Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تجلیل از چهار دونده دختر و رکوردار دوومیدانی امروز (چهارشنبه) با حضور «سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

 

 در این مراسم همچنین «مهین فرهادی‌زاد» رییس کمیسیون ورزش و زنان کمیته المپیک و معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و «سعید فایقی» معاون پیشین سازمان تربیت بدنی نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیدرضا صالحی‌امیری» در این مراسم گفت: باید قدردان همه کسانی باشیم که برای ورزش کشور زحمت کشیدند. مدیران زن ورزشی ما و دستگاه ورزش یک وظیفه دارند و آن هم ورزش قهرمانی کشور است.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: دو و میدانی نگین ورزش قهرمانی ایران بوده و یکی از امیدهای کسب مدال در بازی‌های آسیایی و المپیک است. اگر به این رشته بیشتر توجه شود، شاهد تغییرات زیادی در رویدادهای جهانی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سند توسعه ورزش زنان ایران برای نخستین بار در حال تدوین است و هدف آن سرمایه‌گذاری مبنایی در این حوزه است. باید حضور زنان پررنگ شود و آن موقع است که دیگر نیاز به تبلیغات نیست. دختران هر زمان وارد صحنه شدند، نشان دادند که لیاقت رفتن روی سکوی قهرمانی را دارند.

صالحی‌امیری یادآور شد: به لحاظ کمی و کیفی حضور زنان را باید پررنگ کنیم و اگر زنان ایران در رویدادهای مهم ورزشی مثل مردان باشند، جهانیان متوجه خواهند شد زنان ایران موفق و توانمند هستند.

وی گفت: زنان ایران انگیزه بالایی دارند تا بتوانند به اهداف متعالی برسند و همه باید باور داشته باشیم که زنان مایه اعتبار هستند و اگر دختر ایران زمین،  سکویی کسب می‌کند از ۲ جنبه افتخارآفرینی و توانمندی مورد توجه هستند.

صالحی امیری تصریح کرد: هدف ما در ۲ رویداد بعدی المپیک و سه رویداد بعدی آسیایی توازن دختران و پسران است که می‌توانیم مدعی گرفتن جایگاه باشیم. می‌توانیم در میادین جهانی موفق باشیم که این امر مستلزم هدف‌گذاری، سرمایه‌گذاری و آموزش مستمر است. باید از ورزشکاران و کادر فنی و مسوولان فدراسیون تقدیر کنیم و همه فدراسیون‌ها باید طبق سیاست ستاد عالی بازی‌ها عمل کنند.  ۷۵ درصد بودجه را تخصیص دادیم و کمک‌های ویژه‌ای را برای توسعه دوومیدانی تخصیص خواهیم داد و شما نباید نگران امکانات و تجهیزات و ابزارتان باشید. کمیته ملی المپیک و مسوولان وزارت ورزش از رشته‌های پرمدال مانند دوومیدانی،  باید زنان را باور کنیم که می‌توانند توانمند باشند.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: با معرفی یک دختر موفق ایجاد انگیزه برای دختران کشور می‌کنید. آنچه امروز حاوی این پیام مهم بود که دختران سرزمین بدانند که فرزندان این سرزمین توانمند هستند و خواهند درخشید. امروز تقدیر از دو و میدانی کاران نمادین است در این رشته قهرمانان و پیشکسوتان زیادی هستند که باید از آنها تقدیر کنیم. امروز به رسم یادبود هدیه‌ای ناچیز می‌دهیم اما پیام ما حمایت از شماست و قدردان زحمات شما هستیم.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی نیز گفت: دوومیدانی با ۲۴ ماده، یکی از رشته‌های سخت است و یک ورزشکار برای مطرح شدن در بازی‌های آسیایی و المپیک باید ۶ تا ۱۰ سال تمرین داشته باشد.

«مهدی مبینی» خاطر نشان کرد: در شرایط کرونا، برگزاری مسابقات نیز تعطیل و یا به تعویق افتاد اما بعد از ۱۰ سال برای نخستین بار لیگ جوانان را برگزار کردیم.  در رقابت‌های جایزه بزرگ چهار رکورد ملی توسط دختران جابجا شد.

وی ادامه داد: «ریحانه مبینی»  بعد از ۴۵ سال رکورد ماده پرش با طول مرحومه «توران شادپور» را شکست و «مهسا میرزاطبیبی» برای نخستین مرتبه در ماده پرش با نیزه از ارتفاع چهار متر عبور کرد.

مبینی ادامه داد:  «ریحانه آرانی» هم رکورد «زهرا عرب رستمی» را دو بار در پرتاپ چکش شکست و نخستین ورزشکار دختر مدال‌آور ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا تاریخ‌ساز شد.  عرب‌رستمی در رده سنی نوجوان و جوانان هم رکورد ملی پرتاپ چکش را ارتقا داد. در ورزش زنان جای پیشرفت داریم و در این بخش باید سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم./ ایرنا
 


 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رییس کمیته ملی المپیک صالحی امیری زنان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین سال ورزش ایران در المپیک و سال تولد بهترین المپین ایران، سال نهنگ بودند

در تاریخ ورزش ایران، سالهای نهنگ ارزش زیادی در اعتبار و قدرتنمایی ایران در المپیک داشتند.

به گزارش طرفداری، سال نهنگ ایرانی و اژدهای چینی سال مشترک اعتبار در ورزش ایران هستند. ایران در سالهای نهنگ بهترین روزگار خود را در المپیک تجربه کرده است.

در سال 1391 بهترین سال ایران در تمام ادوار المپیک رقم خورد و ایران صاحب هفت مدال طلا شد. در سال 1379 ایران در المپیک برای اولین بار بیشتر از 2 طلا گرفت. ایران در این دوره صاحب سه مدال طلا شد. در سال 1367 ایران برای اولین بار بعد از انقلاب در المپیک حضور یافت و با گرفتن یک مدال نقره، روزهای خوبی را تجربه کرد. در سال 1355 تیم ملی فوتبال ایران در جام ملتهای آسیا عنوان قهرمانی را به دست آورد. فوتبال ایران برای اولین بار در یک میدان بین المللی که المپیک بود، به دور دوم صعود کرد. منصور برزگر (کشتی گیر) در المپیک صاحب مدال نقره شد. هادی ساعی (تکواندوکار) بهترین المپین تاریخ کشورمان در این سال به دنیا آمد. در سال 1343 برای اولین بار تیم ملی فوتبال ایران در المپیک شرکت کرد. قبل از آن فوتبال ایران به المپیک نرفته بود. در سال 1331 ورزش ایران روزهای کم افت و خیزی سپری کرد ولی در المپیک با عملکردی عالی، 3 نقره و 4 برنز به دست آورد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • تولدت مبارک، تاثیرگذارترین دختر ورزش ایران
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان‌یابان منصوب شد
  • در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • بازگشت ملی پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • بازگشت ملی‌پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط شمشیرباز آذربایجان شرقی
  • بهترین سال ورزش ایران در المپیک و سال تولد بهترین المپین ایران، سال نهنگ بودند