Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرواز به آلمان پس از ماهها از سرگرفته می شود، انتقاد بخش خصوصی از روند صدور مجوزها و مقررات زدایی، قوانین زائد مانع رونق صادرات و واردات می‌شود، تلاش برای بازکردن بند از موانع جهش تولید برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه دوم مهرماه شبستان به شرح زیر است:

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان/دلار ۲۷ هزار و ۲۰۳ تومان

امروز (چهارشنبه 2 مهر) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 235 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1896 دلار و هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 647 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 12 میلیون و 570 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و 209 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 6 میلیون و 950 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 950 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 70 هزار تومان است.

 

امروز (چهارشنبه 2 مهر) در بازار ارز دلار 27 هزار و 203 تومان، یورو 31 هزار و 952 تومان، پوند 35 هزار تومان، درهم امارات 7495 تومان، یوان چین 4071 تومان و لیر ترکیه 3607 تومان ازشگذاری و معامله می شود.

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه اول مهر) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 225 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 634 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1912 دلار، سکه بهار آزادی طرح قدیم 12 میلیون و 510 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و 49 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 6 میلیون و 920 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 925 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 35 هزار تومان ارزشگذاری و معامله می شد.

 

پرواز به آلمان پس از ماهها از سرگرفته می شود

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ١٢ مهرماه پروازهای خود را بعد از ماهها توقف به آلمان شروع می کند. پرواز هواپیمایی ایران ایر به مقصد فرانکفورت خواهد بود و از ١٢ مهر امسال بعد از ماهها توقف به دلیل شیوع ویروس کرونا مجددا برقرار خواهد شد.

مرداد ماه امسال رییس سازمان هواپیمایی کشوری به انتظار مسافران برای از سرگیری پروازهای ایران به سه شهر آلمان  اشاره کرد و گفت که مجوز پروازها اخذ شده و منتظر تایید نهایی وزارت بهداشت آلمان هستیم.

«تورج دهقانی زنگنه» درباره کاهش محدودیت در بخش سفرهای خارجی و برقراری مجدد پروازها به آلمان، افزود: شرکت ایران‌ایر مجوز پرواز آلمان را گرفته است و منتظر اعلام وزارت بهداشت کشور آلمان هستیم که به ما مجوز دهد و به محض این که وزارت بهداشت آلمان اجازه داد، هما پروازهای خود را به سه شهر آلمان از سر خواهد گرفت.

 

انتقاد بخش خصوصی از روند صدور مجوزها و مقررات زدایی

میثم زالی شب گذشته (سه شنبه اول مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به انتقاد بخش خصوصی از روند صدور مجوزها  و مقررات زدایی گفت: باید اعتماد بخش خصوصی را در این زمینه جلب کنیم.  ۱۲ وزیر و روسای سازمان های دولتی عضو کارگروه رفع موانع جهش تولید هستند و اجرای مصوبات این کارگروه برای همه دستگاه ها الزامی است.

 

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد: با کمکی که از دادستانی کل کشور و قوه قضاییه گرفتیم، اجرای درست مصوبات ستاد را پیگیری می کنیم اما در این حوزه ترک فعل هایی از سوی دستگاه های اجرایی انجام می شود و تلاش ما این است تا اجرای مصوبات را به طور کامل پیگیری کنیم.

 

زالی در خصوص دلایل اجرای ناقص مصوبات بیان کرد: برخی دستگاه ها بخشی نگری دارند. خط قرمز ما تولید یک واحد تولیدی است و در سالی که جهش تولید نام گرفته است باید مصوبات تسهیل تولید اجرا شوند.

 

قوانین زائد مانع رونق صادرات و واردات می‌شود

حسین سلاح‌ورزی شب گذشته (سه شنبه اول مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: در شرایط تحریم که کشور به صادرات و واردات نیاز دارد قوانین زائد مانع این موضوع می‌شود. فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان خاطره خوبی از تشکیل کارگروه‌ها و مصوبات آن‌ها ندارند، چرا که مصوبات آن‌ها در مرحله اجرا شکست خورده است.

 

نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: برای بهبود فضای کسب و کار و کاهش مقررات برای تولید کنندگان و تلاش می شود. پایش فصلی انجام شده است حاکی از این مطلب دارد مقررات دست و پا گیر مانع از روانی تولید می شود.

 

سلاح ورزی بیان کرد: کارگروه رفع موانع جهش تولید با دستور مقام معظم  رهبری تشکیل شده است و نمایندگانی از دستگاه های دیگر هم در این کارگروه حضور دارند. این کارگروه در قدم اول به جای توجه به تامین مالی به معضل اصلی بخش تولید که  فضای کسب وکار است پرداخته که می توان به آن امیدوار بود .

 

وی افزود: ۱۴ تصمیم  امروز این کارگروه اگر به تصویب نهایی برسد و اجرایی شود، می تواند به بهبود فضای کسب و کار و کاهش مقررات زائد کمک کند.

 

 

تلاش برای بازکردن بند از موانع جهش تولید

علی فیروزی شب گذشته (سه شنبه اول مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: ۱۴ مصوبه کارگروه ویژه متشکل از سه قوه در یک حرکت انقلابی برای رفع موانع جهش تولید و بهبوت وضعیت کسب کار با تشکیل کارگروه و کمیته‌های تخصصی مبحث مجوز‌ها و مقررات زدایی از مصوبات امروز کارگروه رفع موانع جهش تولید بود.

 

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد افزود: در نخستین گام وزارت امور اقتصاد و دارایی به موضوع مجوز ها و تورم مقرراتی پرداخته شد. دو موضوع مجوزها به عنوان یک معضل بزرگ در ایجاد کسب و کار بررسی شد. این نوع مجوزها باید در طی مراحل مشخص و پاسخی شفاف داده شود.

 

فیروزی بیان کرد: بحث دوم مصوبات جلسه اخیر کارگروه، مربوط به  مبحث مقررات زایی  می شود. در کل دنیا به ازای هر یک مقرره باید ۲ مقرره از قانون خارج شود. باید به سمتی برویم که قوانین زائد در کشور به وجود نیاید.

 

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد تاکید کرد: ضمانت اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع جهش تولید، تغییر ادبیات مجوز دهی است. باید ادبیات ما نسبت به مقررات دهی عوض شود و مقرره گذاری برای دستگاه های مختلف هزینه دار شود تا هر دستگاهی به راحتی نتواند ایجاد مقررات زائد کند.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار کارگروه رفع موانع جهش تولید سکه بهار آزادی طرح مقررات زدایی عیار یک میلیون سه شنبه اول مهر قوانین زائد گرم طلای کسب و کار هزار تومان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیرانی که هیچگونه برنامه‌ای برای خدمت کردن به مردم ندارند بهتر است استعفا و زمینه فرصت خدمت‌رسانی به سایر نیروهای توانمند را ایجاد کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، جلسه شورای اداری شهرستان دلگان با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در سالن جلسه فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: علیرغم تلاش دشمنان جهت کمرنگ کردن مساله حضور مردم در پای صندوق های رای اما مردم با حضورشان در انتخابات تمامی نقشه های دشمنان را خنثی و مشت محکمی به دهان دشمنان زدند.

رضا شریفی ضمن بیان اینکه برخی از جریانات داخلی همسو با معاندین تلاش های زیادی جهت کمرنگ نشان دادن و در نهایت تحریم انتخابات داشتند اما بی توجهی مردم استان و حضور حداکثری آنها بار دیگر نقشه های شوم دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب کرد.

وی همچنین در ادامه به اهمیت اجرایی کردن مصوبات رهبر انقلاب در سال 1381 پرداخت و افزود: اگر مصوبات مقام معظم رهبری در سال 1381 در استان اجرا می‌شد شاهد رشد و پیشرفت زیادی در این استان بودیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون تمامی تلاش دولت جهت اجرایی مصوبات سفر مقام معظم رهبری در استان است و لذا نیاز است مردم استان هم در خصوص اجرایی نمودن مصوبات رهبر انقلاب نهایت همکاری و همراهی را با مسئولان داشته باشند.

شریفی همچنین به عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق اشاره کرد و افزود: عملیات طوفان الاقصی و همچنین عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونسیتی و همدستانش را شکست و دروغ‌های رسانه‌ای اسرائیل و آمریکا را نقش بر آب کرد و قدرت ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.

وی در ادامه به اهمیت تلاش مدیران جهت رفع مشکلات و رضایتمندی مردم پرداخت و بیان کرد: مدیرانی که هیچگونه برنامه‌ای برای خدمت کردن به مردم ندارند بهتر است استعفا و زمینه فرصت خدمت‌رسانی به سایر نیروهای توانمند را ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان