Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان روز چهارشنبه گفت: محوطه یادمانی دالانی، محل شهادت شهدای غریب سیرانبند، محل شهادت شهدای بوالحسن، سنگرهای عملیات والفجر ۴ زریوار، محوطه یادمانی عملیات والفجر ۴ مریوان و بیمارستان صحرایی ابوعمار آثاری هستند که در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی کشور ثبت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابر وفایی افزود: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیر منقول ویژه ثبت یادمان‌های دفاع مقدس روز دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹ در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار و با ثبت این ۶ نقطه از استان کردستان موافقت شد.

وی یادآور شد: در این جلسه ۲۵ اثر و مکان مرتبط با میراث دفاع مقدس از هفت استان کشور با نظر شورای ملی ثبت آثار و کسب نظر مشورتی ستاد مرکزی راهیان نور کشور در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی ثبت شد.

پیشرفت ۹۷ درصدی  مجتمع  گردشگری سلامت در سنندج 

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: مجتمع  گردشگری سلامت واقع در شهر سنندج ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،  این پروژه که تحت عنوان مجتمع گردشگری سلامت در حال اجراست ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن سرمایه گذاری شده است.

حمید اسکندری اضافه کرد: از این میزان ۲۰ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی و ۸۰ میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی است و به عنوان اولین مرکز گردشگری سلامت استان کردستان بزودی به بهره برداری می‌رسد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کردستان یادآور شد: در صورت آغاز به کار این مجتمع برای ۲۵ نفر به طور مستقیم ایجاد شغل خواهد شد.

 اجرای پروژه ساخت زیرساخت گردشگری روستای پالنگان تسریع می‌شود

اسکندری در رابطه با طرح احداث زیرساخت گردشگری پالنگان هم گفت: با برطرف شدن مشکلات پیش روی پروژه‌های زیرساخت گردشگری و محور گردشگری پالنگان، روند اجرایی این طرح‌ها تسریع پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: سال گذشته اجرای این طرح‌ها با مشکلاتی روبرو و باعث کُندی در اتمام عملیات اجرایی آنها شد که با تلاش و همکاری مجری طرح و اداره کل میراث فرهنگی کردستان این مشکلات مرتفع و کار ادامه پیدا کرد.

اسکندری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی این طرح ها افزود: مطالعات و طراحی پروژه احداث زیرساخت محور گردشگری پالنگان با تخصیص هشت میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی در سال ۹۷ توسط شرکت مهندسین مشاور آبادگران توسعه و ساخت میهن انجام شد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تاکید کرد: قرارداد دیگری برای اجرای این مسیر با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال با یک شرکت در سنندج منعقد شد که تاکنون ۳۵ درصد از آن اجرا شده است.

اسکندری با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه های در حال اجرا و همکاری بیش از پیش بخش خصوصی و دولتی یادآور شد: در راستای ادامه پروژه ساماندهی و اجرای زیرساخت گردشگری روستای پالنگان قرارداد دیگری با اعتبار هفت میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال با یک شرکت منعقد و اجرای این پروژه نیز آغاز شد.

برچسب‌ها کردستان دفاع مقدس اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان چهلمین سالگرد دفاع مقدس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دفاع مقدس چهلمین سالگرد دفاع مقدس کردستان دفاع مقدس چهلمین سالگرد دفاع مقدس اخبار کنکور اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری زیرساخت گردشگری استان کردستان گردشگری سلامت میلیارد ریال سرمایه گذاری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود

عطا حسن‌پور  با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژئوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.

او تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کما اینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.

او با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.

حسن‌پور گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

این مسئول با اشاره به طراحی و ساخت اپلیکیشن لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت: در حال حاضر این اپلیکیشن به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن اضافه شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی