Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: نمایندگان مجلس در اهداف کمیسیون خانواده و جمعیت تجدیدنظر کنند و با برنامه و اندیشه بیشتری به این موضوع بپردازند.

زهرا گنجی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به مطرح شدن تشکیل کمیسیون خانواده در مجلس اظهار کرد: نماندگان مجلس شورای اسلامی در اهداف کمیسیون خانواده و جمعیت تجدیدنظر کنند و با برنامه و اندیشه بیشتری به این موضوع بپردازند؛ در میان اهداف تشکیل کمیسیون خانواده مجلس اهمیت تربیت و جامعه‌پذیری کودکان نادیده گرفته شده و طبق نظریه‌های روانشناسی، کودکان از زمان جنینی می‌آموزند، آیا غیر از این است که در این آموزش نقش خانواده بسیار مهم و مؤثر است؟

وی افزود: زمانی که از کمیسیون خانواده سخن به میان می‌آید فقط به تشکیل یک خانواده و جلوگیری از بحران جمعیتی اشاره می‌شود اما این سؤال پیش می‌آید که نتیجه این خانواده چیست زمانی که شما مادرهایی را بدون دانشِ بنیان‌های اصلی مادری و مهر و محبت به فرزندآوری بیشتر تشویق می‌کنید؟ آیا خانواده یک نهاد است که در میان بقیه نهادهای تربیتی کسی به دنبال برنامه‌ریزی برای روش و شیوه تربیت در این نهاد نیست؟ اگر به دنبال برنامه‌ریزی برای این مهم در مجلس شورای اسلامی نباشیم کجا باید درباره آن صحبت کنیم؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی‌نژاد مشهد بیان کرد: اگر بخواهم اهداف گفته شده در سخنرانی‌های فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس را مطرح کنم، باید بگویم تحکیم نهاد خانواده یعنی چه؟ آیا شما بررسی کرده‌اید که تحکیم خانواده در لغت به معنای فراگیری اصل اعتدال میان همگان، حاکمیت اخلاق و حفظ حقوق همه اعضاست؟ دادن وام برای باروری زوجین چه فایده‌ای دارد زمانی که قبول فرزند از بهزیستی اینقدر سخت شده است که آرزوی کودک برای داشتن پدر و مادر و آرزوی پدر و مادر برای چشیدن طعم محبت به فرزندان را ناکام کرده است؟ چرا در اخذ اهداف برای تشکیل یک کمیسیون به این مهمی تمام زوایا را بررسی نمی‌کنید؟

گنجی ادامه داد: به اعضای فراکسیون زنان مجلس می‌گوییم در زمینه کاهش هزینه‌های بارداری و زایمان آیا شما به دنبال کاهش هزینه‌ کلاس‌های تربیت فرزند هم هستید؟ آیا فقط امنیت شغلی زنان باردار اهمیت دارد پس بعد از بارداری چه می‌شود؟ آیا این فرزند چند روزه و چند ماهه نیاز به مادر ندارد؟ آیا این مادر پس از زایمان وظایف مادری‌اش را به اتمام می‌رساند پس اهمیت حضور و کنار فرزند بودن چه می‌شود؟ من به دنبال جدا کردن وظایف زنان و مردان نیستم زیرا شنیدن و گفتن این حرف از زبان بنده که به عنوان یک زن شاغل هستم حرف خنده‌داری است اما روی سخن من با زنانی است که مادری را مهم‌ترین وظیفه خود می‌دانند اما به علت مشکلات مالی و نبود شغل مناسب برای مرد که سرپرست خانواده است مجبور به کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سؤال ما از رئیس فراکسیون زنان مجلس این است که آیا شما به تمام اهدافتان می‌رسید؟چقدر نیرو، هسته اولیه و تشکیلات برای تعیین اهداف عملیاتی کمیسیون خانواده نیاز دارید؟ آیا صحیح و بهتر نیست که ارائه تسهیلات شغلی را چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان به کمیسیون تخصصی‌تری بدهید و به اهداف و وظایف مهم‌تری برسید؟ بعد از بررسی و نقد پیرامون اهداف ارائه شده توسط نمایندگان مجلس برای کمیسیون خانواده بسیار شایسته می‌دانم که چند سؤال بپرسم که آیا شما معنای خانواده را می‌دانید؟ آیا اهدافی را که برای کمیسیون خانواده تعریف کرده‌اید نشان‌دهنده خانواده است؟ آیا جمعیت و خانواده با یکدیگر متفاوت نیستند؟

این فعال دانشجویی گفت: آیا بهتر و شایسته‌تر نیست که به جای نام‌گذاری کمیسیونی با اهداف جلوگیری از بحران جمعیت، اسم آن را کمیسیون کنترل یا افزایش جمعیت بگذاریم و باعث شبهه در مبنا و وظایف خانواده نشویم؟ اگر تنها وظیفه خانواده افزایش جمعیت یک کشور است آیا شما به‌صورت صحیح ارتباط میان کار کمیسیون و اهداف قوانین آن را می‌دانید؟ آیا اهدافی را که برای کمیسیون خانواده تعریف کرده‌اید نشان‌دهنده خانواده است؟ آیا جمعیت و خانواده با یکدیگر متفاوت نیستند؟ آیا شما به‌صورت صحیح ارتباط میان کمیسیون پیشروی خودتان را با نام و اهداف مطرح شده بررسی کرده‌اید؟ شما بر اساس مبانی کدام مکتب چه شرقی و چه غربی این اهداف را برای کمیسیون خانواده برگزیده‌اید؟

گنجی خاطرنشان کرد: حتی در مبانی غربی نیز وظیفه تولید مثل یکی از کارکردهای خانواده است و تربیت فرزندان مهم‌تر و در درجه والاترین مطرح می‌شود. بنده با اصل کمیسیون خانواده مشکل ندارم، خانواده اولین نهادی است که نسل آینده این کشور در آن رشد و پرورش می‌یابند و با اینکه می‌گویند مدرسه مهم‌ترین نهاد جامعه‌پذیری به حساب می‌آید اما باید بگوییم کودکان بیشتر از ۸ ساعت در مدرسه نیستند و بقیه زمان روز را در خانواده با اعضا و وظایف و علایق متفاوت زندگی می‌کنند. در روایات دینی ما وجود دارد که حق کودک تو بر تو این است که بدانی وجود او از توست و بد و خوب او در این دنیا به تو ارتباط پیدا می‌کند و باید بدانیم که در سرپرستی او مسئولیت داریم و باید او را به بهترین وجه تربیت کنیم.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: مشهد بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برای کمیسیون خانواده آیا شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه