Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@01:31:27 GMT

۵ هزار دستگاه تاکسی در شیراز به نوسازی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۳۷۲

۵ هزار دستگاه تاکسی در شیراز به نوسازی نیاز دارد

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: ۱۲ هزار تاکسی در کلانشهر شیراز فعال است که تعداد پنج هزار دستگاه تاکسی از رده خارج و نیازمند نوسازی است.

مسعود حسن شاهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فرسودگی تعدادی از تاکسی‌ها اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار تاکسی شامل تاکسی‌های مسیری، گردشی، فرودگاه و راه آهن در سطح شهر فعال و کار جابه‌جایی مردم را انجام می‌دهند که از این تعداد پنج هزار دستگاه تاکسی از رده خارج و به نوسازی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح نوسازی تاکسی‌های درون شهری افزود: در حال حاضر سازمان حمل و نقل این آمادگی را دارد تا نوسازی یک هزار دستگاه خودرو فرسوده را انجام دهد، اما متأسفانه به دلیل نبود تسهیلات، شرایط کنونی و نداشتن تمکن مالی هیچ راننده‌ای از این طرح استقبال نکرده است.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه پرداخت در این طرح به صورت نقدی و برای دو نوع خودرو سمند و پژو ۴۰۵ است، خاطرنشان کرد: رانندگان می‌توانند با مبلغ حدود ۹۰ میلیون تومان خودروی خود را نوسازی کرده و تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل درصدد تسهیلات وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای رانندگان است، گفت: هماهنگی‌های لازم با مسئولان و بانک‌های عاملی که توانایی ارائه تسهیلات به رانندگان را دارند، انجام شده که در صورت تحقق به آن دسته از رانندگان تاکسی که قدرت خرید کمی دارند، تسهیلات کم بهره اعطا خواهد شد.

شاهی با اشاره به تعداد رانندگان تاکسی مبتلا شده به ویروس کرونا، گفت: متأسفانه سه راننده به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، قانون سه مسافر و الزام استفاده از ماسک برای رانندگان تاکسی از مهمترین موارد دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا است، عنوان کرد: شهروندان تخلف تاکسی‌های بیش از سه سرنشین را به ۱۳۷ اطلاع دهند.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز افزود: در اقدامی جدید برای تمام رانندگان تاکسی، کابین خودروی آن‌ها از مسافر با هزینه شهرداری جدا خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوسرانی تصریح کرد: از طریق مناطق ۱۱ گانه شهری شیرازامسال قریب به ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی پایانه‌ها هزینه شده است.

شاهی اضافه کرد: بیش از ۳۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در تمام نقاط شهری مشغول سرویس‌دهی به همشهریان است و این دستگاه‌ها برای معلولان و جانبازان نیز مناسب‌سازی شده است.

به گفته رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز، عمر استاندارد برای ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۰ سال است.

کد خبر 445852

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر شهرداري شيراز تاکسی فرسوده شیراز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رانندگان تاکسی هزار دستگاه تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو در بازدید از مدرسه شیخ فضل الله نوری ماکو و مدرسه روستای کوسج از ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: قرارداد بازسازی و نوسازی مدرسه شیخ فضل الله نوری ماکو و مدرسه روستای کوسج امضا شد.

 

مهدی عبداله زاده با اشاره به اهداف شکل گیری مناطق آزاد و با تاکید بر تسریع در انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی در منطقه به عنوان یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد ماکو، از ابلاغ قرارداد بازسازی و نوسازی مدرسه شیخ فضل الله نوری ماکو و مدرسه روستای کوسج خبر داد، که پس از اتمام مدارس عملیات اجرایی این پروژه شروع خواهد شد.

 

وی افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای عمران و آبادانی و ارائه خدمات عمومی با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی به صورت مشارکتی این دو پروژه را اجرا می کند.

وی سهم سازمان منطقه آزاد ماکو را در این دو پروژه ۴۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • ۲۵۰ ون تاکسی در حال سرویس‌رسانی به مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با اتوبوس‌های برون‌شهری
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳