Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلمانان در فرانسه نسبت به ابهام و پیچیدگی در اصطلاح «جدایی طلبی» نگران هستند. زیرا ممکن است که این ابهام باعث سوء استفاده ضد مسلمانان شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» در گزارشی اعلام کرد: مسلمانان در فرانسه نسبت به پیش نویس قانون «مبارزه با افکار جدایی طلبانه» که دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه آن را ارایه کرده است، نگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می رود پارلمان در هفته های آینده این پیش نویس را بررسی کند.

 

لوفیگارو گزارش داد: پیش نویس این قانون با عنوان «جلوگیری از تجمع گروه های مورد نظر درباره وابستگی های قومی و دینی» است. توضیحاتی بیشتر درباره آن داده نشده است.

 

این روزنامه نوشت: این پیش نویس علت نگرانی و ترس مسلمانان است، زیرا از افرایش هدف قرارگرفتن در فرانسه می هراسند.

 

در این گزارش آمده است: مسلمانان در فرانسه نسبت به ابهام و پیچیدگی در اصطلاح «جدایی طلبی» نگران هستند. زیرا ممکن است که این ابهام باعث سوء استفاده ضد مسلمانان شود.

 

لوفیگارو گزارش داد: «شمس الدین حافظ» مسئول مسجد پاریس می گوید که امکان دارد این پیش نویس قانونی تنها یک موضوع انتخاباتی باشد و امیدوار است که مسلمانان هدف این پیش نویس قانون نباشند، زیرا آنها احساس می کنند که در برابر آزار و اذیت حمایت نمی شوند.

 

حافظ تاکید می کند: باید بین افراط گرایان و همه مسلمانان تمایز قایل شد. مسلمانان نمی توانند و نمی خواهند گروگان وضعیت اقلیتی باشند که گمراه شده اند.

 

«کمال قبطانی» مسئول مسجد لیون با ابراز نگرانی نسبت به فضای ناامنی در فرانسه، گفت: اصطلاح «جدایی طلبی» ناراحت کننده است. مسلمانان می خواهند ادغام و یکپارچگی ایجاد کنند نه جدایی و تجزیه.

 

وی افزود: از پیامدهای این قانون نگران است، زیرا به جای یکپارچگی از تنفر سخن می گوید.

 

انتظار می رود، امانوئل مکرون نشستی را در اکتبر 2020 میلادی درباره پیش نویس این قانون برگزار کند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیش نویس قانون مسلمانان فرانسه پیش نویس قانون پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت رضایت باشگاه: ستاره بارسا آماده جدایی

به گزارش "ورزش سه"، آینده رونالد آرائوخو در بارسلونا در طول این فصل بارها مورد گمانه‌زنی قرار گرفته است. بایرن مونیخ در ماه ژانویه علاقه زیادی به جذب او نشان داد و حالا صحبت‌هایی در مورد احتمال جدایی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو مطرح شده است.

آرائوخو پس از اخراج در شب شکست سنگین بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن که به حضور آنها در لیگ قهرمانان اروپا پایان داد، لحظات سختی را پشت سر می‌گذارد. به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد باشگاه کاتالان در صورت رسیدن پیشنهاد قابل قبول، آماده فروش او در تابستان است.

اگرچه ترجیح آرائوخو ماندن در بارسلوناست، اما در خبر جدیدی از نشریه اسپورت به‌نظر می‌رسد مدافع اروگوئه‌ای آماده است تا در تابستان بارسا را ترک کند، مشروط بر اینکه باشگاه با خروج او کاملاً موافق باشد.

در هفته گذشته اعلام شد که آرائوخو و بارسا در حال مذاکره بر سر قرارداد جدیدی هستند اما حالا ممکن است تمام مذاکرات تا تابستان و پنجره نقل و انتقالات متوقف شوند و مدافع جوان به ترک بارسا نزدیک‌تر شود.

دیگر خبرها

  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • در صورت رضایت باشگاه: ستاره بارسا آماده جدایی
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا