Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاکپور گفت: حضور و موفقیت هنرمندان شهرستان پردیس در نمایشگاه های بین المللی با شرایط کرونا ستودنی است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ سمیه خاکپور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پردیس به خبرنگار ما گفت: در حوزه صنایع دستی در شهرستان پردیس ۲۳۰ هنرمند داریم که در ۳۰ رشته فعالیت می کنند و در نمایشگاه مجازی بین المللی نشریه گارلند حدود ۱۰ نفر آثارشان را ارسال کردند که فقط یک اثر در حوزه ساخت سازهای سنتی پذیرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان صنایع دستی در شرایط کرونا متحمل زیان شدیدی شدند، گفت: از آنجائیکه شیوع ویروس کرونا تاثیر مستقیمی بر فعالیت های اقتصادی و کسب و کارها از جمله صنایع دستی داشته است ، در این ایام فروش محصولات تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی به طور چشم گیری کاهش یافته و مشاغل این حوزه جزء مشاغلی هستند که بیشترین ضرر و زیان را داشته اند.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به عدم برگزاری نمایشگاه های حضوری، پیرو اطلاعیه ای، منطقه آسیا-اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با همکاری مجله گارلند (Garland) که نشریه ای تخصصی در حوزه صنایع دستی است اقدام به برگزاری نمایشگاهی به صورت مجازی (آن لاین) به نام “ the gift of time” ، “ارمغان زمان” با موضوع آثار تولید شده در دوره قرنطینه نمود و هنرمندان با ارسال مشخصات و عکس آثار خود تا ۱۱ سپتامبر مصادف با ۲۱ شهریور ماه فرصت شرکت در این نمایشگاه را داشتند وخوشبختانه  عباس صالحی هنرمند برجسته شهرستان پردیس در رشته ساخت سازهای سنتی با شرکت در این نمایشگاه، موفقیت چشم گیری کسب و آثار ارسالی ایشان پذیرفته و در نمایشگاه یاد شده شرکت داده شد .

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب هنرمندان شهرستان پردیس گفت:  برای راه‌اندازی نمایشگاه های مجازی دائمی صنایع دستی در شهرستان پردیس با هدف معرفی آثار و ایجاد ارتباط بین هنرمندان صحبت هایی بوده اما هنوز قطعی نشده و در اولین فرصت این مورد بررسی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی شهرستان پردیس صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا ۱۵ فروردین در بابلسر

حسن برقی رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بابلسر گفت: نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی با ۶۰ غرفه تا ۱۵ فروردین در این شهرستان دایر است.

او افزود: پارکینگ‌های ساحلی شهرستان بیشترین حجم گردشگران و مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بابلسر در خصوص حضور مسافران به امامزاده‌های شهرستان، گفت: با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان امامزاده‌های بابلسر آمار بازدیدکننده قابل توجهی دارد.

او به برپایی ۲نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان اشاره کرد و افزود: ۲ نمایشگاه در هتل میزبان و ساحل بابلسر برپا شد که نمایشگاه ساحلی از اول تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری دایر خواهد بود.

برقی ادامه داد: نمایشگاه ساحلی بابلسر دارای ۶۰ غرفه صنایع‌دستی است و هنرمندان و صنعت‌گران سراسر استان‌های کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابلسر از برپایی ۲ نوروزگاه نوروزی در بابلسر و هادی شهر در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: نوروزگاه شهید آیت الله عباس سلیمانی در بابسر و نوروزگاه آیت الله روحانی در هادی‌شهر به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند

او در خصوص نظارت در تنظیم بازار و تاسیسات گردشگری، افزود: در بازدید‌های نظارتی و مشترک شهرستان انجام شد ۳ نانوایی به دلیل گران‌فروشی پلمپ شد و در موارد دیگر با تذکر لسانی حل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • نوروزگاه چهلستون، ظرفیتی برای معرفی شهرستان‌ها
  • برپایی ۱۸ غرفه نوروزی صنایع دستی در قصرشیرین
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا ۱۵ فروردین در بابلسر
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی در رودسر
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • نمایشگاه صنایع دستی وسوغات سیرجان
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • صدور و تمدید 155 مجوز فعالیت کارگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مینودشت در سال 1402