Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@09:09:37 GMT

«قطار آن شب» تا آمستردام پیش رفت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۹۳۲

«قطار آن شب» تا آمستردام پیش رفت

فیلم «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی سینه کید آمستردام هلند به نمایش درمی‌آید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این فیلم در بخش نمایش ویژه (Screening Club) سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی سینه کید آمستردام هلند که به شکل مجازی برگزار می‌شود، برای جمع بزرگی از فعالان حرفه‌ای سینمای کودک جهان به نمایش در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این خبر، این جشنواره از تاریخ ۷ اکتبر تا ٨ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ مهر تا ۱۸ آبان ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد.

«قطار آن شب» در اولین حضور جهانی خود، برای نمایش در بخش اصلی  بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی اشلینگل آلمان که از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ اکتبر (۱۹ تا ۲۶ مهر ۱۳۹۹) برگزار می‌شود، پذیرفته شده است.

«قطار آن شب» با اقتباس از رمان احمد اکبرپور در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است و افشین هاشمی، سیامک صفری، مریم بوبانی، بهناز نادری، بهرام شاکری و بازیگر خردسال آیلین رشیدیان در این اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برنده پروانه زرین بهترین فیلم کودک از نگاه داوران کودک، دیپلم افتخار بهترین بازیگر و پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران و جایزه نوآوری شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینمای کودک افشین هاشمی سیامک صفری فیلم قطار آن شب جشنواره بین المللی قطار آن شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»

مهدی عطاریان، آهنگساز و خواننده، مبدع رسمی «ارکستر تک نفره» در ایران و عضو فدراسیون بین‌المللی موسیقیدانان جهان، با ارائه اثر خود تحت عنوان «دلبسته» به جشنواره بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» موفق به کسب مدال بُرنز در دسته‌ی موسیقی جهانی شد.

«دلبسته» یک موسیقی عاشقانه و بسیار لطیف است. این اثر به طرز برجسته ای هم از حیث خط ملودی و هم سازبندی، تلفیقی از عناصر موسیقی مکاتب غرب و شرق است. خط اصلی ملودی توسط گیتار کلاسیک در بستر متنوع و پویایی از درامز ارائه شده است .این خطوط اصلی، با همراهی بسیار پر حس و دلنشین دودوک، آکاردئون، و عود همراهی شده اند. فضای کلی موسیقایی این اثر در اوج شفافیت و از همان ثانیه های آغازین، مخاطب را وارد فضایی بسیار عاطفی می کند. مخاطب گاه گاهی، شنونده روایتی شفاف از شور و شوق است، و گاه گاهی، شنونده روایت پژمردگی. همان جذبه ای که روزی با دلربایی دل را می برد، روزی با کاستی یا نیستی، دل را به شیدایی می کشاند. اما مهم تر آن است که گرچه آسمان چشمان دلبسته، نمناک است و گاها بارانی، لکن صورتش با طهارت است و قلبش با طراوت.

Global Music Awards نوعی جشنواره بین الملل موسیقی است که بدون در نظر گرفتن شهرت، ملیت و سن یک هنرمند و صرفا با شاخص قرار دادن امتیازات ذاتی یک اثر موسیقی، آن را توسط هیاتی معتبر و برجسته از داوران موسیقی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد. در این جشنواره حتی برخی از دارندگان جایزه Grammy نیز شرکت می‌کنند. برنده شدن در این جشنواره تحت عنوان «مهر طلایی تایید موسیقی» شناخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • فعالیت شهربازی کرمان با تجهیزات جدید
  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار
  • اولین جشنواره کریمانه در شهرستان جم برگزار شد
  • محدودیت سرعت دوچرخه‌ها در آمستردام با دستگاه‌های هوشمند
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب