Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حسن روحانی» روز شنبه ۲۹ شهریور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به موضوع سرمایه‌گذاری در دوران کرونا و پساکرونا اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری‌ها از برخی امور باید به امور ضروری‌تر هدایت شوند. امروز سرمایه گذاری در بخش سلامت، بهداشت، اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد دیجیتالی و دولت الکترونیک را باید تشدید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت از سال ۹۲ در حوزه‌های مورد اشاره رئیس جمهور قدم‌های مهمی برداشته که باعث توسعه زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت، آموزش و دولت الکترونیک شده است. عملکرد مجموعه بهداشت و درمان کشور در دوران کرونا با وجود تحریم‌ها نشان دهنده گسترش زیر ساخت‌های مهم در حوزه بهداشت و درمان است با این حال روحانی خواستار تشدید سرمایه گذاری‌ها در این حوزه شده است.

برای بررسی عملکرد و سرمایه‌گذاری دولت در حوزه بهداشت و درمان و خلاء‌های موجود در این حوزه که باید با سرمایه گذاری‌های جدید رفع شود با «حیدرعلی عابدی» نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم و عضو کمیسیون بهداشت و درمان این مجلس گفتگو کرده‌ایم.

دولت یازدهم حوزه بهداشت و درمان را در وضعیت ویرانه تحویل گرفت

عابدی در پاسخ به این پرسش که دولت یازدهم و دوازدهم چه عملکرد و سرمایه گذاری‌هایی در حوزه بهداشت و درمان داشته است، گفت: در دولت آقای احمدی نژاد ما بیمارستان سالم نداشتیم و همه بیمارستان‌ها ناقص بودند. به عنوان مثال در تهران بیمارستان امام خمینی (ره)، بیمارستان شریعتی و دیگر بیمارستان‌ها در وضعیت مناسبی نبود. بحث من اصلا بحث سیاسی نیست و من به عنوان کارشناس این مسائل را مطرح می‌کنم.  بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی فرسوده بودند و برای همین هم از سال ۹۲ به بعد بیشتر به ساخت بیمارستان‌ها و زیرساخت‌هایی که نیاز داشتیم تمرکز شد. دولت یازدهم و دوازدهم بیشتر بیمارستان‌های فرسوده را بازسازی کرد. در حال حاضر آمار در ذهنم نیست اما در رابطه با گسترش تخت‌های بیمارستانی دولت خیلی خوب کار کرد. در رابطه با گسترش تخت‌های تخصصی بیمارستانی هم رشد خوبی در طول هفت سال گذشته داشتیم.  در مجموع در دولت روحانی حدود چهار برابر در این حوزه‌های زیر ساختی شاهد رشد هستیم.

وی با اشاره به گسترش تخت‌های تخصصی بیمارستانی و جذب مطلوب پزشک در بیمارستان‌ها ادامه داد: اما در بخش جذب پرستار هنوز دچار مشکلات اساسی هستیم. خلاء پرستار در بیمارستان‌ها باعث شده پدیده‌ای به اسم همراه بیمار شکل بگیرد که از خانواده هر بیمار در کنار او قرار می‌گیرد تا کمک‌های مراقبی را ارائه کند. این پدیده بدی است. دولت هنوز نتوانسته بحث کمبود پرستار را حل کند و نسبت پرستار به تخت بیمارستانی نامطلوب است.

لزوم سرمایه‌گذاری در اورژانس هوایی

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که سرمایه‌گذاری مورد اشاره رئیس جمهوری باید معطوف به چه حوزه‌هایی شود، هم بیان داشت: ما می‌توانیم به بخش خصوصی تسهیلات بدهیم تا از امروز قوی‌تر وارد چرخه درمان و سلامت کشور شود. از طرف دیگر هم نباید کاری کنیم که بخش خصوصی از بین برود چرا که بخش خصوصی بازوی پرتوان دولت است. بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان خوب عمل کرده و پزشکان هر چقدر درآمد داشته‌اند را وارد چرخه بیمارستان سازی و حوزه بهداشت کرده‌اند. بیمارستان‌های خصوصی که شما مشاهده می‌کنید حاصل سرمایه‌گذاری سرمایه داران، تاجران و یا دلالان نیست بلکه پزشکان این بیمارستان‌ها را ساخته‌اند

ما در بخش گسترش تخت‌های بیمارستانی هر چقدر کار کردیم باید ۲برابر همین مقدار باز تخت‌های بیمارستانی را گسترش دهیم تا به استانداردهای جهانی برسیم. در بخش پرستاری باید معادل همین پرستارهای فعلی را در دو سه سال آینده جذب کنیم. شما دارو، تخت، پزشک و بهترین تجهیزات را داشته باشید اما وقتی پرستار ندارید درمان شما ناقص است.  همچنین ما در بحث اورژانس هوایی بسیار وضع نامطلوبی داریم. باید سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این حوزه انجام دهیم تا هم تجهیزات ما بیشتر شود  و هم کارآمد عمل کنیم.

ما در رابطه با سطح بندی خدمات هم ناموفق بوده‌ایم. شما می‌بینید در یک شهرستانی که بسیار جمعیت کمی دارد اما چون افراد ذی نفوذ داشته تخت‌های تخصصی بیمارستانی وجود دارد و ماهی چند مراجعه بیشتر هم ندارند. اما در یک استان کلا همچین تجهیزاتی وجود ندارد. وقتی سطح بندی خدمات در مجلس تصویب شود دیگر نماینده مجلس نمی‌تواند به وزیر فشار بیاورد که فلان امکانات را به شهر او که صلاحیت ندارد اختصاص دهد. نکته بعدی اینکه ما برای بحران‌ها بیمارستان‌های تخصصی نداریم. ما در سال با بحران‌های مختلفی روبرو می‌شویم و وقتی بیمارستان‌ها درگیر این بحران‌ها می‌شوند بیماران عادی رها می‌شوند. به عنوان مثال در حال حاضر ظرفیت بیمارستان ها به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده و بیماران دیگر دچار مشکل شده‌اند.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا حیدر علی عابدی حسن روحانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا حسن روحانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اختصاصی ایرنا حسن روحانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور حوزه بهداشت و درمان سرمایه گذاری ها حوزه بهداشت گسترش تخت بیمارستان ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت

استاندار آذربایجان شرقی تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی تبریز، تجهیز بیمارستان سرطانی، پرداخت معوقات کادر بهداشت، ساخت بیمارستان در شهر جدید سهند و مرند را از معاون وزیر بهداشت مطالبه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مالک رحمتی در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت ‌خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی تبریز و تجهیز بیمارستان سرطانی از سوی این وزارتخانه شد.

وی با اشاره به تحولات چشمگیر انجام‌گرفته در عرصه بهداشت و درمان افزود: انقلابی که در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است، باید در جامعه به درستی تبیین شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از فعالان نظام سلامت، خواستار توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان شد و تصریح کرد: مشکل عمومی در حوزه بهداشت و درمان بحث معوقات نیروهای پرستاری و کادر بهداشت و درمان است که انتظار می رود با تامین منابع مربوطه شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ادامه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شد و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان به مردم شمال غرب کشورمان خدمات ارائه می‌کند و خوشبختانه با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی مشکلی در زمینه تخت‌های بیمارستانی در شهر تبریز نخواهیم داشت، اما سرعت کار در این پروژه پایین است و باید بتوانیم ضمن سرعت بخشی نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنیم.

تامین تجهیزات بیمارستان جامع سرطان دیگر مطالبه استاندار از معاون وزیر  بهداشت بود و گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت این بیمارستان قابل توجه است و در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز نیازمند حمایت جدی وزارت بهداشت هستیم.

رحمتی، ساخت بیمارستان در شهر جدید سهند را دیگر مطالبه عمومی دانست و افزود: باتوجه به جمعیت شهر جدید سهند ساخت بیمارستان در این شهر مطالبه عمومی است وزارت بهداشت در این عرصه ورود جدی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ساخت بیمارستان در شهر مرند را نیز یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه سرانه بستری در شهرستان مرند پایین‌تر از متوسط کشور است، ساخت بیمارستان در این شهر باید به طور جدی پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند