Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:52:52 GMT

تکمیل ۶۵ درصد پروژهای پساسیل شهرستان چگنی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۳۱۰

تکمیل ۶۵ درصد پروژهای پساسیل شهرستان چگنی

ایسنا/لرستان سیل فروردین ۹۸ خسارات زیادی به شهرستان چگنی وارد کرد و پس از مدتی پروژه‌هایی در بخش‌های مختلف برای بازسازی آغاز شد.

آن زمان گفته می‌شد که برخی از این پروژه‌ها باید تا پیش از شروع فصل بارندگی تکمیل شود اما این در حالی است که سال ۹۹ هم به نیمه رسیده و همچنان وعده جدید از راه می‌رسد.

قدرت‌الله ترابی‌نژاد، فرماندار چگنی در این خصوص به ایسنا گفت: بیشتر پروژه‌های مرتبط با سیل در این شهرستان فعال هستند و برخی از آنها نیز به بهرهبرداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته بخشی از پروژه‌ها نیز اعتبار ندارند و باید مسئولان مربوطه در این زمینه پیگیرهای بیشتری داشته و اعتبارات کافی را جذب کنند.

ترابی‌نژاد تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش بیشتری در زمینه بازسازی پروژه‌های سیل داشته باشند و به کار سرعت بدهند.

فرماندار چگنی تصریح کرد: در مجموع ۶۵ درصد پروژه‌های سیل در این شهرستان تکمیل شده و برای مابقی آنها نیز پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم.

وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای تا قبل از فصل بارندگی، دیواره‌های ساحلی این شهرستان را تکمیل کند که بازهم به مشکل نخوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، از تحقق بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد برای اولین بار در دانشگاه تهران به عنوان اقدام تحولی مهم در دانشگاه تهران نام برد و گفت: در بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، طبقه‌بندی عملیات به نحوی است که هدف‌ها شفاف‌تر بیان می‌شوند، ارزیابی بودجه آسان‌تر بوده و در روش بهایابی آن ارتباط بین داده و ستانده مورد توجه قرار می‌گیرد. مهم‌ترین هدف نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، اصلاح نظام مدیریت بخش عمومی و افزایش اثربخشی مخارج است که منجر به استفاده بهینه از منابع، افزایش بهره‌وری، برقراری ارتباط میان اهداف راهبردی و برنامه‌های عملیاتی و ایجاد شفافیت و پاسخگویی می‌شود.

وی افزود: فرآیند نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد شامل اجرای حسابداری تعهدی، تعیین شاخص‌های عملکرد و هدف‌های کمی مربوط به هر یک، بهایابی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و تعیین بهای تمام شده کالاها و خدمات ارائه شده، اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد، بازبینی و احصای برنامه‌های اجرایی و فعالیت‌ها و مدیریت فرآیند بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد (نظارت، گزارش‌گیری و ارزشیابی) است که از مهر ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه تهران آغاز شده است و با تلاش بخش‌های مختلف دانشگاه در اسفند ماه ۱۴۰۳ به ثمر می‌نشیند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، خروجی‌های مورد انتظار از نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در دانشگاه تهران که طی همکاری مشترک اداره‌کل بودجه و اعتبارات و اداره‌کل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی دانشگاه تهران پایه‌گذاری شده، این است که در پی این اقدام شاهد یک برنامه تلفیق عملکرد و بودجه سالانه خواهیم بود که روابط بین سطح اعتبارات برنامه و نتایج مورد انتظار را نشان می‌دهد و نتایج آن منجر به تخصیص منابع به نحو بهینه شده و حکمرانی نیز در بهترین حالت ممکن اجرا می‌شود.

نوحه‌گر از نهایی شدن تدوین چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تدوین چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه تهران با بررسی و مطالعه برنامه‌های راهبردی پیشین آغاز شد. مطالعات نشان داد که رویکرد برنامه‌ریزی‌های قبلی دانشگاه از نوع هدف‌محور بوده است که با توجه به تغییر رویکرد برنامه هفتم توسعه کشور، ضرورت بازنگری برنامه قبلی مشخص شد و رویکرد برنامه‌ریزی در دانشگاه از هدف‌محوری به مسئله‌محوری تغییر یافت. از ویژگی‌های بارز چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه، اجرایی شدن آن همزمان با برنامه هفتم توسعه کشور است که محور هر دو برنامه، مسئله‌محوری است.

وی افزود: مطالعات اولیه برنامه توسط کارگروهی تخصصی متشکل از استادان و کارکنان خبره این حوزه از دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد. در مطالعات اولیه سعی شد ضمن آسیب‌شناسی دقیق از برنامه‌های راهبردی پیشین دانشگاه و نحوه تدوین آنها، مطالعات تطبیقی نیز انجام شود. هدف از مطالعات اولیه، رصد ابزارها و مدل‌های شناسایی مسائل استراتژیک بود که پس از مراحل تدوین چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه تهران، در سال ۱۴۰۲ از سوی اداره کل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی، تکمیل و نهایی شد.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در تدوین این برنامه علاوه بر انتظارات ذینفعان داخلی و خارجی و مطالعات تطبیقی اسناد راهبردی دانشگاه‌های هم‌تراز با دانشگاه تهران (بالغ بر ۱۰ دانشگاه داخلی و خارجی)، ملاحظات اسناد بالادستی کشور از جمله سندچشم‌انداز ۲۰ ساله در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رشد و توسعه علمی و تحقیقاتی کشور در بخش آموزش عالی و مراکز تحقیقات، نقشه جامع علمی کشور، سند دانشگاه اسلامی، سند راهبردی کشور در امور نخبگان سیاست‌های علم و فناوری ابلاغیه مقام معظم رهبری، پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه، قانون جهش تولید دانش‌بنیان و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اتخاذ راهبردهای مناسب برنامه‌ریزی برای کشور لحاظ شده است؛ به گونه‌ای که این سند حاوی چشم‌انداز و جهت‌گیری‌های بنیادی، بیانیه مأموریت، نقشه استراتژی، مهمترین مسائل استراتژیک دانشگاه و نیز برنامه‌های اقدام متناسب با هر یک از این استراتژی‌ها است.

به گفته عضو هیأت رییسه دانشگاه تهران، در انتهای این سند برای هر مسئله، تعدادی استراتژی و برنامه اقدام پیش‌بینی و بر اساس ماتریس RACI مسئولیت، نقش و نوع همکاری هر یک از معاونت‌های دانشگاه در قبال حل این مسائل مشخص شده است. از ویژگی‌های این نوع برنامه‌ریزی، قابلیت شناسایی و جایگزینی مسائل جدید به مرور زمان و پس از حل مسائل فعلی دانشگاه است.

احمد نوحه‌گر در ادامه این گفتگو با بیان اینکه جریان مولدسازی دارایی‌ها در دانشگاه تهران وفق ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده از سوی دولت، از اواسط سال ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: فرآیند اجرای آن شامل اجازه فروش ملک در مصوبه هیأت امنای دانشگاه، ارجاع آن به ریاست‌جمهوری و اخذ مجوز هیأت وزیران و تصویب آن در کمیسیون املاک دانشگاه، مزایده از طریق اطلاع‌رسانی به روش نصب اعلامیه در محل ملک، درج در سایت دانشگاه و چاپ آگهی در روزنامه رسمی همشهری و سپس طی شدن فرآیند مناقصه از طریق ترک تشریفات و انتخاب خریدار با حضور نماینده دستگاه نظارتی، برگشت اعتبار حاصل از فروش از خزانه و سپس انجام مکاتبات و برگزاری جلسات متعدد با مراجع مربوطه از جمله مجلس شورای اسلامی، خزانه‌داری کل کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و دیوان محاسبات کشور بود.

وی افزود: این فرآیند با ابلاغ و تخصیص بودجه طرح‌ها با عنایت به طرح‌های تأیید شده مابین دانشگاه تهران و دفتر امور آموزش عالی، تخصیص اعتبار ابلاغ شده به دانشگاه به طرح‌های مصوب و با نظر شورای عمرانی دانشگاه و توزیع اعتبار طبق برنامه تعیین‌شده در کمیته تخصیص بودجه و اعتبارات دانشگاه به واحدهای ذی‌نفع ادامه پیدا کرد. خروجی مورد انتظار از مولدسازی اموال و دارایی‌های دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲، تقسیم‌بندی اعتبار حاصل از فروش بین ۶ طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در دانشگاه که شامل ۴۹ عدد پروژه احداث، تکمیل و بازسازی است که بزرگترین این پروژه‌ها شامل احداث سه بلوک بزرگ خوابگاهی، متأهلین به ظرفیت ۵۰۰ واحد، احداث ساختمان دانشکدگان فناوری‌های میان‌رشته‌ای، احداث مرکز همایش‌های پردیس کاسپین، خرید مرکز همایش‌های دانشگاه در مشهد مقدس، احداث سالن اجلاس ۳۰۰ نفره دانشگاه تهران، تعمیر و تکمیل خوابگاه‌های سطح شهر تهران، مطالعه و آغاز عملیات ساخت دانشکده‌های جدید، احداث ساختمان شماره ۲ دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، احداث مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری، احداث مسجد دانشکدگان فنی، تعمیر و تکمیل ساختمان ادارات کل عمرانی، رفاهی و مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کارکنان، تکمیل پروژه‌های پردیس کیش و آغاز عملیات احداث ساختمان پردیس ارس دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس در شهر جلفا است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران در دوره جاری مدیریتی، با اجرای «تک ردیف شدن بودجه و تغییر سیستم بودجه‌ریزی» گامی بلند در راستای تقویت نظارت، شفافیت و پاسخگویی و اصلاح ساختار در دانشگاه تهران برداشت، توضیح داد: فرآیند اجرای کاهش ردیف‌های بودجه دانشگاه تهران با طرح در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و طرح و تصویت در هیأت امنای دانشگاه آغاز شد و در همان سال ۱۴۰۱ نیز به ثمر نشست. تک ردیف شدن بودجه دانشگاه تهران باعث مدیریت مالی، انضباط مالی، عدالت و کنترل دقیق بودجه بین واحدهای تابعه شده است و همچنین تجمیع شدن بودجه تفصیلی باعث تسریع در بررسی و تأیید آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.

وی افزود: انسداد حساب‌های فرعی غیردولتی برای تعداد ۷۵ واحد تابعه دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲ و انتقال مانده حساب‌های قبلی به حساب‌های جدید بانک ملی با مجوز خزانه‌داری کل کشور و همچنین یکپارچه‌سازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی با ایجاد یک درگاه در وبسایت مالی دانشگاه به منظور ایجاد کنترل داخلی قوی بر روی واریزی‌های درآمد دانشگاه و افزایش کنترل داخلی و مدیریت درآمدها از دیگر اقدامات به همت اداره‌کل امور مالی دانشگاه در راستای افزایش انضباط مالی است.

دکتر نوحه‌گر از اولویت‌بندی و تخصیص افزایش اعتبار طرح تعمیرات اساسی، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات دانشگاه و بازسازی فضاهای فیزیکی با توجه به ضرورت تعمیرات اساسی و بازسازی ۳۶ واحد فضاهای فیزیکی دانشگاه خبر داد و گفت: تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و تا پایان اسفند سال ۱۴۰۲ به انجام رسید و در ادامه تلاش می‌شود ظرفیت‌های تازه‌ای به منظور بهسازی فضاهای فیزیکی دانشگاه تهران ایجاد گردد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، اداره‌کل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی دانشگاه تهران در دوره جاری مدیریتی دانشگاه با سامانه‌سپاری چندین فرآیند نظیر فرآیند ارتقای کارکنان، فرآیند نظام پیشنهادها، فرآیند ملاقات حضوری با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، داشبورد جذب اعضای هیأت علمی، فرآیند اخذ کد اخلاق، فرآیند جذب دانشجوی بین‌الملل و سامانه‌سپاری صورت جلسات کارگروه مدیریت فرآیندها در سامانه دیوان، اقدامی جامع در حوزه ارتقای شفافیت و سرعت‌بخشی به امور ذی‌نفعان رقم زد.

نوحه‌گر بیان داشت: عملیات سامانه‌سپاری فرآیند ارتقای کارکنان دانشگاه تهران به منظور ارتقای شفافیت در این حوزه، تسهیل انتقال مستندات به اداره کل منابع انسانی، عدم نیاز به مراجعه حضوری، تسریع گردش کار فرآیند، افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها، امکان رصد و پیگیری مراحل فرایند، امکان انتقال اطلاعات به صورت خودکار از سایر سامانه‌ها، امکان گزارشگیری و تولید داشبورد مدیریتی، کاهش قابل توجه زمان رسیدگی به پرونده و صرفه‌جویی در به کارگیری منابع انسانی در اداره‌کل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی آغاز شد و در سال ۱۴۰۲ به ثمر نشست.

وی افزود: ضرورت‌هایی نظیر نظارت بر گلوگاه‌های فرآیند جذب اعضای هیأت علمی، ایجاد امکان پاسخگویی به متقاضیان جذب هیئت علمی، امکان پایش مراحل فرایند به تفکیک افراد و بررسی روندهای جذب، منجر به طراحی داشبورد جذب اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۲ شد. ضرورت امکان مشارکت کلیه ذینفعان در پیشبرد اهداف دانشگاه و استفاده از نظرات و ایده‌ها در تصمیم‌گیری‌ها، ارتقای رضایت دانشجویان و کارکنان دانشگاه و امکان پایش مراحل بررسی و اجرای پیشنهادهای ارائه شده منجر به سامانه‌سپاری فرآیند نظام پیشنهادها در دوره جاری مدیریتی دانشگاه تهران شد. همچنین سامانه‌سپاری فرآیند ملاقات حضوری با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه به منظور ایجاد امکان مشاهده گردش کار درخواست ارائه شده توسط متقاضیان شرکت‌کننده در ملاقات عمومی در سامانه تیکتینگ، تسریع در فرایند پیگیری درخواست‌های ارائه شده به معاونت‌ها و حذف موازی‌کاری ارسال درخواست در سامانه‌های متعدد نیز در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، طولانی بودن فرایند اخذ کد اخلاق به صورت دستی نیز منجر به سامانه‌سپاری این فرآیند شد. سامانه‌سپاری فرآیند جذب دانشجوی بین‌الملل نیز با توجه به ضرورت ایجاد مرجع مشخص و یکپارچه جهت مراجعه و ثبت‌نام و پذیرش این دانشجویان، امکان پیگیری فرایند توسط متقاضیان و امکان ایجاد پنل مجزا برای کارگزارهای جذب دانشجو در سال ۱۴۰۲ به ثمر نشست.

کد خبر 6080069

دیگر خبرها

  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • اتوبوس‌های برقی حمل‌ونقل شهری را متحول می‌کند
  • وزیر کشور: پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفت
  • ضرورت تکمیل پروژه های مهم و زیر ساختی شهرستان های شمال استان
  • فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود