Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  وزیران خارجه امارات و بحرین روز ۲۵ شهریور ۹۹ (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰) در کاخ سفید و با حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی پیمان عادی‌سازی روابط با این رژیم را امضا کردند.  

به اعتقاد ناظران سیاسی از آنجا که بحرین و امارات همپیمان ریاض هستند و پیش از این نیز فعالیت‌های سیاسی خود را پس از هماهنگی با عربستان انجام داده‌اند، توافق یاد شده بدون همراهی و چراغ سبز ریاض، امکانپذیر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عربستان پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای دو سویه از این توافق استقبال کرد و نه تنها آسمان خود را بر روی پروازهای مستقیم بین تل‌آویو و ابوظبی گشود، بلکه عملا راه را برای تغییر رویکرد خود در قبال رژیم اسرائیل هموار ساخت. 

خبرگزاری فرانسه در آن زمان در گزارشی با اشاره به روابط پنهان عربستان با رژیم صهیونیستی نوشت که ‌رسانه‌های سعودی در گزارش خود به موضوع استقبال این کشور از توافق عادی‌سازی روابط به طور مستقیم نپرداختند، اما حمایت «ملک سلمان» از راه‌حل پایدار و عادلانه در خصوص مساله فلسطین را برجسته‌سازی کردند. 

فرانس پرس افزود: عربستان به عنوان مقدس‌ترین در میان اماکن مقدس اسلامی نباید فورا از بحرین و امارات پیروی کند، چرا که به رسمیت شناختن اسرائیل، به مثابه خیانت به آرمان فلسطین شمرده و به تضعیف چهره‌اش به عنوان رهبر جهان اسلام منجر خواهد شد. 

در همین حال،  رسانه آمریکایی «وال استریت ژورنال» شنبه هفته جاری فاش کرد که بزرگان آل سعود بر سر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دچار اختلاف شده‌اند. 

ملک سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و پسرش «محمد بن سلمان» ولیعهد بر سر برقراری ارتباط با تل آویو به مشکل برخورده‌اند. 

براساس گزارش این نشریه، شاه عربستان حامی دیرینه تحریم رژیم صهیونیستی از سوی اعراب و پشتیبان مطالبه فلسطینی‌ها در مورد تشکیل کشور مستقل فلسطینی است، اما ولیعهد آرزو دارد زودتر در زمینه آنچه ملحق شدن به اسرائیل در برابر ایران می‌نگرد، امکان مانوردهی داشته باشد. 

در همین حال،  " ترکی الفیصل " رئیس سابق سازمان اطلاعات و فرزند " فیصل " شاه اسبق عربستان (بین سالهای ۱۶۶۴ تا ۱۹۷۵ شاه عربستان بود و توسط شاهزاده " فیصل بن مساعد " ترور شد) در گفت و گو با شبکه " سی ان بی‌سی " آمریکا گفت که اگر پدرش توافق عادی‌سازی امارات و بحرین با اشغالگران اسرائیل را می‌شنید، ناراحت و ناامید می‌شد.  

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی «عربی ۲۱»، ترکی الفیصل در پاسخ به " هادلی گامبل " مجری شبکه سی ان بی‌سی ( CNBC) آمریکا مبنی بر اینکه آیا پدرش ملک فیصل بدون یافتن راه حلی برای فلسطینی‌ها در چارچوب راه حل دو کشور، از توافق صلح امضا شده بین امارات و بحرین با اسرائیل ناراحت خواهد شد؟، افزود: با شناختی که از تعهد وی برای دستیابی به یک قرارداد مشخص کاربردی و قابل اجرا بین رژیم اسرائیل و کشورهای عربی دارم، او با شنیدن توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی ناامید و ناراحت می‌شد.    

الفیصل با اشاره به تصمیم پدرش در سال ۱۹۷۳ برای قطع صادرات نفت به غرب، گفت که تصمیم وی (ملک فیصل) برای قطع صادرات نفت به آمریکا پس از آن اتخاذ شد که آمریکایی‌ها قصد داشتند کمک‌های خود در جنگ رمضان به رژیم اسرائیل را افزایش دهند و این اقدام (قطع نفت) آمریکا را مجبور کرد که بین رژیم اسرائیل و جهان عرب واسطه صادقی باشد.  

وی تاکید کرد که ترامپ یک واسط صادق بین اعراب و رژیم صهیونیستی نبوده و نیست. 


سخنان ترکی الفیصل در حالی انجام می‌شود که وی دوشنبه گذشته در گفت و گو با شبکه «اسکای نیوز» وابسته به امارات، سازش با صهیونیست‌ها را حق حاکمیتی بیان کرد. 

وی درباره توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفته بود: حق حاکمیتی این دو کشور است که روابط خود با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را عادی کنند.  

برچسب‌ها بحرین مسير اشتباه آسیای غربی عربستان سعودی رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین مسير اشتباه آسیای غربی عربستان سعودی رژیم صهیونیستی بحرین مسير اشتباه آسیای غربی عربستان سعودی رژیم صهیونیستی اخبار کنکور توافق عادی سازی روابط عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی امارات و بحرین رژیم اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟