Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مهارت استان گلستان با اشاره به اینکه ماندن در میراث معنوی دفاع مقدس باید هنر ما باشد، اظهار کرد: اگر قرار است در مسیر ارزش‌ها باقی بمانیم تکریم ملت بزرگترین دستاورد است.

وی با تاکید بر اینکه ملت پای ارزش‌های انقلابی ایستاده است، ابراز کرد: لازم است ثروت حاصل از قدرت ملت را برای همه آرمان‌ها و برنامه‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز بدون شک مهارت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد، تصریح کرد: مهارت صرفا اندیشیدن و اشتغال نیست بلکه این نگاه به مهارت نشان از ضعف عمیق به اررزش مهارت است.
وی با بیان اینکه دامنه مهارت بسیار گسترده است، ابراز کرد: در عصر فناوری و ارتباطات، مهارت گفتگو یک مهارت است، مهارت ایجاد شبکه در توسعه ارتباطات و بازاریابی باید تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه مهارت عبور از بحران و تهدید و فرصت‌سازی از طریق مهارت قابل تحقق است، گفت: امروز از سوادی یاد می‌شود که قدرت تغییر داشته باشد اگر کسی مدرک تحصیلی دانشگاهی دارد اما مهارت برای کسب یک موقعیت موثر نداشته باشد از او نمی‌شود به عنوان سواد یاد کرد حتی اگر مدرک دکتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی ماهر مهمتر از نیروی مدرک گراست، افزود: امروز سرعت تکنولوژی قوی است و انقلاب صنعتی چهارم آن‌چنان سریع و تاثیرگذار است که اگر این سرعت در ما ایجاد نشود بسیاری از فرصت‌های موجود را از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ویروی کرونا بازار جدیدی در کشور به وجود آورد، گفت: آموزش مجازی در دل این سختی به وجود آمد با تعطیل کردن نمی‌توان ویروس کرونا را معدوم کرد.

وی توجه به مهارت را بسیار بااهمیت دانست و ادامه داد: ما با مهارت اگر تربیت شویم دغدغه خیلی از چیزها را نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: کرونا نشان داد به نانوایان نتوانستیم آنگونه آموزش دهیم که در شرایط سخت او چه نقشی را می‌تواند بازی کند که در پیشگیری و سلامت مردم به درستی ایفای نقش داشته باشد.

وی بودن موثر در جامعه را مهم خواند و گفت: دوام کار بودن در مسیر دانش نیست این ریل‌گذاری کامل نبوده است در شرایط تحریم و فقدان سرمایه‌گذاری با اتکا به مهارت می‌توان بر مشکلات فائق شد.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی برای مهارت‌افزایی نشده است، گفت: فرهنگ کار و تلاش را باید در جامعه عمق ببخشیم با شکوفایی استعداد انسان‌ها می توان یک فرد را تبدیل به نخبه یا فعال موثر جهانی کرد.
وی گفت: جامعه نسبت به مهارت ارزش‌زایی نکرده است تمام ارزش به مدرک گرفتن و بودن در دانشگاه معطوف شده است چرا رشته‌های تحصیلی کار و دانش و هنرستان صنعتی در پایین‌ترین سطح در جامعه شناخته شود که زیبنده نیست.

وی با ارائه پیشنهاداتی به مسوولان استان گلستان گفت: شما باید نقش ملی بازی کنید و مهارت را ارتقای دهید گلستان پایلوت «دپارتمان ملی مهارت سبز» خواهد شد و بر اساس آن مشاغل سبز را با توجه به ظرفیت‌های استان می‌توان اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان 50 هزار ادوات کشاورزی دارد، افزود: گلستان حرف اول را در گندم می‌زند و کیفیت گندم بالا در استان بر هیچ کسی پوشیده نیست لذا بر این اساس پیشنهاد می‌شود «دپارتمان ملی مهارت در استان» اجرا شود و باید امکانات و تجهیزات کشاورزی ایجاد کنید که هزینه کشاورزی را در استان پایین بیاورید.

وی با اشاره به اینکه دورریز نان در کشور خسارت‌زاست، ابراز کرد: امروز که جمعیت ۸۵ میلیونی داریم باید فکری برای تامین قوت مردم شود، استان گلستان پایلوت «مهارت نان کشور» شود و باید بهترین نان کشور را تولید کند.

وی با بیان اینکه ما همه را ملزم به آموزش کنیم، گفت: استان گلستان پایلوت «تخصصی آموزش هتل‌داری در کشور» می‌شود و در ارائه خدمات می‌تواند به بالاترین سطح افزایش دهد.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهارت استان گلستان ارتباطات آموزش استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین با تأکید بر اینکه توسعه صنایع دستی نیاز به بازاریابی مناسب دارد، گفت: بهترین صنایع دستی استان خراسان جنوبی شناسایی و در نمایشگاه‌های چین به نمایش گذاشته می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا بابایی در حاشیه بازدید از محصولات صنایع دستی در سه قلعه اظهار داشت: بهترین صنایع دستی استان شناسایی و در نمایشگاه‌های چین به نمایش گذاشته و عرضه می‌شوند.

وی به همراه بخشدار سه قلعه و رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان صبح امروز ضمن بازدید از محصولات صنایع دستی شمسک سه قلعه با بیان اینکه همه صنایع دستی در شهرستان مورد ارزیابی و رصد قرار می‌گیرند افزود: خراسان جنوبی اولین مقصد برای بازدید است که منتخب بهترین محصولات تولیدی در استان در نمایشگاه‌های مناطق مسلمان و غیر مسلمان نشین کشور چین عرضه می‌شوند.

توسعه صنایع دستی نیاز به بازاریابی مناسب دارد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین، بازاریابی مناسب را در توسعه صادارات مهم دانست و گفت: صنایع دستی در توسعه پایدار و اشتغال‌زایی حائز اهمیت است که باید از طریق فضای مجازی و عرضه محصولات در فروشگاه‌ها برای بازدیدکنندگان و گردشگران به این حوزه توجه کرد که کمک شایانی برای توسعه در این حوزه خواهد بود.

بابایی با بیان اینکه هنرهای دستی دارای داستان و نمادهای تاریخی هستند که روایت‌گر بخشی از جهان هستی است، اظهار داشت: بهره‌وری از هنرها و به روزرسانی این هنرها مرتبط با نیازهای جامعه برای جلب سلیقه و ذائقه‌های مختلف نسل جدید باید طراحی و تولید شوند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • روش‌های ارتباطی موثر در فروش: کلیدی برای موفقیت تجارت
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار و پیشگیری از آسیب‌ها نقش دارند
  • مشارکت‌های مردمی یکی از مولفه‌های اساسی در توسعه پایدار و رونق تولید است
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس