Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اهمیت تفکر به عنوان شرط ورود به عالم دین گفت: بشر معطل یک امام حق است تا گمراهی و سرگشتگی انسان به پایان رسد.

خبرگزاری شبستان – البرز: « حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» طی دومین نشست با محوریت « حسینی زیستن خلع سلاح باطل» گفت: تمامی وقایع تاریخی یک عالمی دارند، همان طور که متون مقدس عالمی دارند و انسان ها نیز برای خودشان عالمی دارند باید تلاش کنیم و خداوند هم توفیق این را بدهد که وارد این عالم شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی افزود: بشر در دوران غیبت حضرت مهدی(عج) دچار بیشترین گمراهی شد و امروز ما در عصر جاهلیت مدرن زندگی می کنیم و در واقع دوران ظلمت و تاریکی است.

 

وی با اشاره به اینکه زمانی ما گزارش بهشت را می خوانیم اما بعضی ها همانطور که می خوانند، لذت های بهشت را می چشند همانطور که ما گزارش جهنم را می خواهیم و بعضی از اهل یقین خودشان را در دل آن آیات وسط آن عذاب ها می بییند و وجودشان پر از خوف می شود توضیح داد: قرآن و نهج البلاغه شریف عالمی دارند، انسان دینی عالم دارد، همین متن دعای ندبه عالمی دارد که اگر کسی متوجه این عالم نباشد تنها متنی را قرائت می کند و ان شاء الله ثوابی هم می برد.

 

منزل اول اثبات هویت ما به جریان حق است

 

وی با گریزی به عالم دعای ندبه و اهمیت آن مطرح کرد: در دعای ندبه شما توصیف ماوقع می کنید، اگر این دعای ندبه است برای کسی که غصه امام زمان(عج) را دارید، در ظاهر این متن ربطی به امام زمان ندارد چرا که از حضرت آدم شروع می شود و ... ( برای ورود به عالم این حقایق هیچ راهی جز تفکر نیست) تفکر شرط ورود به عالم دین است.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع، اضطرار را یکی از ضروری ترین ویژگی ها برای درک عالم انتظار خواند و توضیح داد: منزل اول اثبات هویّت ما به جریان حق است، به واقع در طول تاریخ چون امام عصر(عج) یک تکه جدا از جریان جبهه حق نیست.

 

وی با اشاره به خطبه 16 نهج البلاغه مطرح کرد: امیرالمومنین(ع) می فرمایند: همیشه حق و باطلی بوده و همواره برای آن اهلی است. به شرطی می توان با امام زمان(عج) سنخیّت پیدا کرد که تمام منازل مختلف در دعای ندبه را باور و اثبات کنی و با ایشان معیّت و همراهی داشته باشیم.

 

وی از معیّت به عنوان عینیت داشتن با امام زمان(عج) نام برد و گفت: مولا علی(ع) در خطبه 12 نهج البلاغه شریف، معیّت را به زیبایی ترسیم کرده اند و آثار فوق العاده آن را مطرح کرده اند.

 

منزل دوم دعای ندبه درک گم شدن در دوران غیبت است

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع توضیح داد: دعای ندبه از ما می خواهد که باور کنیم نظام سطله از طرف ابلیس تنها ما را مشغول کرده است، که راه را پیدا نکنیم.

 

وی ادامه داد: مانند بچه ای شده ایم که شب نوروز در بازار تهران مشغول شده به آب نبات قیچی و در این بین مادرش را گم کرده است حال به خودش آمده که کدام زن مادرش است! آنانی که در منزل دعای ندبه « درد» وجودشان را گرفت و 

 

گام سوم دعای ندبه درک راه و همین دوره انقلاب اسلامی است

 

وی با بیان اینکه دوران یافتن تحقق ظهور انقلاب اسلامی است توضیح داد: ۱۳ قرن سرکشتگی در دوران غیبت، امروز ما در دوران انقلاب اسلامی راه را پیدا کرده ایم چرا که این مسیر اگر در آن قرار گیریم به امام عصر(عج) منتهی می شود. 

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع استقامت را راهکار سختی این دوره خواند و مطرح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبرمعظم انقلاب به جوانان نوید ظهور حضرت مهدی(عج) را دادند.

 

دبیر نهضت جهانی نهضت نهج البلاغه خوانی با ذکر این بیت که « اگر حجاب ظهورت، وجود پست من است، خدا کند که بمیرم چرا نمی آیی» بیان کرد: در پایان دعای ندبه از خدا می خواهیم که دیدار امام زمان (عج) را روزی مان کند چرا که این دیدار یک دیدار انقلابی و معرفت دار است چرا که در طول این دعا فهمیدیم که بشر معطل یک امام و راهنمای حق است. 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: نهج البلاغه خوانی نهضت نهج البلاغه خوانی تفکر حجت الاسلام مهدوی ارفع حجت الاسلام مهدوی ارفع انقلاب اسلامی ورود به عالم نهج البلاغه امام زمان دعای ندبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.


از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی این معاونت، برگزیدگان در رشته‌های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه شهرداری کرمانشاه همچنان معطل مانده است
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • قاچاقی یکی از مداح ها را به آسایشگاه خودمان آوردیم /مرشد گفت مرد حسابی اگر تو روسیاه هستی چرا پای ما را وسط می کشی؟
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • حدیث روز | گروهی برای پایداری مردم