Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@09:06:52 GMT

عبدالوهاب شهیدی ۹۹ ساله شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۲۷۷۶

عبدالوهاب شهیدی ۹۹ ساله شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سید محمد طباطبایی؛ مدیر عامل این موسسه و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور عصر روز یکم مهرماه با حضور در منزل عبدالوهاب شهیدی تولد نوازنده پیشکسوت عود و خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایرانی را تبریک گفت.

وی گفت: برای ما موجب خوشحالی و خرسندی بسیار است که در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که استاد عبدالوهاب شهیدی را درک کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طباطبایی ادامه داد: استاد شهیدی از هنرمندان نجیب و متواضع موسیقی سنتی ایران هستند که همواره دغدغه هنر داشته و دارند و همچنان موضوعات و مسائل این حوزه را پیگیری می‌کنند. 

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به تبحر این هنرمند پیشکسوت در دو رشته نوازندگی و خوانندگی اظهار کرد: هنرمندان متعددی بوده‌اند که هم در ساز و هم در آواز دستی بر آتش داشته‌اند اما کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که هم نوازنده چیره‌دستی باشد و هم خواننده متبحر و درجه‌ یک. اما استاد شهیدی اینچنین هستند و هم در نوازندگی ساز عود و هم در خوانندگی در سطح بالا بودند.

همچنین عبدالوهاب شهیدی در این دیدار به همزمانی تولد خود با تعدادی دیگر از هنرمندان موسیقی از جمله محمدرضا شجریان اشاره و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

عبدالوهاب شهیدی با خاموش کردن شمع نود و نهمین سال تولد خود آرزو کرد بیماری کرونا هرچه زودتر برطرف شود و انسان در سلامت و جهان در صلح و دوستی به کار خود ادامه دهد.

علاوه بر خانواده شهیدی و سید محمد طباطبائی؛ مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، فاضل جمشیدی؛ هنرمند موسیقی هم در تولد ۹۹ سالگی عبدالوهاب شهیدی حضور داشت.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1435583

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هنرمندان خواننده موسیقی سنتی عبدالوهاب شهیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش هنرمندان به تحقق «وعده صادق» رهبر انقلاب در تنبیه متجاوز

همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی به علت حمله به ساختمان کنسولگری ایران تعدادی از هنرمندان در در فضای مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به واسطه حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران تعدادی از هنرمندان حوزه‌های مختلف در قالب تصویر و جمله به این عملیات واکنش نشان دادند.

مسعود شجاعی طباطبایی از هنرمندان شناخته شده عرصه کاریکاتور که طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از هنرمندان فعال عرصه هنر مقاومت به مخاطبان معرفی شده، در تازه‌ترین پست فضای مجازی ضمن انتشار برخی از آثارش با موضوع مبارزه با رژیم صهیونیستی نوشت: «به امید زوال هرچه زودتر رژیم جعلی.»

مهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز با انتشار یک طرح گرافیکی با عبارت «نصرمن الله و فتح غریب» از اقدام جمهوری اسلامی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

محمدرضا شاهمردی نویسنده و کارگردان تئاتر در تازه‌ترین دلنوشته خود با انتشار متنی مزین به عکس شهید محسن صداقت از شهدای راه قدس نوشته است: «گریه های پسر کوچک این شهید را من دیدم. تا حالا گریه و بی تابی فرزندان شهدایمان را دیده‌ای؟ داستان اشتیاق پسر شهید سامانلو برای دویدن سمت ماکت پدرش را شنیده‌ای؟ گریه و ترس‌های شبانه و زجه‌های آرمیتا دختر شهید رضایی نژاد را چطور؟ بی تابی مادران شهدایمان را دیده‌ای؟ دوست من که الان یادت افتاده شعار نه به جنگ را سر بدهی، کجا بودی وقتی رژیم کثیف صهیونیستی به زنان غزه تجاوز کرد؟ کجا بودی وقتی فوج فوج مردم بی گناه منطقه را کشت؟ کجا بودی وقتی سفارت ما در دمشق را زد؟ آنجا به اسرائیل نهیب زدی که نه به جنگ؟ پس الان هم ساکت باش و تماشا کن. این جنگ را ما شروع نکردیم.»

سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم با انتشار پوستری در فضای مجازی در اولین اقدام خود نسبت به حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی نوشت: «وعده صادق! وحشت از شما در دل‌های آنها بیش از ترس از خداست، این به خاطر آن است که آنها گروهی نادانند. (آیه ۱۳ سوره حشر)»

امیرحسین سمیعی خواننده و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری برگرفته از آیات مبارک سور انفال قرآن کریم نوشت: «وَما رَمَیتَ و لَکِنَّ الله رَمَی»

خیرالله تقیانی پور نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر هم با انتشار تصویری از شهید احمد کاظمی بیان کرد: «بسم الله قاصم الجبارین … گرگ‌ها خوب بدانند در این غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز.»

مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) هم در همان دقایق ابتدایی عملیات پهبادی و موشکی سپاه پاسداران تک آهنگ جدیدی با نام «وعده الصادق» را منتشر کرد.

حامد جلیلی مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری اظهار کرد: «ای صاحب ذوالفقار وقت مدد است / راه قدس از کربلا می‌گذرد / امام زمان (عج) پشت و پناهتان.»

امیرحسین شفیعی کارگردان و تهیه کننده تئاتر و موسیقی هم با انتشار تصویری گرافیکی از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به نگارش یک کلید واژه اکتفا کرد و نوشت: «توکلت علی الله.»

حمید نیلی مدیر تماشاخانه ایرانشهر هم با انتشار یک عبارت آشنا که مزین به یک طرح گرافیکی ویژه هم بود، نوشت: «باسم الله قاسم الجبارین.»

حسین حقیقی خواننده موسیقی پاپ هم با انتشار یکی از استورهای قدیمی‌اش که از آزادی قدس نوشته بود، توضیح داده است: «این استوری را چه زمانی منتشر کردم؟ ۵ آپریل؛ چه نوشتم؟ ... عاقبت آزاد خواهی شد. به فروردین قسم.»

همزمان با حمله تنبیهی و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جدیدترین دیوارنگاره میدان فلسطین تهران نیز با شعار «سیلی بعدی محکم‌تر است» رونمایی شد. این دیوارنگاره متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی است که طی هفته‌های اخیر به مقاومت فلسطین اختصاص پیدا کرده است و طرح‌هایی با پویش «نهضت ادامه دارد» را به نمایش می‌گذارد.

کورش زارعی کارگردان و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هم با انتشار یک طرح گرافیکی با مضمون «به وقت تنبیه» نوشته است: «دو هفته پیش بود که رژیم غاصب صهیونیست ها در اقدامی دد منشانه به دفتر کنسولی ایران در دمشق حمله کرد. حادثه تلخی که بازتاب های بین‌المللی متعددی داشت و اغلب رسانه‌های منطقه‌ای با بی‌سابقه خواندن این حادثه تروریستی هشدارهایی نسبت به واکنش احتمالی ایران و افزایش سطح تنش‌ها در غرب آسیا داده و ازشیوه‌های دیپلماتیک برای انصراف ایران از عملیات انتقام استفاده کردند.

 اما کلام آخر همان وعده صادقی بود که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شهید زاهدی و هم رزمان شهیدش به آن اشاره کرده و فرمودند: رژیم خبیث صهیونیستی به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. پیامی که رعشه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت و آن‌ها هر آن منتظر پاسخ به این اقدام شرارت بارشان بودند.

سخنان رهبر انقلاب در خصوص تنبیه رژیم خبیث صهیونیستی که در خطبه های نمازعید فطر مجددا تکرار شد، اتمام حجتی برای نیروهای دفاعی کشور و منطقه بود تا آماده پاسخ کوبنده به اشغالگرانی باشند که طبق عرف بین المللی به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله کرده اند. ضربه متقابل به رژیم اشغالگرقدس در قالب عملیات انتقام اندکی طول کشید و این وقفه حامیان و نیروهای حامی ایران سربلند را نگران کرده بود اما جنگ روانی ناشی از نا معلوم بودن زمان و مکان حمله برای سران اسرائیل و حامیان آنها مثل استخوان لای زخم بود و حکم پاندولی را داشت که صهیونیست هاها را به جایی رسانده بود که مایل بودند به وقت مرگ آنها به صدا در بیاید و آنها را از برزخ این انتظار فرسایشی رها کنند اما محاسبات استراتژیک جمهوری اسلامی فراتر از معادلات صهیونیست ها بود و برنامه های آنها را نقش برآب کرد تا اینکه زمان به وقت انتقام کوک شد و با اشاره به فرمانده کل قوا ، صدای گوش نواز پهبادها برای تارو مار کردن اسرائیلی ها شنیده شد و پرچم عملیات تلافی جویانه به اهتزاز درآمد.

شواهد تاریخی و امنیتی حکایت از این دارد که جمهوری اسلامی ایران هرگز آغاز کننده هیچ جنگی نبوده است و این عملیات تلافی جویانه، پاسخی مشروع و قانونی به حمله تروریستی صهیونیست‌ها است و در صورت مداخله ایالات متحده آمریکا برای حمایت از رژیم نامشروع اسرائیل، همه پایگاه ها و اهداف ایالات متحده نیز در تیررس خواهد بود.»

رضا مهدوی آهنگساز، مدرس موسیقی و دبیر جشنواره موسیقی فجر هم در تازه ترین مطلب منتشر شده صفحه اش نوشت: درود بیکران بر دلاورمردان عرصه موشکی و پهپادی ایران. باش تا صبح دولتش بدمد. این هنوز از نتایج سحر است؛ حملات رزمندگان سلام به غده سرطانی به شکلی است که تعداد صهیونیست هایی که به علت سکته قلبی به هلاکت می رسند بیش از کسانی است که به علت انفجار موشک ها و پهپادها به جهنم واصل می شوند. رژیم صهیونیست نسل‌کُش انشالله پس از ۷۵ سال جنایت به زودی سرنگون خواهد شد. الله اکبر»

ملیکا زارعی مجری و بازیگر هم در یک استوری نوشت: «امشب کودکان غزه در آرامش می خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب نا آرام چه فریادها سرخواهد داد.»

این گزارش در حال به روز رسانی است ...

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز
  • واکنش هنرمندان به تحقق «وعده صادق» رهبر انقلاب در تنبیه متجاوز
  • چهره ماندگار رشته شیمی استان فارس به رحمت ایزدی پیوست
  • منوچهر پناهی‌نژاد پیشکسوت موسیقی درگذشت
  • منوچهر پناهی‌نژاد درگذشت
  • استاد فخرالدینی از نگارش موسیقایی «منظومه سیمرغ» خبر داد
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی  
  • منوچهر پناهی نژاد درگذشت + سوابق
  • هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت
  • یک هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت