Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شروع جنگ تحمیلی، طرفداران انقلاب اسلامی و هواداران امام خمینی در عراق به جبهه‌های ایران آمدند و همکاری خود را با رزمندگان ایرانی آغاز کردند. واحدهایی از ارتش و سپاه که در استان های مرزی حضور داشتند بلافاصله پس از تهاجم ارتش بعثی به سرزمین ایران با کمک مردم مناطق تحت هجوم ارتش دشمن، نگذاشتند که قوای بعثی، همه اهداف نظامی از پیش تعیین شده خود را در هفته های نخست جنگ دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه در ماه های اول شروع جنگ تحمیلی، اداره جبهه های ایران، از یک فرماندهی یکپارچه و منسجمی برخوردار نبود، اما آرام آرام مدیریت جبهه های جنگ، سر و سامانی به خود گرفت و به خصوص از سال دوم جنگ با هماهنگی میان سپاه و ارتش، فرماندهان حاضر در جبهه ها توانستند ابتکار عمل را به دست گرفته و با تثبیت دشمن، تدابیری را اتخاذ نمایند و راه حل هایی را برای بیرون راندن ارتش بعثی از خاک کشور، با کمک حضور گسترده داوطلبان بسیجی و سلحشوران نظامی ارایه کنند و به اجرا درآورند.

بنابراین می توان گفت که رمز موفقیت ایران در جنگ تحمیلی، نوع نگاه و طرز تفکر امام خمینی (ره) به عنوان رهبر پر نفوذ ملت ایران و فرمانده عالی جنگ از یک طرف، پشتوانه عظیم مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی و از رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ از سوی دیگر و تشکیل قدرت جدید و مکمل از سوی رزمندگان داوطلب بسیجی برای تغییر موازنه قوا به نفع ایران و نیز حضور یک فرماندهی مبتکر و مقتدر در جبهه های جنگ که توانست با خلاقیت خود، طرح های عملیاتی مناسبی را علیه دشمن به کار گیرد و همچنین توسعه ساختار و سازمان جنگی ایران با کمک انبوه نیروهای داوطلب مردمی و «اعتقاد به نصرت و پیروزی الهی» بوده است؛ در دوران دفاع مقدس همه رزمندگان معتقد بودند «ان تنصرالله ینصرکم و یثبّت اقدامکم» و همچنین «ان تنصرالله فلا غالب لکم».

هیات امر به معروف و نهر از منکر زرند، سپاه پاسداران، روحانیون، بسیج مستضعفان، شهرداری، ژاندارمری، جهاد سازندگی و انجمن اسلامی فاطمیه گلباف، کارکنان مخابرات زرند، کارگران چند پیشه بخش مرکزی کرمان، سپاه پاسداران راور، انجمن اسلامی کارکنان ثبت احوال، دادگستری، راه و ترابری، امور اقتصادی و دارایی، ستاد جهاد سازندگی کنگاور، انجمن اسلامی و بانک ملی، کارکنان برق سبزوار و ... بسیاری دیگر از نهادها و سازمان ها آمادگی خود را برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل اعلام کردند.

برگرفته از: آرشیو خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

برچسب‌ها جنگ تحمیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسناد ایرنا از دفاع مقدس عراق ایران چهلمین سالگرد دفاع مقدس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عراق ایران چهلمین سالگرد دفاع مقدس جنگ تحمیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عراق ایران چهلمین سالگرد دفاع مقدس اخبار کنکور جنگ تحمیلی جبهه ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم

سفیر جمهوری اسلامی ایران با حضور در وزارت امور خارجه روسیه، یادداشت تسلیت و همدردی خود را در دفتر یادبود به مناسبت قربانیان و مجروحین حادثه تروریستی کروکوس سیتی هال مسکو نوشت.

به گزارش ایسنا، «کاظم جلالی» در پیام خود در این ارتباط نوشت: «ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک، مراتب تأثر و همدردی عمیق خود و دولت و ملت کشورم را به دولت و مردم روسیه اعلام می دارم.»

در حمله تروریستی به تالار کروکوس در مسکو، حداقل ۱۳۷ نفر جان باختند و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفته است اما مقام‌های روسیه می‌گویند ردپای اوکراین در این حمله وجود دارد.

سفیر ایران در ادامه تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران معتقد است مبارزه مشترک و موثر با تمامی اشکال تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.»

او در ادامه پیام تسلیت تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای همکاری با همه کشورهای مستقل در رسیدن به راه‌حل جامع برای مبارزه با این پدیده شوم، اعلام می‌دارد.» 

جلالی در پایان یادداشت تسلیت نوشت: «از درگاه خداوند منان برای جان‌باختگان آرامش، برای بازماندگان صبر و برای همه مجروحان این حادثه ناگوار، شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رژه دریایی ۳ هزار شناور مردمی جبهه مقاومت در روز قدس
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • انفجار مین در قصرشیرین باعث فوت یکی از عشایر منطقه شد
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • تحویل سرخ سال ۶۷ روی جاده ام‌القصر/ مصداق «احسن الاحال» را در سیمای رزمندگان می‌دیدیم
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • شهادت یکی از رزمندگان سپاه در سوریه