Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین سرپرست انتقال خون قزوین گفت: همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس اهدای خون با نیت بزرگداشت یک شهید صورت می‌گیرد و از مردم دعوت می‌کنیم در پویش نذر خون مشارکت داشته باشند.

مریم مدرسی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: سازمان انتقال خون از گذشته در زمان دفاع مقدس در کنار مردم و ایثارگران بود و فرهنگ شهادت با فرهنگ انتقال خون پیوند داشته است، امسال نیز به پاسداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس پویش نذر خون با شعار «اهدای خون با نیت بزرگداشت یک شهید» برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مردم می‌خواهیم که مانند همیشه در کنار سازمان انتقال خون باشند تا ما نیز مانند گذشته بتوانیم در کنار مردم و بیماران نیازمندان به خون باشیم، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا باید تصور کنیم که ما در شرایط جنگی و در خط مقدم نظام سلامت در مقابله با کرونا قرار داریم.

سرپرست انتقال خون قزوین اظهار کرد: این ویروس متأسفانه در آمار اهدای خون قزوین تأثیر گذاشته و رفت‌وآمدها محدودشده است و مردم به علت ترس از کرونا برای انتقال خون مراجعه نمی‌کنند درنتیجه با کاهش ۲۵ درصدی اهدای خون روبه‌رو شدیم، از مردم می‌خواهیم همان‌طور که برای انجام کار واجب از منزل بیرون می‌آیند، اهدای خون را نیز کار واجب بدانند و توجه کنند که نیاز به خون نیاز دائمی ما است.

وی تأکید کرد: در مراکز درمانی بیماران زیادی نیازمند خون هستند، این اطمینان را می‌دهم که در سازمان انتقال خون پروتکل‌های بهداشتی به‌دقت رعایت می‌شود و نباید نگران انتقال بیماری در این مراکز باشند، مردم برای حمایت از بیماران نیازمند به خون باید درصحنه حضور داشته باشند.

نذر خون توسط بانوان جدی گرفته شود

مدرسی یادآور شد: یکی دیگر از مسائلی که باید موردتوجه قرار بگیرد حضور کمرنگ بانوان در حوزه اهدای خون است، خانم‌ها به دلایل شنیده‌های غلط گمان می‌کنند که اهدای خون توسط زنان موجب کاهش ایمنی یا کم‌خونی می‌شود درحالی‌که این امر صحت ندارد و اگر فرد کم‌خونی نداشته باشد با اهدای خون دچار کم‌خونی نمی‌شود از طرفی ما به بانوان اهداکننده خون به‌منظور پیشگیری از کم‌خونی نیز قرص آهن می‌دهیم.

وی تأکید کرد: در این هفته می‌خواهیم که پویش نذر خون توسط بانوان جدی گرفته شود و نگران نباشند چراکه سلامت فرد اهداکننده همانند سلامت فرد دریافت‌کننده برای ما اهمیت دارد، اهدای خون باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در این میان هر خانم می‌تواند سفیر اهدای خون باشد و این فرهنگ را در خانواده ترویج کنید.

سرپرست انتقال خون قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود ما به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم چراکه افراد بیمار در همه گروه خونی‌ها وجود دارند اما در گروه‌های خونی منفی ذخایر کمتری داریم، تلاش ما این است که برای روزهای سخت‌تر که همپوشانی آنفلوآنزا و کرونا را داریم ذخیره خوبی داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگوی مراکز درمانی باشیم و این امر مستلزم همکاری و همراهی مردم است.

وی یادآور شد: در حال حاضر شرایط بحرانی است و از مردم می‌خواهیم که در اهدای خون مشارکت داشته باشند تا در این هفته بتوانیم فرهنگ ایثارگری را زنده نگهداریم و با اهدای خون این فرهنگ را بین جامعه نهادینه و تثبیت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي خون اهدای خون زنان اهدای خون انتقال خون خون قزوین کم خونی نذر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهدا در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در مراسمی یاد شهدای فروردین ماه و شهیدان امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و سید مرتضی آوینی گرامی داشته شد.

شرکت کنندگان ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند.

مردم اقبالیه و آبیک هم در مراسمی سالروز  شهادت سردار سرافراز سیدمحمد حجازی را گرامی داشتند.

سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

جمعی از مدیران محمدیه هم به مناسبت روز ارتش با خانواده شهید زیاد علی زیادی دیدار کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی
  • عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من است
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • گرامیداشت یاد شهدا در استان قزوین
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • بزرگداشت فراملی سعدی؛ برگزاری رویداد علمی در ۲ سفارتخانه‌
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند