Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@14:42:18 GMT

امسال چه تعداد واحد مسکونی در تهران ساخته شد؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۷۴۹

امسال چه تعداد واحد مسکونی در تهران ساخته شد؟

خبرگزاری فارس: زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره آمار ساخت و ساز در ۶ ماه اول سال‌جاری در پایتخت و میزان پروانه‌های صادرشده در این زمینه اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور امسال ۲۴ هزار و ۸۳ واحد مسکونی در کل شهر تهران ساخته شده که ۱۹ هزار و ۷۲۸ مورد از این واحد‌های مسکونی خارج از بافت فرسوده و ۴ هزار و ۳۵۵ مورد مربوط به بافت فرسوده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به طورکلی آمار ساخت و ساز در پایتخت در ۶ ماهه امسال در کل شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ دردصد کاهش یافته است. همچنین ساخت واحد مسکونی در همین مدت در بافت فرسوده ۲۳ درصد و خارج از بافت فرسوده ۱۸ درصد کمتر شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره آمار پروانه‌های صادر شده گفت: از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور امسال ۳ هزار ۱۵۰ پروانه ساختمانی در کل شهر تهران صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال پیش ۴ هزار و ۳۵۳ مورد بود و امسال ۲۸ درصد کاهش یافته‌است.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۳۴ مورد از پروانه‌های صادر شده مربوط به خارج از بافت فرسوده و ۶۱۶ مورد مربوط به بافت فرسوده بوده است و به طورکلی پروانه‌های صادرشده در بافت فرسوده در ۶ ماهه امسال نسبت به ۶ ماهه مشابه سال گذشته ۳۲ درصد و خارج از بافت فرسوده ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی در باره پلاک‌های نوسازی شده در پایتخت گفت:‌از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور امسال در کل شهر تهران ۴ هزار و ۵۷۱ پلاک نوسازی شده که ۳ هزار و ۳۷۸ مورد آن خارج از بافت فرسوده و یک‌هزار و ۱۹۳ مورد آن مربوط به بافت فرسوده بوده است.

نژادبهرام گفت: آمار‌های پلاک‌های نوسازی شده در کل شهر تهران در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش ۲۶ درصد کاهش یافته و در محدوده خارج از بافت فرسوده نیز ۲۶ درصد و در داخل بافت فرسوده نیز ۲۵ درصد کمتر شده است.

وی گفت: البته در میان مناطق مختلف تهران تقریباً منطقه ۱۲ مستثنی بوده و در میان مناطق مختلف که دارای بافت فرسوده‌اند، صدور پروانه ساخت و ساز در منطقه ۱۲، ۱۵ درصد و پلاک‌های نوسازی شده ۲۳ درصد افزایش یافته است که این وضعیت در سایر مناطق روندی کاهشی به همراه داشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمار ساخت و ساز مسکن تهران خارج از بافت فرسوده کل شهر تهران نوسازی شده کاهش یافته مشابه سال ۶ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی در نخستین جلسه شورای نوسازی مسکن در سال جدید از هدف‌گذاری برای تشکیل ۲ هزار حلقه میانی خبر داد و گفت: به طور متوسط باید در هر استان ۶۰ حلقه میانی طی ۶ ماه نخست سال شکل بگیرد و لازم است ادارات کل استان‌ها تمرکز خود را بر این موضوع بگذارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجیه کردن و جلب اعتماد ساکنان بافت‌های فرسوده، کار نوسازی مسکن در این بافت‌ها را رونق می‌دهد، عنوان‌کرد: قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آنان آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آنها را به نوسازی تشویق کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که وزیر راه و شهرسازی نیز بر استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید دارد، تصریح‌کرد: پس از برگزاری گردهمایی «گروه‌های جهادی (حلقه‌های میانی) در راه و شهرسازی» که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، چندین پویش مرتبط در همه محلات هدف کشور نیز برپا خواهیم کرد. هدف این است در سال جاری فعالیت‌ها مضاعف شده و حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

آیینی با بیان اینکه در این راه باید از ظرفیت همه گروه‌های جهادی استفاده کنیم، ضمن تبریک روز ارتش اظهار کرد: ارتش یکی از ظرفیت‌های خوبی است که همیشه در حوزه محرومیت‌زدایی حضور پر رنگ داشته است و جلب همکاری این نهاد کمک بزرگی در این مسیر خواهد بود.

وی همچنین استفاده از توانایی‌های اعضای شورا‌های شهر را از دیگر ظرفیت‌ها در این زمینه برشمرد و گفت: اعضای شورا‌های شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی بسیار مثمرثمر باشند. از سوی دیگر وزارت کشور نیز بر استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

تشکیل حلقه میانی در ۸۶ شهر

در این جلسه سعید اسدی محجوب مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از وضعیت تشکیل حلقه‌های میانی ارائه کرد و گفت: تا کنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است.

توزیع ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی در محلات هدف

وی افزود: در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری، تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آنان قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن