Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ آنتونیو گوترش با اشاره تلویحی به اختلافات خطرناک میان چین و آمریکا گفت: نمی‌توان تصور کردکه دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان در دو جهت مختلف و مخالف حرکت کنند.

گوترش در بخشی دیگر از سخنانش همچنین با تاکید بر اهمیت حرکت جهانی به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی سبز گفت قطعا سرمایه‌گذاری‌های جهانی به سمت کشورهایی می رود که در جهت انرژی‌های تجدید پذیر حرکت کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره به آثار و عواقب زیان‌بار شیوع ویروس کرونا در جهان، هشدار که برای نخستین‌بار در سه دهه اخیر، فقر در جهان در حال رشد است.

وی با بیان اینکه جهان امروز روی ستون‌های لرزان قرار گرفته است گفت: همزمان با بحران‌های بهداشتی، با بی‌سابقه‌ترین میزان بیکاری از زمان رکود بزرگ مواجه هستم و حقوق بشر با تهدیدهای خطرناک مواجه است.

گوترش با تاکید بر ضرورت تقویت روابط انسانی میان ملت‌ها، گفت: امروز همه شاهدیم که چگونه یک ویروس جهان را به زانو درآورده است.

وی با اشاره به موضوع بحران‌های جاری در منطقه آسیا و خاورمیانه گفت: در افغانستان تلاش برای برقراری صلح ادامه دارد و امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه برسد. در سوریه بعد از ۹ سال درگیری، همچنان شاهد هستیم که انسان‌ها جان خود را از دست می دهند. 

گوترش بدون اشاره به مقاصد انتخاباتی دولت دونالد ترامپ برای ایجاد حرکت‌های نمایشی و تبلیغاتی در خاورمیانه، گفت: در خاورمیانه اقداماتی برای برقراری صلح دیده می شود، در کرانه باختری و مناطق اشغالی نیز این روند را می بینیم. 

وی افزود: در لیبی مذاکرات ادامه دارد و قطعنامه‌های سازمان ملل برای حل کردن اختلافات بین جناح‌های درگیر صادر می شود. سعی می کنیم به هر نحوی شده در تمام مناطق جهان به خشونت‌ها پایان دهیم.

بیشتر بخوانید: در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد چه گذشت؟ / هشدار درباره جنگ سرد و تقابل چین و آمریکا

دبیرکل سازمان ملل با اشاره مجدد به موضوع شیوع کرونا گفت: در مناطق مختلف جهان می بینیم که همه‌گیری کرونا بیشتر شده است. گروه‌های سودجو و خرابکار از این شرایط به نفع خود استفاده می کنند و جان انسان‌ها را به خطر می اندازند. 

«اکنون زمان آن است که هر طور شده صلح را در جهان حکمفرما کنیم و هر طور شده تا پایان امسال که ۱۰۰ روز به آن مانده است، باید در جهان یک صلح سراسری ایجاد کنیم.»

وی افزود: جهان نمی‌تواند بپذیرد که هر یکی از اقتصادهای بزرگ جهان در مسیر خود حرکت کنند. این امر مخاطرات و هزینه‌های سنگینی دارد و اگر درگیری‌های نظامی هم وجود داشته باشد اوضاع وخیم‌تر می شود. 

سازمان ملل همواره پاسخ مناسبی به این مسائل داده و کوشیده است هر جا که لازم است حضور یابد. 

گوترش گفت: باید برای پیوستگی و همبستگی اجتماعی در جهان تلاش کنیم و این یعنی باید سیاست‌های جدیدی برای حمایت‌های اجتماعی تعیین کنیم، مانند بیمه‌های سراسری و تعیین حداقل دستمزدها، ایجاد امکان دسترسی به فناوری‌های جدید برای همه مردم. ما باید برای تعالی حقوق بشر و برابری برای همه انسانها، زنان و مردا تلاش کنیم. 

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اهمیت محافظت از صنایع هوایی و مسافرت‌های هوایی مطابق با قرارداد پاریس گفت: باید به اتفاق در کنار هم این اقدامات را انجام دهیم تا هیچ کشوری عقب نماند. 

«باید از طریق یک پیمان جدید بین‌المللی مشکلات کنونی را حل کنیم و کالاهای اساسی را برای همه تامین نماییم. در حال حاضر موانعی برای رسیدن به این اهداف وجود دارد. این پیمان باید براساس عزت هر فرد و ارزش‌های جهانی باشد، برای حمایت از نسل‌های آینده و باید مطمئن شویم که همه به منابع دسترسی می یابند. طبق این پیمان جدید باید به سمتی برویم که قدرت تقسیم شود و تنها چند ابرقدرت، قدرت را در دست نداشته باشند.»

منبع: برنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سازمان ملل چین دبیرکل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: آقای مصدق [معاون اول سابق قوه قضاییه] در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضاییه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

بیشتر بخوانید: صحبت‌های اژه‌ای در رابطه با عفاف و حجاب

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام خلیلی، معاون اول جدید دستگاه قضا بیان کرد: حجت‌الاسلام خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان کرد: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار کرد: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌ خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

اژه‌ای ادامه داد: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: تأکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضاییه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا حجت‌الاسلام خلیلی، معاون اول قوه قضاییه طی سخنانی گفت: از خداوند متعال می‌خواهم که توفیق دهد تا بتوانم در مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه، در جهت بسط و گسترش عدالت، منشأ اثر باشم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات حجت‌الاسلام مصدق طی دو سال و نیم گذشته در مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه گفت: ما باید از تجارب حجت‌الاسلام مصدق به نحو احسن استفاده کنیم.

خلیلی افزود: همه ما باید توجه داشته باشیم که در طول دوران مسئولیت خود، نه تنها از ارتباط با خداوند متعال غافل نشویم بلکه دائماً این ارتباط را افزایش دهیم.

معاون اول قوه قضاییه همچنین گفت: اگر ما امروز از تحول در دستگاه قضا سخن می‌گوییم و می‌خواهیم به نقطه مطلوب در قوه قضاییه برسیم، باید ابتدا به این حقیقت بیرونی که می‌خواهیم تحول را به معنای واقعی کلمه در دستگاه قضایی اجرا کنیم، باور داشته باشیم‌.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که همه ما دست به دست هم دهیم و تمام توان، ظرفیت، همبستگی، دلبستگی و انسجام خود را برای رسیدن به تحول و تعالی در دستگاه قضا و اجرا و عملیاتی‌سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس قوه قضاییه به کار بگیریم.

خلیلی با بیان اینکه مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است را نمی‌توان به‌تنهایی طی کرد، گفت: امروز زمان کوتاه است و ضرورت دارد که همه ما با مشارکت جمعی، تمام تلاش خود را صرف کنیم تا به هدف بزرگ تحول و تعالی در دستگاه قضایی نائل شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228349 برچسب‌ها قوه قضاییه

دیگر خبرها

  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند