Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، به مناسبت هفته جهانی جهانگردی در مهرماه اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی با کمک یک موسسه آموزشی برنامه پنجشنبه‌های اراک‌شناسی را راه‌اندازی کرد که تاکنون سه پنجشنبه ویژه لیدرهای دفاتر خدمات مسافرتی برگزار شده است. این برنامه ویژه لیدرهایی است که در دوره‌های آموزشی میراث فرهنگی شرکت کرده و تصمیم دارند با جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده شهر اراک بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در کنار پنجشنبه‌های اراک‌شناسی، برنامه دوشنبه‌های اراک‌گردی ترتیب داده و تاکنون چهار هفته هم برگزار شده است. این برنامه با کمک یک موسسه مردم‌نهاد، ‌هیات امنای بازار تاریخی اراک و یک دفتر خدمات مسافرتی پیش می‌رود. در واقع هدف از اراک‌گردی آشنایی‌ شهروندان استان مرکزی و حتی گردشگران داخلی و خارجی با جاذبه‌های تاریخی شهر اراک است که با بازارگردی آغاز شده و افراد با پرداخت مبلغ اندکی از جاذبه‌های شهر شامل بازار تاریخی، کاروانسراها، سراها، بقعه‌ها و... بازدید می‌کنند.

این برنامه به دلیل استقبال مردم همچنان برگزار می‌شود اما با توجه به شرایطی که با شیوع کرونا در اراک وجود دارد، حساسیت بسیاری در برگزاری برنامه همراه با حفظ موازین بهداشتی وجود دارد و اداره کل میراث فرهنگی در این راستا نظارت کافی را اعمال می‌کند تا مشکلی برای گردشگران بروز نکند.

کد خبر 551655 برچسب‌ها استان مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است

فرشید ایلاتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  نمونه بارز تحقق شعار سال در خصوص مشارکت های مردمی  در جهش تولید  در حوزه مسکن  است چراكه دولت می تواند با استفاده از ظرفیت های مردمی و تخصیص تسهیلات بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند.

وی افزود: اجرای پروژه‌های ویلایی سازی و کوتاه مرتبه سازی خود می تواند این طرح را به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برساند.

او اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص زمین به متقاضیان خود اثر بسیار مستقیمی بر بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد داشت.

کارشناس سیاست گذاری مسکن بیان کرد: تنها  راهکار برای برون رفت از رکود بازار مسکن واگذاری پروژه های مسکونی به  متقاضیان وسازندگان مردمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی تنها راهکار در رونق بازار مسکن خواهد بود
  • جاذبه ای دیدنی بنام منطقه گردشگری دره گردو
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • نشست دین و روان‌شناسی برگزار شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش مشارکت‌های مردمی است
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد
  • شمیران گردی مسافران نوروزی