Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در جلسه بررسی و ارزیابی هشتمین سوگواره احلی من العسل گفت: در ایام بسیار ارزشمند چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس هستیم و شاهد بودیم رهبر معظم انقلاب در آیین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت فرمایشات بسیار نافذ ارزشمندی را مطرح فرمودند و لازم است که ما در حوزه پرورشی نیز برای ترویج و تبلیغ آرمان های انقلاب و دفاع مقدس گام‌های ارزشمندی برداریم و سعی کنیم در حوزه معرفتی و فرهنگی گام های تبلیغی و ترویجی اثربخشی را برای انتقال این فرهنگ ناب برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: شاید برخی ها معتقد باشند اگر مطلبی را در کتاب های درسی به عنوان یک دانش گنجانده شود بتواند آثار تربیتی از خود برجای بگذارد اما تجربه نشان داده است که در کارهای تربیتی و معرفتی باید به دنبال آن باشیم تا کارها اثر گذار باشند و در آموزش و تعلیم و تربیت باید فرآیندهای فرهنگی و تربیتی را با آموزه هایی همراه کنیم که در نتیجه برای دانش آموزان تبدیل به یادگیری و فضیلت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به دنبال آن بودیم که اصل برنامه احلی من العسل فراموش نشود زیرا دشمن در این شرایط خاص به دنبال آن است که کارهای تربیتی، اعتقادی و مناسک ملی و مذهبی و ایام الله ها تعطیل شود اما ما سعی خواهیم کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی تمام این مناسک را به خوبی برگزار کنیم تا دشمن در این زمینه نیز ناکام بماند.

او تصریح کرد: مقام معظم رهبری همه ساله مطالب مهمی برای تقویت حوزه پرورشی تاکید می‌فرمودند اما امسال این موضوع به صورت متفاوت از سوی ایشان مطرح شد و ایشان فرمودند که حوزه پرورشی دچار عقب افتادگی شده و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد یعنی ما در حوزه نیروی انسانی و منابع مالی دچار انباشت عقب افتادگی ها شده ایم و واقعاً باید به این موضوع رسیدگی کنیم و وقتی که این اشراف را در سخنرانی مقام معظم رهبری مشاهده می کنیم به واقع لذت می بریم زیرا ایشان به جزئی ترین مسائل یک دستگاه اشراف کامل دارند.

کاظمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ایشان مطرح فرمودند که باید سعی کنیم فعالیت های پرورشی را به روش های متفاوت ارائه کنید یعنی باید سعی کنیم فعالیت های حوزه پرورشی منطبق با ذائقه دانش آموزان و خلاقیت ها و مدل های جدید به آنها عرضه شود تا تاثیر تربیتی خود را بر ذهن و قلب جامعه مخاطب خود بگذارد البته همه می‌دانیم که آموزه های دینی و مذهبی ما منطقی ترین مطالبی است که منطبق با فطرت درونی انسان است فضائل اخلاقی و مسائل دینی که در قرآن و در روایات و سیره معصومین (علیهم السلام) مطرح شده است همه منطبق بر فطرت درونی انسان است اما باید سعی کنیم با روش های جدید این مطالب و آموزه‌های دینی را برای نسل جدید بیان کنیم تا روح و جان آنها نقش ببندد.

او ادامه داد: همه ساله شاهد دستاوردها معنوی برگزاری سوگواره احلی من العسل در بین نوجوانان هستیم اما جا دارد در این زمینه بیشتر کار کنیم تا بتوانیم برنامه های ملی و استانی در این زمینه را تقویت کنیم تا همه از چتر معنوی و فرهنگ عاشورایی نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) بهره مند شوند.

در ادامه جلسه محمدرضا مسیب زاده گفت: خوشبختانه امسال هیئت های عزاداری و مردم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یک حرکت عظیم و معنوی صورت دادند که کاری بود کارستان و همه عزیزان مذهبی و ولایی با رعایت پروتکل ها ی بهداشتی مراسم ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (علیه السلام) را برگزار کردند و خدا را شاکریم که امسال نیز با این شرایط ویژه و حساس صاحب ایام یعنی حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) مراسم های عزاداری این ایام را به خوبی هدایت کردند و باید از همه عزیزانی که صادقانه در این ایام برای برگزاری هشتمین سوگواره احلی من العسل تلاش کردند تقدیر و تشکر کنم.

او ادامه داد: همانطور که می دانیم اکنون در هفته دفاع مقدس و بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم و باید بدانیم سوگواره احلی من العسل به یاد نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) و یادآور ۳۶ هزار شهید دانش آموز و نوجوان است که به تأسی از حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) در راه آرمان های انقلاب به شهادت رسیدند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین باید از سازمان اوقاف و امور خیریه، هیئت رزمندگان اسلام، سازمان بسیج دانش آموزی، اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و صدا و سیما که در پوشش رسانه‌ای این حرکت عظیم مشارکتی همدلانه داشتند تقدیر و تشکر کنیم.

او یاد آورشد: در ابتدای راه ما دو اصل اساسی برای برگزاری هشتمین سوگواره احلی من العسل داشتیم اولین اصل رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی دانش آموزان و دومین اصل حفظ شعائر و بزرگداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین بود که خوشبختانه امسال با تمام محدودیت ها کاروان رهپویان حضرت قاسم الحسن (علیه السلام) با استفاده از ابزار هنر و گروه های مدیحه سرایی و سرود دانش آموزی در ۲۸ استان کشور و در ۵۰ درصد از مناطق و شهرستان های سراسر کشور برگزار شد که صحنه هایی بسیار به یاد ماندنی را در سطح شهرها خلق کردند.

مسیب زاده ادامه داد: امسال مراسم نمادین حرم شاه چراغ (علیه السلام)، حرم حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) و حرم امام خمینی (ره) از شبکه های ۲ سیما و قرآن و شبکه های استانی توسط سازمان صدا و سیما پوشش داده شد و همچنین سرود «احلی من العسل» دانش آموزی توسط شهرستان های استان تهران تهیه و تدوین شد.

او گفت: همچنین امسال پویش مجازی احلی من العسل از ششم محرم تا بیستم صفر همزمان با اربعین حسینی ادامه خواهد داشت که علاوه بر بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن یاد و خاطره سردار شهید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی خواهیم داشت و بر اساس اطلاعات رسیده تا کنون بیش از ۲۵۰۰ اثر به دبیرخانه این پویش مجازی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در قالب های نماهنگ، پادکست، عکس، مداحی نوغلامان و پوستر ارسال شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید اعتراف کنیم احلی من العسل یک شیوه مدیریت مشارکتی در کشور همراهی و همدلی چند دستگاه مختلف است که بارها توسط مسئولان مختلف کشور به این موضوع اشاره شده است.

سپس در ادامه جلسه سردار علی اکبر مداحی، مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام گفت: امسال راه‌اندازی کاروان‌های احلی من العسل در سطح شهرهای یک اتفاق بسیار خوب بود و باید سال آینده در یک برنامه‌ریزی متمرکز این اتفاق دوباره تکرار شود تا بتوانیم نوجوانان بیشتری را در این زمینه جذب کنیم.

همچنین سید محمد کاظم موسوی متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در این جلسه گفت: بین حرکت جهادی با حرکت غیر جهادی تفاوت وجود دارد شاید بسیاری تصور می‌کردند که با آمدن کرونا باید بسیاری از کارها تعطیل شود اما دلسوزان و افراد با اخلاص توانستن علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی کارها و کاروان هایی را در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین راه‌اندازی کنند که شاید کم نظیر بود.

او تصریح کرد: امسال شاید نذری دادن و برخی از از کارها به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ممنوع شد اما با کمک و همدلی همه مردم توانستیم کمک های مومنانه و بسته های معیشتی بسیاری را به صورت هدفمند در بین نیازمندان تقسیم کنیم و این ها نشانه آن است که امام حسین (علیه السلام) به حرکت عاشورا نظر دارند و این حرکت نیز ماندگار شد.

لازم به ذکر است هشتمین سوگواره احلی من العسل در قالب کاروان رهپویان حضرت قاسم علیه السلام در روز ششم محرم و پویش احلی من العسل تا روز اربعین حسینی به اتمام خواهد رسید اما وظیفه سنگین ما در گام دوم انقلاب مبنی بر برجسته کردن ارزش های معنوی از جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کماکان به قوت خود باقی است.

کد خبر 5031198

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب علیرضا کاظمی وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس راهور ترافیک کمیته امداد امام خمینی هفته دفاع مقدس ویروس کرونا سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها اربعین حسینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش بینی وضعیت هوا هشتمین سوگواره احلی من العسل رعایت پروتکل های بهداشتی حضرت قاسم بن الحسن رعایت پروتکل ها آموزش و پرورش حوزه پرورشی علیه السلام دفاع مقدس سعی کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است

سردار نعمت الله باقری عصر سه‌شنبه در آیین معارفه استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقدامات براساس ظرفیت‌های این استان رخ نداده و سپاه آماده همکاری با دولت است، اظهار داشت: تنها در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در دست اقدام بوده و ۷۰ درصد آن عملیاتی شده است.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد صورت گرفته است، همچنین در مرحله دوم آبرسانی ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و امیدواریم به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست نخورده باقی مانده، اما به اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده است.

سردار باقری بیان کرد: برای استفاده از استعداد‌های موجود در لرستان باید ظرفیت‌های دولت پای کار بیاید، در غیر اینصورت شاهد تغییر نماینده دیگر از دولت در این استان خواهیم بود و برای آبادانی لرستان تمام قد ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، اما قدرت پوشالی داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دست نیرو‌های سپاه درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان افزود: رژیم صهیونسیتی با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که داشت و انتظار می‌رفت از شکست جلوگیری کند، اما موفق نبودند و ندای لبیک یا خامنه‌ای سر داده شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • تخریب گسترده مساجد غزه، گواه جنگ دینی اسرائیل علیه اسلام + عکس