Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی با اشاره به افزایش مجدد امار کشته‌های ناشی از کرونا و ابراز نگرانی وزرای بهداسشت و کشور از این موضوع گفت: احتمال دارد برخی محدودیت‌ها به صورت مقطعی باز گردند

قدس آنلاین: رئیس دفتر روحانی در حاشیه جلسه هیات دولت در باره احتمال اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا در پی آغاز موج شوم این همه‌گیری ، گفت: با توجه به تجربه‌ای که در دو موج اول و دوم کرونا داشتیم، کمیته های زیرمجموعه ستاد مقابله با کرونا این مهارت و آمادگی را پیدا کرده‌اند که سریع عکس‌العمل نشان دهند ولی در برخی فعالیت‌ها به دقت بیشتری در رعایت دستورالعمل‌ها نیاز دارد و برای برخی فعالیت‌ها در شرایط سخت باید تصمیماتی بگیریم که در گذشته هم همین کار را کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اوج گیری سه یا چهار هفته قبل سفرهای مردم و  و تعداد مبتلایان و بستری ها و فوتی ها زیاد شده است و باید از اول فکر یک ماه دیگر را کنیم. افزایش تعداد مبتلایان به دلیل اقدامات یک ماه قبل است. در ستاد ملی مبارزه با کرونا وزیر بهداشت و وزیر کشور گزارش دادند و نگران بودند که مبتلایان زیاد شده اند. بنا بر رصد شرایط داریم و اگر لازم باشد برای موارد خاص به صورت مقطعی تصمیم بگیریم چون سلامت مردم برای ما از همه چیز دیگری مهم تر است.

وی افزود: فردا جلسه روسای کمیته‌های ستاد مرکزی کرونا و روز شنبه جلسه ستاد کرونا برگزار شده و برای اعمال محدودیت‌ها تصمیم گیری می‌شود.

واعظی همچنین خیر داد که پروژه هایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت ورزش افتتاح می‌شود.

وی همچین درباره آخرین وضعیت مطالبات مالی ایران از کره جنوبی، اظهار داشت: با مقامات کره‌ای مذاکره کردیم و حتی کار به مقداری تهدید ‌هم انجامید و مقدمات یک سری فعالیت های حقوقی را آغاز کردیم.

وی افزود: اخیرا شاهد علامت‌های مثبتی از سوی کره جنوبی هستیم منتظریم تا به آنچه گفته‌اند عمل کنند، تا تصمیماتی که گرفته‌ایم را اجرا کنیم.

واعظی درباره اهمیت سند راهبردی ایران و چین گفت: سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است،  روابط ایران و چین در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است؛ این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: سند ۲۵ ساله هم بر روی روابط ایران و چین و هم در ارتباط مسائل منطقه تاثیر گذار است در دولت و همچنین محافل دیگر در این زمینه گفت و گو بحث کردیم و امیدواریم این سند در دولت دوازدهم نهایی به امضا برسد.  

واعظی گفت: وزیر امور خارجهدر آینده‌ای نزدیک به چین سفر می‌کند و در این سفر به طور حضوری درباره برخی از موضوعات مذاکره می‌کنند.  این سفر فرصت مغتنمی است و تیم اقتصادی هم همراه وی هستند که امیدواریم این موضوعات نهایی شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور کرونا افزایش مرگ ناشی از کرونا بدهی کره جنوبی قرارداد راهبردی ایران و چین ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: خاندوزی: روند نرخ بیکاری کاهشی است

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

کد خبر: 1228288 برچسب‌ها اقتصاد ایران

دیگر خبرها

  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین