Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@10:49:20 GMT

برداشت زیتون سبز از باغات استان قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۳۴۱۰

برداشت زیتون سبز از باغات استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین علی اکبری با بیان اینکه برداشت زیتون سبز از سطح ۹۷۵۰ هکتار از باغات استان قزوین آغاز شده است، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به سال نیاور و همچنین خسارت سرمازدگی در بهمن ماه ۹۸ به باغات مناطق زیتون خیز استان پیش بینی می‌شود حدود ۲۱ هزار تن دانه زیتون برداشت شود که تولید محصول نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت ۷ هزار هکتار باغات بارور و ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار غیر بارور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۰۰ تن دانه زیتون شامل ۵۳ درصد دانه کنسروی و ۴۷ درصد برداشت دانه روغنی شده که از این میزان ۲۵۰۰ تن روغن زیتون تولید شده است.

اکبری تصریح کرد: برای کنترل آفت مگس زیتون با وجود کلینیک‌های گیاه‌پزشکی، اکیپ‌های کارشناسی و ایستگاههای پیش آگاهی تا مرحله رسیدگی زیتون کنسروی در سطح ۲ هزار و ۱۹۰ هکتار مبارزه فعال شده است.

وی خاطر نشان کرد: پایین بودن محصول زیتون در سال جاری انگیزه ادامه مبارزه و کنترل آفت فوق را در مرحله روغنی کم کرده که به باغداران توصیه می‌شود تا پایان مرحله برداشت دانه روغنی؛ دستورالعمل‌های کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی طارم سفلی را جدی گرفته و به کنترل و مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات ادامه دهند.

گفتنی است برداشت زیتون کنسروی از اواسط شهریورماه با ارقام زودرس در باغات منطقه آغاز و همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5031052

منبع: مهر

کلیدواژه: زیتون قزوین جهاد کشاورزی قزوین ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است که ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بصورت قراردادی است.

مسعود گرگیج افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی امسال ۷۰ هزار تن محصول گندم در هرمزگان برداشت شود که متوسط برداشت از هر هکتار چهار و نیم تن است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار بصورت مکانیزه کشت شده است، افزود: ۱۱۰ دستگاه کمباین آماده برداشت گندم هستند که در این زمینه ۱۲ مرکز خرید آماده تحویل گندم کشاورزان است.

گرگیج بابیان اینکه ۹۰ درصد بذر گواهی شده، کشت شده است، گفت: ارقام کشت شده شامل شامل چمران ۲، برات، خلیل، مهرگان، سحر و سیروان است.

وی افزود: برداشت گندم در هرمزگان از ۸ فروردین آغاز می‌شود و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برداشت‌نخستین گندم کشور/گندم جنوب روانه سیلوها شد
  • شناسنامه دار شدن بیش از ۱۴ هزار هکتار از باغ‌های مازندران
  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال