Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:32:50 GMT

باغ موزه دفاع مقدس آبادان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۴۳۳۵

باغ موزه دفاع مقدس آبادان افتتاح شد

به گزارش ایرنا موزه دفاع مقدس آبادان با ۲۷ هکتار مساحت در منطقه بِریم یکی از مکان‌های منحصر به فرد و دست نخورده سال‌های دفاع مقدس در حاشیه اروندرود است.  باغ موزه دفاع مقدس و صنعت نفت آبادان همجوار با اروندرود جانمایی شده، رودخانه راهبردی که عملیات‌های مهم را در هشت سال دفاع مقدس همچون کربلای ۴، کربلای ۵، والفجر ۸ و کربلای ۸ را در تاریخ خود نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همجواری آن با اروندرود و وجود آثار بکر و ساختمان های دست نخورده دفاع مقدس، از ویژگی­ های منحصر به فرد این مکان است که به خوبی می‌تواند جنگ و هجوم ناجوانمردانه نیروهای بعثی عراق به کشور را در سال‌های جنگ تحمیلی به نسل جدید انقلاب منتقل کند. 

در بخشی ازباغ موزه دفاع مقدس آبادان ادوات نظامی و ماشین آلات جنگی شامل سلاح‌های که بخش از آنها توسط رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی گوناگون از دشمن بعثی به غنیمت گرفته شده به نمایش در آمده است همچنین سنگرهای بتنی، میادین مین، دکل دیده‌بانی وخاکریزهای مشرف به خاک عراق و اروندرود به جاذبه‌های این موزه افزوده است.

سوله‌ای که در گذشته محل تعمیر و رفع عیوب کشتی‌ها و یدک‌کش‌های وزارت نفت و گورستان انگلیسی‌ها با ۵۲۶ قبر متعلق به کارکنان و خانواده‌های تبعه انگلیس و دیگر ملیت‌های غیر مسلمان که در زمان قبل از انقلاب اسلامی در پالایشگاه آبادان مشغول به کار بودند از جاذبه‌های باغ موزه دفاع مقدس آبادان است.

در بخشی از این موزه، پیکر پاک و مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس به خاک سپرده شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آیین افتتاح باغ موزه دفاع مقدس آبادان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت:عملیات ساخت باغ موزه طبیعی دفاع مقدس آبادان از سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

سردار بهمن کارگر ارزش ۲۷ هکتار زمین باغ موزه طبیعی آبادان را ۱۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد وافزود:تاکنون برای ساخت این باغ موزه ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در این مراسم استاندار خوزستان، فرماندار ویژه آبادان و جمعی از مسوولان نظامی و انتظامی استان خوزستان حضور داشتند.

آبادان در جنگ تحمیلی چهار هزار و ۴۰۰ شهید از جمله ۱۰۰ سردار تقدیم کرد.

برچسب‌ها باغ‌ موزه دفاع مقدس جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس آبادان پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باغ موزه دفاع مقدس جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس آبادان باغ موزه دفاع مقدس جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس آبادان اخبار کنکور باغ موزه دفاع مقدس آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت سال جدید سرهنگ صیاد کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب ، حجت الاسلام ناجی مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تکاب ، مسلم فکری رئیس اداره بنیادشهید و امور ایثارگران و جمعی از پرسنل سپاه با حضور در منزل جانبازان سرافراز باب اله برجی و حاج یحیی صادقی و رزمندگان دوران دفاع مقدس آقایان محمود دولتی و جواد مولودی از ایثار و فداکاری و صبر و استقامت آنان تجلیل کردند.

سرهنگ کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در این دیدارها ضمن تجلیل از ایثار و فداکاری جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس آنان را سند افتخار انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس مردم سرافراز ایران اسلامی دانسته و گفت : جانبازان عزیز و رزمندگان دفاع مقدس برگ افتخار ایران اسلامی و نشانه عزت و اقتدار ملتند .

 

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس