Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:28:30 GMT

کلیسای ارتدکس ولادت مریم مقدس را جشن می گیرد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۳۶۹۲

کلیسای ارتدکس ولادت مریم مقدس را جشن می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، کلیسای ارتدکس در تاریخ ۲۴سپتامبر ولادت مریم مقدس را جشن می گیرد.این مناسبت یکی از مهمترین اعیاد مذهبی گرجستان است.

درهمه معابد گرجستان  مراسمی به مناسبت این روز برگزار می شود. ولادت حضرت مریم یکی از ۱۲ جشن های بزگر کلیسایی است. در این روز هزاران گرجی به کلیساها می روند تا شمع روشن کنند و دعا بخوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این موقع از سال ، همه گرجی ها با دوستان و خانواده خود دیدار می کنند تا تعطیلات را با هم جشن بگیرند.

طبق برخی از آموزه ها ، اعتقاد بر این است که ظهور او در بهشت ​​پس از مرگ وی اتفاق افتاده است. فرضیه برای بسیاری از مسیحیان کاتولیک و ارتدکس به عنوان تولد آسمانی مریم مقدس مهم است. این به عنوان نمادی وعده داده شده توسط حضرت عیسی مسیح به همه مسیحیان در نظر گرفته می شود که آنها نیز در بهشت ​​پذیرفته خواهند شد.

کد خبر 5031152

منبع: مهر

کلیدواژه: گرجستان مریم مقدس عیسی مسیح مجمع جهانی صلح اسلامی محرم 99 معرفی کتاب طوبی کرمانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هفته دفاع مقدس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی چهل سالگی دفاع مقدس سند 2030 پیام تسلیت کنگره امام سجاد ویروس کرونا مرکز فرهنگی شهر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران رکورددار چند قلوزایی در سال گذشته

بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۹ هزار و ۴۴۳ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، از این تعداد چندقلوزایی در سال گذشته، ۱۸ هزار و ۷۵۰ رویداد دوقلو، ۶۷۱ رویداد سه قلو، ۲۰ رویداد چهار قلو و ۲ رویداد پنج قلو بوده است همچنین حدود ۳.۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ مربوط به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران با پنج هزار و ۷۸۷ رویداد، خراسان رضوی با سه هزار و ۸۴۷ رویداد و خوزستان با سه هزار و ۱۰۶ رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بر اساس آمار‌های سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها به میزان ۴۰۵ هزار و ۹۳۳ نوزاد مربوط به دومین فرزند بوده است.

یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۴۸ ولادت در سال ۱۴۰۲ در کشور به ثبت رسید و استان تهران رکورد دار میزان ولادت‌ها بود.

براساس اطلاعات مرکز رصد جمعیت کشور، در سال گذشته یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۴۸ ولادت در کشور به ثبت رسیده است و بر اساس آمار موجود بیشترین میزان ولادت‌ها مربوط به استان تهران با ۱۳۱ هزار و ۱۷۶ نوزاد و کمترین آن مربوط به استان سمنان با ۶ هزار و ۹۰۷ نوزاد بود.

همچنین بر اساس آمار‌های مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال در سال ۱۴۰۲ از تعداد نوزادان متولد شده ۵۱.۸ درصد نوزادان پسر و۴۸.۲ درصد آن‌ها دختر بودند.

بر اساس قانون، خانواده‌ها فرصت دارند تا ۱۵ روز بعد از تولد فرزندان خود ولادت آن‌ها را در ثبت احوال ثبت کنند و ملاک ثبت و تاریخ ولادت بر اساس گواهینامه ولادت است که از سوی بیمارستان به خانواده‌ها داده می‌شود.

اکنون بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در کشور در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می‌شوند و هموطنان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند و اگر ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت نشود، برای ثبت خارج از این مهلت، افراد هزینه بیشتری را متحمل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • تهران رکورددار چند قلوزایی در سال گذشته
  • «تهران» رکوردار چندقلوزایی در کشور
  • تهران بیشترین تعداد چند قلوزایی را در کشور دارد
  • تهران رکوردار چندقلوزایی در کشور