Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی روز چهارشنبه ضمن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص تشدید تنش در دریای جنوبی چین هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ویدودو گفت: «جنگ به سود هیچکس نیست. جشن گرفتن پیروزی در میان خرابه‌ها هیچ سودی ندارد. تبدیل شدن به بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی در جهانی در حال غرق شدن سودی ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور اندونزی افزود: «اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین‌الملل نظیر احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها اغلب نادیده گرفته می‌شوند».

وی درخصوص شدت گرفتن تنش میان چین و آمریکا هشدار داد: «با توجه به ابعاد و توان نظامی رقبا، فقط می‌توانیم تصور کنیم و وحشت‌زده شویم که تبدیل جنگ کلامی به جنگی واقعی با سلاح‌های اتمی و موشک تا چه حد حیات بشر ضربه وارد می‌کند».

ویدودو با اشاره به اینکه اکنون با شیوع ویروس کرونا زمان اتحاد جهانی فرا رسیده است گفت: «درعوض آنچه شاهد هستیم تفرقه عمیق و افزایش رقابت است. اگر این تفرقه و رقابت ادامه پیدا کند محورهای ثبات و صلح پایدار به لرزه درآمده و حتی ممکن است نابود شوند».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) در سخنرانی مجازی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «دنیا باید چین را بابت شیوع ویروس کرونا پاسخگو کند».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «چین در روزهای نخست شیوع کرونا، اقدام من برای ممنوع کردن پروازها به این کشور را محکوم کرد، در حالی که پروازهای داخلی خود را ممنوع کرده بود».

ترامپ تهدید کرد: «ما امروز از هر زمان دیگر قوی‌تریم. سلاح‌های پیشرفته‌ای داریم که هرگز قبلاً در اختیار نداشتیم و حتی فکر داشتن آنها را هم نمی‌کردیم. فقط به درگاه خدا دعا می‌کنیم که مجبور به استفاده از آنها نباشیم».

در مقابل، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در سخنرانی خود در این مراسم گفت: «دنیا نباید مبارزه با ویروس کرونا را سیاسی کند. ما هرگز به دنبال هژمونی، توسعه‌طلبی یا به دست آوردن حوزه نفوذ نخواهیم بود».

وی در ادامه گفت: «ما قصدی برای وارد شدن به جنگ، چه جنگ سرد و چه جنگ گرم با هیچ کشوری نداریم».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل چین آمریکا اندونزی جوکو ویدودو رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود

خاویر میلی رئیس‌جمهوری آرژانتین در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا که مصاحبه کامل آن، یکشنبه آینده منتشر می‌شود، اطمینان داد که «اسرائیل حتی یک مورد افراط هم در نوار غزه انجام نمی‌دهد».

در بخشی از این مصاحبه که در تارنمای سی‌ان‌ان به زبان اسپانیایی منتشر شده است، وی از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت کرد، چرا که به عقیده این رهبر راست افراطی، «اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و این نوع اقدامات، پاسخ‌های مثال‌زدنی را می‌طلبد».

میلِی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی «در چارچوب قوانین بازی» عمل می‌کند.

موضع خاویر میلی که در اوایل فوریه (اواخر بهمن) به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد، در حالی همچنان حفظ شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، دوشنبه گذشته، قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه را تصویب کرد.

میلی در این سفر که به فاصله تنها ۲ ماه از تصدی ریاست جمهوری آرژانتین انجام داد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و «حمایت قاطع» خود از جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را اعلام کرد.

وی که خود را از نظر سیاسی به عنوان متحدی برای اسرائیل معرفی کرده، از آمادگی آرژانتین برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داده است.

میلی بار‌ها تاکید کرده است که متحدان اصلی بین‌المللی دولت آرژانتین، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. این در حالی است که محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در سراسر جهان به دلیل قتل عام بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در غزه در طول شش ماه گذشته و قرار دادن بخش قابل توجهی از جمعیت این منطقه در شرایط قحطی شدید در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • شما چه فکر می‌کنید آقای میلر؟