Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در ادامه نشست‌های روایت فتح کرونا که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان در دهه گذشته بعد از وقوع بحران کرونا؛زمینه‌ای را فراهم کرد که در این بحران در حوزه فناوری و تکنولوژی دوچار کمبود نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قانعی ادامه داد: این در حالی است که کشورهای مختلف دنیا بجای امداد‌رسانی به یکدیگر؛ تجهیزات پزشکی را از هم می‌دزدیدند.

وی درخصوص نوآوری و زیرساخت شرکت‌های دانش بنیان افزود: در آغاز بحران؛ زیرساخت صندوق نوآوری به اضافه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که از ابتکارات مقام معظم رهبری است به کمک ما آمدند و حقیقتا اگر این دو نهاد نبودند با مشکلات فراوانی روبرو می‌شدیم و بی‌شک این موفقیت را مدیون رهنمودها و آینده‌نگری رهبر انقلاب هستم که قبلا دستور تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را صادر کرده بودند.

قانعی افزود: موفقیت ما در مقابله ویروس منحوس کرونا  به دولیل است؛ اول بستر نظام شبکه‌ای که دسترسی به دورترین نقاط کشور را برای ما فراهم می‌کرد و می‌توانستیم با هر روستایی ارتباط برقرار کرده و لحظه به لحظه وضعیت را رصد کنیم؛ بخش دوم که ما توانستیم بر این موضوع غلبه کنیم پیشرفت‌های حوزه علم و فناوری است که مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر به صورت مکرر روی این موضوع تأکید داشته اند.

وی با تاکید بر تجربه‌های کادر درمانی کشورمان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: در دوران دفاع مقدس هرگاه که مجروحان شیمیایی برای درمان به ما مراجعه می‌کردند هیچگونه دستورالعملی برای درمان آن‌ها در دست نداشتیم اما باتلاش متخصصین داخلی در این زمینه نیز تولید علم  کردیم و در نهایت به پیشرفت‌های شگف‌انگیزی دست یافته و این روزها درخصوص درمان مجروحان شیمیایی در دنیا رفرنس می‌دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رهبر انقلاب درمان روایت فتح کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان آینده مدیون غزه خواهد بود

قیس قرشی، فعال رسانه‌ای نوشت:
«تا قبل از غزه هیچ طور نمیشد دروغی به نام قوانین بین الملل و حقوق بشر را برای بچه هامون فاش کنیم ...
غرب در غزه کثافت تاریخی خودش را از نژادپرستی تا حمایت از قتل و غارت و نسل‌کشی را استفراغ کرد . جهان آینده مدیون غزه خواهد بود.»

علی‌رغم بیداری همه ملت‌های جهان در مورد فلسطین اما هنوز هستند روشنفکران ایرانی که حتی به اندازه سرسوزنی به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی نپرداخته‌اند. بی‌شک این جماعت رو سیاهان تاریخ خواهند شد.

دیگر خبرها

  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • جهان آینده مدیون غزه خواهد بود