Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: توزیع روزانه ۴۰ تن تخم‌مرغ در قم با قیمت مصوب ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمود سیجانی در چهاردهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که امروز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کمبود مرغ در بازار، در جهت ترغیب تولیدکنندگان داخلی مرغ افزایش قیمت اتفاق افتاد که در طول یک هفته وضعیت تولید مرغ با تناژ مناسب بهبود یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: به واسطه گرانی نهاده‌ها و نوسان قیمت، تولیدکنندگان مرغ متحمل مشکلات زیادی شده‌اند و نیاز به حمایت دارند، هر چند در حال حاضر وضعیت تولید و توزیع مرغ در قم مطلوب است.

وی تصریح کرد: باید بیش از 40 تن مرغ در طول روز تامین شود و مازاد آن به صورت قطعه‌بندی در اختیار مصرف‌کنندگان و مراکز فروش قرار بگیرد، اما با وجود التهاب در بازار مرغ، قطعه‌بندی را محدود می‌کنیم چرا که با وجود قطعه بندی هر کیلو مرغ با قیمت 35 هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

سیجانی بیان کرد: در روند توزیع مرغ نیز باید بازنگری شود و درصدی را در اختیار تولیدکننده قرار دهیم و با ایجاد برخی از ممنوعیت‌ها در انتقال مرغ از قم، مانع از کمبود شویم.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه متولی تولید تخم مرغ است و باید مباشرین به اتحادیه معرفی شوند و مبلغ را واریز کنند، در حال حاضر نیز توزیع روزانه 40 تن تخم‌مرغ در قم با قیمت مصوب 14 هزار و 500 تومان پیش‌بینی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: در ایامی که با کمبود مرغ مواجه شدیم از استان‌های دیگر تامین کردیم، در شرایط مطلوب 60 تن مرغ در استان نیاز است اما تناژ مربوط به تنظیم بازار، 40 تن است.

وی گفت: کشتارگاه ها نیز موظف هستند با قیمت مصوب در ارائه خدمات، تامین مرغ در استان را در اولویت قرار دهند و پس از ذخیره‌سازی و تنظیم بازار می‌توانند مازاد آن را به استان‌های دیگر ارسال کنند.

سیجانی افزود: اصلاح شبکه تولید و توزیع موجب تنظیم بازار می‌شود و در مسیر تحقق این امر، به نظارت‌های مستمر و همراهی تمامی دستگاههای اجرایی نیاز است.

وی اظهار داشت: با توجه به برگزاری آئین سوگواری در ایام محرم، نظارت خوبی بر قیمت برنج و روغن اتفاق افتاده است هر چند مشکلاتی در توزیع برنج وجود داشت که تذکراتی در این باره ارائه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: در تولید و توزیع ماسک جلساتی با غذا و دارو برگزار شده است و با ایجاد ظرفیت در افزایش تولید، تمهیداتی در جهت ارسال مازاد ماسک به استان‌های دیگر باید اندیشیده شود که نیاز به مجوز دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تخم مرغ رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم تنظیم بازار مرغ در قم تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد