Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی از طراحی مجموعه نرم‌افزارهایی برای پردازش تصاویر ماهواره‌ای در کاربردهایِ کشاورزی و حوادثی همچون آتش‌سوزی و سیل خبر داد؛ نرم‌افزار "ستیا" این شرکت دانش‌بنیان کشورمان به مراتب کارایی بیشتری نسبت به "گوگل ارث" دارد! - اخبار اجتماعی -

یاسر محسنی؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان موسسه سنجش از دور بصیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از طراحی نرم‌افزاری به نام «ستیا» خبر داد که امکان نمایش و بررسی تصاویر ماهواره‌ای قدیمیِ متعلق به 50 سال گذشته برای استفاده در دعاوی ملکی و بررسی کاربری آنها در زمان مشخص را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی با بیان اینکه این نرم‌افزار به مراتب کارایی بیشتری نسبت به «گوگل ارث» دارد،‌ تصریح کرد: ستیا به کاربران اجازه می‌دهد وضعیت فعلی املاک و اراضی خود را مشاهده و رصد کرده و با استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزار بتوانند داده‌ها و تصاویر زمان‌دار را مشاهده و مدیریت کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از طراحی نرم‌افزار دیگری به نام «شناسایی تغییرات» خبر داد و افزود: این نرم‌افزار با استفاده از مقایسه تصاویر ماهواره‌ای و هوایی به‌صورت خودکار، تغییرات رخ‌داده در اراضی کشاورزی و مناطق شهری را شناسایی می‌کند به عنوان نمونه اگر اراضی کشاورزی مورد تعدی قرار گرفته و درون آنها ساخت‌و‌ساز غیرمجاز انجام شده باشد، با کمک این سامانه و مقایسه خودکار تصاویر منطقه، تغییرات رخ‌داده شناسایی می‌شود.

محسنی با بیان اینکه این شرکت بیش از دو دهه سابقه فعالیت در زمینه علوم ژئوماتیک از جمله سنجش از دور، تفسیر و پردازش تصاویر ماهواره‌ای، سیستم‌های اطلاعات مکانی، فتوگرامتری و نقشه‌برداری را دارد،‌ خاطرنشان کرد: سامانه آب و آتش این محصول به‌صورت برخط و کاملا رایگان در دسترس متقاضیان قرار دارد و به کمک آن کاربران می‌توانند وضعیت آتش‌سوزی‌ها و یا وقوع سیل در کشور را در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصاویر ماهواره ای شرکت دانش بنیان نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مجتبی قدمگاهی، مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی را یکی از برنامه‌های سازمان در راستای کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و افزود: حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی با سه مدل اعزام، حضور مستقل و برپایی پاویون است و نمایشگاه حوزه سلامت جنوب شرق آسیا به صورت برپایی پاویون ملی ایران حمایت و برگزار می‌شود.

وی، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا را مهمترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت در جنوب شرق آسیا و کشور‌های «آسه آن» (مالزی، سنگاپور، اندونزی، تایلند، فیلیپین و برونئی) دانست و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ماه جاری (۱۷ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۴) در مرکز نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین المللی کوالالامپور مالزی برگزار شد.

قدمگاهی افزود: این رویداد فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان با کیفیت ایرانی در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی و محصولات و فرآورده‌های دارویی فراهم می‌آورد تا در بازار مهم جنوب شرق آسیا حضور یافته و از مزایای تجاری آن بهره‌مند شوند.

به گفته وی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی، صنایع دارویی و فرآورده‌های دارویی انسانی و مکمل‌ها، بیمارستان سازی و تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی و ساخت اتاق تمیز، فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و تجهیزات زیبایی و تجهیزات توانبخشی و فیزیوتراپی از جمله محور‌های فعالیت این نمایشگاه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • تولید نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدیو توسط دانش بنیان‌ها
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند