Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@02:29:12 GMT

تلاش برای احیاء گونه‌های گیاهی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۲۹۸۰

تلاش برای احیاء گونه‌های گیاهی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ وحید عزیزی رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی و بستر حیات و توسعه پایدار کشور یاد کرد و گفت : باید با انجام پروژه‌های احیایی و توسعه‌ای مانع از نابودی گونه‌های گیاهی به ویژه گونه‌های در معرض انقراض شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برداشت بی رویه و غیراصولی گونه‌های گیاهی در منابع طبیعی می‌تواند زمینه‌ساز نابودی و انقراض گونه‌های گیاهی شود، گفت : انجام اقدامات احیا و توسعه کشت گونه‌های گیاهی علاوه بر اینکه از نابودی این گونه‌های ارزشمند جلوگیری خواهد کرد، به معیشت و اقتصاد بهره‌برداران محلی هم کمک می‌کند.

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه حدود ۱۴۰ گونه گیاهی شناسایی شده داریم که حفاظت و حراست از این گونه‌های گیاهی برای جلوگیری از انقراض آن‌ها اهمیت دارد، افزود: چند سالی است کشت گونه‌های گیاهی در معرض نابودی مثل کنگر، ریواس، آنغوزه، پیچک، سورانه، چویر (چنور)، کندل کوهی (زو)، باریجه، آوندل (گنور)، علف گاوزبان، زیره و آویشن در برنامه استان قرار دارد.

عزیزی گفت: پارسال توسعه کشت ۵۵۰ هکتاری گونه‌های گیاهی در مراتع استان کرمانشاه اجرایی شد که این سطح در صورت تخصیص اعتبار امسال به ۳۵۰۰ هکتار خواهد رسید.

او ادامه داد: اعتبار لازم برای کشت و احیای این گونه‌های گیاهی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و اعتبارات لازم در اختیار تعاونی‌های مجری طرح‌های مرتعداری استان قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: امسال برای اجرایی کردن برنامه کشت گونه‌های گیاهی در مراتع استان به حدود هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری انقراض گونه ها گونه های گیاهی استان کرمانشاه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند

احمد صفرزاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: چند گونه از جانوران شامل سارگپه، کاکایی، باکلان و آهو که به طرق مختلف مصدوم و آسیب دیده بودند، توسط دوستداران حیات وحش طی ماه جاری تحویل اداره محیط زیست شدند.

وی در ادامه افزود: با همکاری و کمک دامپزشکی شهرستان معاینات لازم و تیمار بر روی این حیوانات انجام گرفت و پس از چند روز مراقبت و اطمینان از سلامتی و بهبودی کامل با نظارت کارشناسان در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: با قدرانی از دوستداران و حامیانی که حیات وحش زخمی و ناتوان را به محیط زیست تحویل می‌دهند، از مردم خواست از گرفتن حیوانات سالم و یا نوزادان حیات وحش خودداری نموده و در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6080681

دیگر خبرها

  • سوغات منشی ناصرالدین‌شاه برای تهرانی‌ها
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • تمامی مسلمانان باید برای نابودی رژیم شیطانی و حبابی صهیونیستی تلاش کنند
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی