Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی صبح امروز در آیین آزادسازی ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان سمنان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در زندان مرکزی سمنان، ضمن گرامیداشت ایام پر از شور، احساس، عاطفه، عقلانیت و منطق دفاع مقدس اظهار کرد: امروز باید یاد و خاطره دلیرمردان نظام اسلامی و شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و پیغام فتح رزمندگان اسلام و همه خدمتگزاران صدیقی را که در راه اعتلای نظام اسلامی دخیل بودند، تبیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دفاع مقدس سراسر نیکی، فضیلت، خیر و خوبی است و الگوی قابل اقتباسی برای اداره امور کشور پیش روی ما قرار می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: مصادیق فراوانی در دوران دفاع مقدس می‌توان نام برد که هرگاه کشور با مشکلی مواجه شود، الگوگیری از آنها چاره رفع مشکلات باشد.

عبداللهی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی و نیز روحیه کمک و مساعدت به دیگران همواره باید تقویت شود، گفت: این فرهنگ یکی از اثرات دفاع مقدس است؛ آن زمان شاهد بودیم که هر یک از رزمندگان، دیگری را بر خود مقدم می‌دانست و آنها با این روحیه از کشور دفاع می‌کردند.

او گفت: در دوران دفاع مقدس، هر کس هر چه داشت، در یک سبد می‌گذاشت و به این طریق، جنگ را اداره می‌کردیم و همه با خود عهد بسته بودند تا تجاوز دشمن را دفع کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: امروز هم باید با همین روحیه به جنگ با مشکلات رفت؛ به تجربه، ثابت شده است که هر وقت از این ‌رویه بهره گرفتیم، کار به‌خوبی پیش می‌رود.

عبداللهی گفت: دستگاه قضایی و ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان، امسال برنامه‌های خوبی را با همکاری یکدیگر اجرایی کردند و بخشی از این برنامه‌ها در مجموعه اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و ستاد دیه این استان اجرایی شد.

او اضافه کرد: مسؤولان این بخش از فکر ارزشمندی استفاده کردند تا به آزادسازی زندانیان در هفته دفاع مقدس نیز توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: فرهنگ به یاد دیگران بودن، کمک کردن و اتحاد در قالب اقدامی بدیع و نوآورانه با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در هفته دفاع مقدس در سمنان متجلی شد.

عبداللهی افزود: ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری استان سمنان این پیشنهاد را مطرح کرد و مقرر شد به مناسبت این ایام مقدس، ۴۰ زندانی بدهکار مالی در استان سمنان آزاد شوند.

او بیان کرد: دستگاه قضایی با دو نوع از جرائم مواجه است؛ بخشی از مجرمان به ارتکاب جرم و جنایت دست زده‌اند که باید سزای اعمالشان را تحمل کنند و بزهکاران با سوءنیت، اعمال مجازات می‌شوند، به حبس می‌روند و گاهی مجازات‌های سنگین‌تری نیز برای آنها اعمال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: بخش دوم از زندانیان، محکومان مالی هستند که با سوءنیت مرتکب عمل مجرمانه نشده‌اند؛ بلکه با سوء تدبیر، عدم توجه به عقل معاش و استفاده از عقل اقتصادی و ریسک‌های غیرمتعارف به زندان افتاده‌اند.

عبداللهی گفت: این دسته از زندانیان، بدهکار هستند و نمی‌توان آنها را بزهکار نامید؛ زندان جای بدهکاران نیست و محکومان مالی باید با همیاری خیران، نیکوکاران، دستگاه‌های عمومی و نهادهای مردمی آزاد شوند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس زندان استان سمنان رئیس کل دادگستری رئیس کل دادگستری استان سمنان دوران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد