Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به امضای قرارداد توسعه فناورانه 2 میدان زیر پوشش این شرکت با دانشگاه‌های شهیدچمران اهواز و آزاد اسلامی، گفت: میدان گازی تنگ بیجار در استان ایلام واقع‌ شده و انجام پروژه مطالعاتی این میدان و میدان‌های اقماری آن شامل میدان‌های باباقیر، بانکول و سمند برای تأمین پایدار خوراک پالایشگاه ایلام بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی گفت: این پروژه‌ها برای همکاری فناورانه شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور و همچنین اجرای طرح‌های میدان‌محور ازدیاد برداشت و بهینه‌سازی تولید تعریف‌ شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های پیش‌گفته در میدان‌های خشت و تنگ بیجار و اقمار آن اجرا می‌شود، افزود: پروژه پژوهشی میدان تنگ بیجار را دانشگاه شهید چمران اهواز و پروژه میدان خشت را دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران اجرا می‌کند که اسناد همکاری این پروژه‌ها در قالب طرح ۱۳ قرارداد پژوهشی صنعت نفت در مراسمی با حضور وزیر نفت امضا و مبادله شد.

حاتمی گفت: این سند همکاری که مدت اجرای آن ۱۰ سال پیش‌بینی‌شده و با توافق طرفین نیز قابل تمدید است، شامل بخش‌های مطالعه زودبازده، انجام مطالعات آزمایشگاهی، مطالعه جامع، اجرای طرح پایلوت میدانی و انجام طرح‌های پژوهشی برای حل مشکلات میدان و ارائه راهکار برای افزایش بازیافت از این میدان‌هاست.

وی با بیان اینکه میدان گازی تنگ بیجار در استان ایلام واقع‌ شده و انجام پروژه مطالعاتی این میدان و میدان‌های اقماری آن شامل میدان‌های باباقیر، بانکول و سمند برای تأمین پایدار خوراک پالایشگاه ایلام بسیار حائز اهمیت است، درباره پروژه مطالعاتی خشت در استان فارس نیز گفت: با توجه به کسب اطلاعات جدید از چاه‌های اخیر حفر شده، این میدان و همچنین نوع سیال و خواص سنگ مخزن به‌منظور تعیین بهترین روش ازدیاد برداشت و تولید حداکثری در برنامه‌های مطالعه میدان‌محور شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است.

پیش‌ از این نیز چهار پروژه پژوهشی این شرکت با دانشگاه‌های امیرکبیر، رازی کرمانشاه و پژوهشگاه صنعت نفت به‌منظور رفع چالش‌های تولید و با رویکرد افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: شانا

کلیدواژه: ازدیاد برداشت بهینه سازی تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران پروژه های پژوهشی تنگ بیجار خشت تنگ بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب گفت: کشور ما به گونه‌ای است که علیرغم بارش‌هایی که رخ داده نسبت به شرایط عادی همچنان کمبود بارش داریم. در شرایط فعالی ۱۹۱ میلی متر متوسط بارش کشور است و این در حالی است که میزان بارش‌ها در متوسط بلندمدت ۵۵ ساله باید ۲۱۲ میلیمتر باشد؛ به عبارت دیگر از شرایط عادی بارندگی ۱۰ درصد عقب هستیم.

او افزود: البته نسبت به سال گذشته که در همین زمان ۱۸۱ میلی متر بارندگی ثبت شده بود، ۵ درصد افزایش بارش داشته ایم. برخی استان‌ها مانند فارس، بوشهر، خراسان رضوی، تهران، قزوین و چهارمحال و بختیاری مقادیر بارش کم بوده و نسبت به شرایط عادی کمبود بارش داشته ایم.

بزرگ زاده در خصوص شرایط بارشی کشور نسبت به سال گذشته گفت: با ۳۹ درصد کاهش بارندگی در استان بوشهر بیشترین کمبود بارندگی را داریم و در رتبه‌های بعدی استان‌های فارس و خراسان رضوی به ترتیب با ۳۲ و ۳۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته قرار دارند. از طرفی در سیستان و بلوچستان ۶۳ درصد جلوتر از میانگین بلندمدت هستیم و در آذربایجان شرقی و غربی هم ۱۰ درصد رشد بارندگی‌ها را شاهد بودیم.

او ادامه داد: حتی اگر در شرایط عادی هم باشیم، متوسط بارش‌ها در کشور ما، یک سوم متوسط بارش‌ها در جهان است. ۷۵۰ میلی متر متوسط بارش جهانی در سال و شرایط متوسط کشور ما ۲۵۰ میلی متر بارندگی است؛ بنابراین باید با بضاعت‌های اقلیمی مصرف خود را مدیریت کنیم.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه مجموعه برنامه‌هایی برای تامین آب در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده گفت: با این بارش‌ها در نقاط مختلف بلوچستان جنوبی و مرکزی، ۲ تا ۴ سال تامین آب مطمئن خواهیم داشت. در سیستان هم طرح‌هایی اضطراری، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده و در طرح اضطراری ما که شامل چاه و احداث آب شیرین کن می‌شود، آماده است. در احداث بزرگترین آب شیرین کن خشکی، تمام تجهیزات وارد کشور شده و به زودی این آب شیرین کن طی یک یا دو ماه آینده وارد مدار خواهد شد. البته این برنامه‌ها مانع از دریافت حق آبه هیرمند، که حق مردم سیستان است، نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری