کرد پدر سه سالی است درگیر سرطان است.

خودش در کتابش نوشت همه‌چیز از سرفه‌های نیمه شب و میان خواب شروع شد. مدت کوتاهی بعد از این‌که خبر بیماری‌اش رسید، درگذشت. از همان روزهای اولی که خبر بیماری را شنیده بود شروع کرده بود به نوشتن کتابی درباره رنج بیماری، ترس رفتن، امید و روزهای آخر. کتابی که وصیت کرده بود فصل آخرش را دخترش غزاله تکمیل کند و حتماً بعد از فوتش منتشر شود.

درون ذهن مردی که عاشق بود

صدر که از درمان ناامید شده بود به آمریکا رفته بود. اما وصیت کرده بود حتماً در ایران به خاک سپرده شود. کتاب او از تهران و روزهای ابتدایی بیماری شروع می‌شود و تا اورنج کانتی ادامه دارد. روایتی که انگار نجواهای درونی خود اوست، انگار درون ذهن مردی هستیم که بی‌وقفه عاشق زندگی بوده و لبریز از امید و حالا چون می‌داند هیچ چیز واقعی‌تر از مرگ نیست باید با ۳ سال آخر، هراس، امید و رنج‌هایش همراه شویم تا نگاه او به زندگی و مرگ را از نزدیک و ملموس حس کنیم. آن‌هم در سخت‌ترین و نزدیک‌ترین لحظه‌ها و روزهایش به مرگ.

لحظاتی عجیب و برزخی که ذهن او درگیر است و کادر بیمارستان بی‌توجه به این موضوع دوست دارند با او عکس بگیرند. صدر در مقدمه کتابش می‌نویسد: «پیشامدها شبیه بادند، آمدن‌شان را نمی‌بینید. موی‌تان ناگهان تکان می‌خورد و خزیدن باد را بر چشم‌ها و صورت‌تان احساس می‌کنید» …

برشی کوتاه، تلخ و شیرین از کتاب

نویسنده کتاب که عاشقانه می‌نوشته و تحلیلگرانه سخن می‌گفته، می‌نویسد: «احساس می‌کنی رفته‌رفته در حال از پا افتادنی. دردی نداری اما پاهایت بی‌حس شده‌اند. زنوانت خم شده‌اند. نای حرف زدن نداری. شقیقه‌ات می‌تپد و سرت به یک سو افتاده. به حافظه‌ات فشار می‌آوری. تلاش می‌کنی جلوی محو شدن نام‌ها را بگیری: مامان زهرا، مهرزاد، غزاله، مهشید، شاهین، مهرناز، امیرحسین، نیما، هراچ… خواهش می‌کنم از یادم نرین. بمونین. همین اطراف. من برمی‌گردم، برمی‌گردم.»

یادداشت از: محمود افشاری - خبرنگار ایمنا

کد خبر 725201

دیگر خبرها

  • «گیوه» پرفروش‌ترین صنایع دستی اورامانات شد
  • ماجرای عصبانیت رییس مجتمع قضایی از خنده‌های کفاشیان!
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش
  • فصل آخر زندگی حمیدرضا صدر
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • کتابی که رهبر انقلاب غبطه‌انگیز توصیف کردند
  • عمل به سطر سطر آیه‌های کتاب زندگی در «مسطورا»
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی