Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به زودی فاز اول ساخت مسکن کارگران و بازنشستگان کلنگ‌زنی خواهد شد و خبرهای خوبی برای این قشر در راه است و حمایت‌های ویژه‌ای خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت مسکن کارگران و بازنشستگان اظهار داشت: چند روز گذشته جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن ملی برگزار شد و در این جلسه قرار بر این شد که وزیر راه و شهرسازی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تصمیمات در جهت ساخت مسکن کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران جلسه مشترکی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چند روز آینده جلسه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار در این رابطه برگزار می‌شود، گفت: به زودی فاز اول ساخت مسکن کارگران و بازنشستگان کلنگ‌زنی خواهد شد و خبرهای خوبی برای این قشر در راه است و حمایت‌های ویژه‌ای خواهند شد.

محمودزاده با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه این دو وزارتخانه 200 هزار واحد مسکونی ویژه کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران ساخته می‌شود که فاز اول آن در چند روز اول کلنگ‌زنی خواهد شد، ادمه داد: علاوه بر تسهیلات وزارت راه و شهرسازی، تسهیلات ویژه‌ای هم از سوی وزارت کار به این گروه داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال آیا متقاضیان مسکن کارگران و بازنشستگان در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام خواهند کرد؟ گفت: سامانه قرار نیست برای این ثبت‌نام‌ها باز شود بخشی از این گروه قبلا در مهلت داده شده ثبت‌نام کردند و بخشی از متقاضیان هم توسط اتاق تعاون ثبت‌نام و ساماندهی می‌شوند.

وی با ادامه داد: ساخت مسکن کارگران و بازنشستگان در چند فاز عملیاتی خواهد شد که بخشی از این تعداد واحد با طرح اقدام ملی همپوشانی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمود محمودزاده مسکن کارگران و بازنشستگان ساخت مسکن کارگران راه و شهرسازی کلنگ زنی خواهد شد چند روز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

طبق اعلام مدیرسامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی، خرداد امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش ملک در این سامانه رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاون وزیر: رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال/ افزایش 50 تا 60 درصدی قیمت مسکن در 5 سال طبیعی است طرح ملی مسکن برای چه‌کسانی؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی