Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار با بیان اینکه زنان نقش مهمی در پیروزی دفاع مقدس داشتند، اظهار کرد: طی جنگ تحمیلی دست کم ۶۴۲۸ زن در نقاط مرزی یا در بمباران شهرها و ۵۰۰ زن رزمنده به شهادت رسیدند. شاید نسل امروز باور نکند که زنان در دفاع از شهرها اسلحه به دست گرفتند و به عنوان مثال در خرمشهر شجاعانه دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۱ نفر از آنان نیز به اسارت گرفته شده که بعضاً سال‌ها در زندان‌های عراق ماندند.

وی افزود: پنج هزار و ۷۳۵ زن جانباز اینک در ایران زندگی می‌کنند که سه هزار و ۷۵ نفر از آنها بالای ۲۵% جانبازی دارند همچنین ۲۲ هزار و ۷۰۸ امدادگر و دو هزار پزشک زن به جبهه‌ها اعزام شدند. همچنین صدها پایان نامه تحقیق و پژوهش علمی درباره مسائل دفاع مقدس توسط زنان به سرانجام رسید، از جمله پایان نامه اینجانب با موضوع تأثیرات گاز خردل روی سیستم ایمنی که این پژوهش‌ها تا امروز سهم مهمی در پزشکی جنگ دارد.

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانم سهم خویش را در زنده نگه داشتن دلاوری‌ها و قدردانی از بازماندگان روزهای صبوری و استقامت ایفا کند. بنابراین با هدف پاسداشت مقام و منزلت شهیدان، زنده نگه داشتن نام و خاطره آنان و تجلیل و تکریم از زنان مقاوم و ایثارگر، دیدار با همسران، دختران و اعضای خانواده حدود ۱۶۰ شهید و جانباز دوران انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم در استان‌های مختلف کشور شامل شهیدان مسیحی و زرتشتی در سه سال گذشته صورت گرفته است. این دیدارها با حضور نماینده بنیاد شهید یا انتقال مسائل به آن بنیاد برای رفع مشکلات احتمالی بوده و در مواردی پیگیری و مکاتبه برای رفع مشکلات خانواده‌ها انجام شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری رویدادهای اجتماعی شامل ۵ بزرگداشت در سالروز دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌ها و همکاری با دستگاه‌ها از جمله شهرداری و گردهمایی با گروه‌های مرجع مانند هنرمندان و نمایش فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس، هفت نشست برای طرح تجارب زیسته و گفت و گوی بین نسلی به منظور انتقال تجربیات گرانقدر دوران دفاع مقدس و درک دو نسل از شرایط و مقتضیات یکدیگر، نشست با بانوان سردشتی آسیب دیده از بمباران شیمیایی آن شهر، برگزاری نشست‌های تخصصی با خانواده‌های ایثارگر، انجام پژوهش، تهیه تاریخ شفاهی و مستندسازی مانند پژوهش کیفی در مورد مسائل همسران جانباز اعصاب و روان، تدوین تاریخ شفاهی زنان فعال در مناطق عملیاتی غرب، جنوب و جنوب غربی از طریق شناسایی آنان در مناطق عملیاتی ۵ استان کردستان، ایلام، آذربایجان غربی، کرمانشاه و خوزستان و انجام مصاحبه با ۳۶۱ بانوی شناسایی شده، اختصاص یک بخش به فرهنگ ایثار و نقش زنان طی دفاع مقدس در گزارش روند ۴۰ ساله تحولات جامعه زنان پس از انقلاب اسلامی به دو زبان، از جمله این اقدامات بوده است.

ابتکار تصریح کرد: در خاتمه یک بار دیگر از مادران و همسران شهدا و جانبازان یاد می‌کنم که با وجود سختی‌ها و ناملایمات و انتقاداتی که به شرایط دارند، چشم خود را از افق روشنی که در دوردست برای آنها پدیدار است برنگردانده‌اند. وقتی به دیدنشان می روید و پای صحبتشان می‌نشینید منشأ امید و الهام بخش زندگی‌اند، آنها هنوز بر پیمان خویش مانده‌اند.

کد خبر 445865

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری زنان دفاع مقدس نقش زنان در جامعه زنان و دفاع مقدس شهادت معصومه ابتکار هفته دفاع مقدس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم

شهید حاج رضا چراغی فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۶۲ در فکه به شهادت رسید. روایتی از زندگی این شهید بزرگوار را از زبان برادر و همرزمانش می‌شنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • ارتش جایگاه مهمی در حفظ و حراست کشور دارد
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • بازنمایی رسانه‌ای نقش زنان در سینما
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • نکته مهمی که امام به هنگام عملیات طریق‌القدس بر آن تاکید کردند چه بود؟