Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، با پیشنهاد خراسان و حمایت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، موکب های اربعین و گروه های جهادی مشهد، که هر سال در مسیر پیاده روی اربعین حضور داشتند و به زائران حضرت اباعبدا... حسین (ع) خدمت رسانی می کردند، امسال به دلیل برگزار نشدن راهپیمایی باشکوه اربعین به جهت جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، با همکاری شرکت آبفای مشهد در پروژه آب رسانی به  ۳۹ روستای تشنه بخش مرکزی این شهرستان کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام جهادی باعث خواهد شد، عملیاتی که بر اساس برآوردهای اولیه تا پایان سال قرار بود به بهره برداری ‌برسد، تا پایان ماه صفر به اتمام برسد.

به گزارش خراسان رضوی، روستاهای بخش مرکزی مشهد با مشکل تامین آب شرب روبه رو هستند و بر اساس اعلام شرکت آبفای مشهد در نشست مشترکی با دهیاران روستاهای بخش مرکزی مشهد، ۳۹ روستای بخش مرکزی در شرایط بحرانی قرار دارند که این مشکلات در زمینه کیفیت و کمیت آب شرب است و برخی از این روستا ها نیز با هر دو مشکل روبه رو هستند، به گفته حسن آقایی معاونت بهره برداری آبفای مشهد، بخشی از مشکلات مربوط به تامین شبکه آب رســانی، بــه سـازی یا طرح های تامین مخازن، تجهیزات کلرزنی و آب شیرین کن تا حدی خریداری شده اما تامین تجهیزات جدید، نصب و بهره برداری از آن ها تا انتهای سال ۹۹ زمان می‌برد.

این در حالی است که وی با اشاره به بخشی از نیازهای موجود در پروژه آب رسانی به روستاهای مشهد توضیح می دهد: به عنوان مثال برای نصب دستگاه های کلرزنی و آب شیرین کن ها به کانکس هایی نیاز است که باید آن ها را خریداری کنیم و فرایند خرید ادارات دولتی به شکلی است که اولا باید به تعداد مشخصی برسد و بعد برای آن مناقصه برگزار شود و تا تحویل آن ها احتمالا چند ماه زمان می برد اما اگر این کار با همکاری خیران و اهالی روستاها انجام شود کار سریع تر پیش می رود و از این رو ما همواره از مردم برای نذر آب و وقف در این زمینه کمک خواستیم. 

معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی نیز در این باره گفت: قطعا در موضوع نذر آب در کنار ساکنان روستاهای مشهد و شرکت آبفا خواهیم بود تا با همکاری یکدیگر این پروژه با سرعت بیشتری به بهره برداری برسد.

حامد صادقی توضیح داد: فعلا در گام اول برای تسریع در بهره برداری از پروژه هایی که معطل کانکس و ساخت اتاقک هستند در ۳۹ روستا، کار را آغاز خواهیم کرد و تجهیزات مورد نیاز و امکانات ساخت را در اختیار آن ها قرار خواهیم داد. 

وی تاکید کرد: امسال  با گروه های جهادی و موکب هایی که قرار بود در کربلای معلی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کنند و به دلیل شرایط کرونا نمی توانند در کربلا باشند هماهنگی هایی را انجام خواهیم داد تا این موکب ها با نذر آب، در آب رسانی به روستاهای تشنه مشهد همکاری کنند و ان شاءا... روستاییان تا انتهای ماه صفر بتوانند از آب شرب با کیفیت  بهره مند شوند. 

حسن آقایی معاون شرکت آبفای مشهد نیز پس از موافقت آستان قدس رضوی با این اقدام بیان کرد: به دلیل این که نصب تجهیزات،کاری تخصصی و نیازمند رعایت الزامات و استانداردهایی است متخصصان این شرکت نیز همراه با موکب های اربعین حسینی برای نصب تجهیزات به روستاها اعزام می شوند و به ترتیب اولویت محرومیت روستاها کار نصب و بهره برداری را انجام خواهند داد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین مشهد آب شرب آب موکب های اربعین گروه های جهادی آب رسانی بهره برداری آبفای مشهد بخش مرکزی موکب ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، حشمت‌الله عباسی با بیان اینکه ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در استان موجود است، افزود: ۳۵ روستا در ادامه خشکسالی‌های اخیر در فصل گذشته در استان با تانکر آبرسانی شدند.

وی بیان کرد: شرکت آبفای استان مرکزی با تمام ظرفیت نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات برای تامین آب آشامیدنی پایدار در خدمت هم استانی‌ها است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار در سطح استان، برنامه‌های کوتاه مدت و طرح‌های بلندمدتی برای رفع مشکل کم آبی در استان تدوین و در حال اجرا است.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود.

این استان در بخش شهری ۳۳۷ هزار و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان