Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@15:38:35 GMT

مردم به هیچ وجه به سمت عراق حرکت نکنند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۷۸۸

مردم به هیچ وجه به سمت عراق حرکت نکنند

سفیر ایران در عراق از هموطنان خواست که به هیچ وجه به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج مسجدی روز چهارشنبه در یک پیام صوتی خطاب به هموطنان و علاقمندان به شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تصریح کرد:  همانطور که پیش از این چندین بار بیان شده است امسال متاسفانه به دلیل شیوع ویروس  کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس منحوس، دولت عراق از پذیرش هرگونه زائر  خارجی از جمله از  ایران و سایر کشورها برای شرکت در مراسم  راهپیمایی اربعین حسینی  معذور است  و در واقع  دولت عراق تصمیم گرفته،که به  زائران خارجی  اجازه ورود  به این کشور برای شرکت در این مراسم داده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علت آن نیز فقط ، جلوگیری از شیوع  بیشتر ویروس کرونا است ،  گفت:  جمهوری اسلامی ایران نیز به تصمیم عراق احترام می گذارد و در این زمینه با  دولت این کشور همکاری می‌کند و در راستای حفظ امنیت و سلامت مردم شریف ایران و زوار  ایرانی تصمیم گرفته از اعزام زائر به عراق خودداری کند.

 وی ادامه داد:  امسال مراسم  راهپیمایی اربعین حسینی  فقط توسط خود عراقی ها انجام می شود و  من علاقه‌مندان به سیدالشهدا می‌خواهم که با مقامات و مسئولان دو کشور ایران و عراق در این زمینه کمال همکاری را داشته باشند و به هیچ وجه به سمت مرزهای جمهوری عراق نیایند .

وی خاطر نشان کرد:  این تصمیم حتماً در جهت خیر، صلاح و سلامت مردم عزیز اتخاذ شده است و  در همین چارچوب از هموطنان گرامی  می‌خواهم که به تصمیم مقامات دو کشور در این زمینه  احترام بگذارند.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، وزیر کشور با حمایت از اجرای طرح نور توسط فراجا گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف مشهور و معروف بوده اند.

احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران حجاب و عفاف را از ارزش‌های اسلامی، دینی وملی یاد کرد و گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت عفاف و حجاب مشهور و معروف بوده‌اند.

وی با عنوان اینکه اجرای عفاف و حجاب یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند، گفت: اندکی از بانوان ممکن است در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند و با تذکر باید به این ارزش ملی و قانونی و اسلامی احترام گذارند.

وزیر کشور با اظهار اینکه نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است، گفت: قالب بانوان به این تذکر توجه دارند و اگر موارد معدودی توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود.

وحیدی از نیروی فراجا که با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است، تقدیر کرد و حمایت مردم از طرح فراجا را قابل تقدیر دانست.

وزیر کشور همچنین با اظهار اینکه برای دور دوم انتخابات نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است، گفت: در این دوره تمامی فرایندها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به تغییر استانداران لرستان و مازندران گفت: برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم و با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

وحیدی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی ساحل در استان‌های شمالی نظیر مازندران گفت: بهسازی نوار ساحلی آزادشده از سوی شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد