Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@02:18:03 GMT

پیش بینی کارشناس بازار سرمایه از آینده بورس

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۵۱۲۷

پیش بینی کارشناس بازار سرمایه از آینده بورس

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با آینده بورس گفت: با توجه به وضعیت قیمت ارز و قیمت‌های جهانی سهام‌های صادرات محور یا سهام شرکت‌هایی که قیمت محصولات آن‌ها به دلار بستگی دارد؛ بسیار شرایط خوبی خواهند داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اروجلو کارشناس بازار سرمایه در برنامه پایش در رابطه زیان سهامداران طی هفته های اخیر گفت: « ضرر در بازار سهام و کالا تا زمانی که آن دارایی را دارید، مفهوم ضرر را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است سهام یک شرکت پایین بیاید اما تا وقتی آن سهام به فروش نرفته ضرر متحمل شما نشده است، در بازار کالا هم به همین نحو است.»

شاخص هم‌وزن بیانگر وضعیت بازار

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عدم سنخیت شاخص کل با پرتفوی افراد حاضر در بورس، گفت:  «شاخص کل یک فرمول خاصی دارد که اگر چند شرکت بزرگ بازار که معاملات بالایی دارند، سبز باشند، شاخص کل را نیز به سمت مثبت بودن می‌برند. برای همین موضوع بهتر است شاخص هم‌وزن را در تحلیل‌ها به کار برد؛ مثبت یا منفی بودن شاخص هم‌وزن باعث درک دقیق‌تری از بازار سرمایه می‌شود.»
 اروجلو در رابطه با آینده بازار سرمایه گفت: « با توجه به وضعیت قیمت ارز و قیمت‌های جهانی سهام‌های صادرات محور یا سهام شرکت‌هایی که قیمت محصولات آن‌ها به دلار بستگی دارد؛ بسیار شرایط خوبی خواهند داشت. گزارش شش ماهه شرکت‌ها نیز که در این چند روز خواهد آمد، موید این موضوع خواهد بود. بنابراین کلیت بازار تا پایان سال مثبت خواهد بود.»

تغییر عوامل تاثیرگذار در قیمت یک سهم در اقتصادهای تورمی

کارشناس بازار سرمایه ایران، با اشاره به موضوع ارزندگی و سودآوری بازار سرمایه در زمان کرونا و امکان حباب بودن آن، گفت: « بازار سرمایه در حالت تعادل اقتصاد، به سمت P/E محور بودن می‌رفت، یعنی اینکه اگر یک شرکت سود خوبی داشت و P/E آن کمتر از 7 بود شرکت خوبی برای سرمایه‌گذاری بود. اما در حال حاضر و در شرایط تورمی فاکتور تاثیرگذار بر قیمت سهام، تغییر کرده است و تورم بسیار اثرگذار است. چه از نظر دارایی‌ها چه از نظر فروش. البته باید واقعیت ارزش بازار یک شرکت دانست. در رشد بازار در دو سال گذشته یک سری شرکت‌ها بالاتر از ارزش ذاتی خود رسیده بودند و در همین اصلاح بازار نیز کلی شرکت داریم که در حال حاضر پایین‌تر از ارزش ذاتی خود هستند.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارشناس بازار سرمایه بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه کاهشی شد

رشد دو روز گذشته بورس، امروز ادامه نیافت و شاخص کل با افت ۴۱۸۵ واحد به رقم دو میلیون و ۲۴۹ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه که در دو روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ به ترتیب با دو رشد ۴۱ هزار و ۱۷ هزار واحد مواجه شده بود امروز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفتمین روز از فروردین ۴۱۸۵ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن اما ۵۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۵۳ هزار فقره معامله در بورس به ارزش ۴۵۹۶ میلیارد تومان انجام شد.

فولاد، فملیف شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین خودرو، چکاپا، پارسیان و فولاد از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز چکاپا سایر نمادها منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷۵ واحد کاهش یافت و شاخص کل آن به ۲۵ هزار و ۹۶۵ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۹ هزار فقره به ارزش ۴۲۰۲ میلیارد تومان بود.

خاور، وسپر، انتخاب و آریان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که بجز آریان سایر نمادها قرمز شدند. نماهای پرتراکنش نیز فن افزار، خاور، کرمان و بیوتیک بودند.

با وجود کاهش شاخص کل از اواخر وقت معاملات امروز برخی نمادها روند صعودی به خود گرفتند و به همین دلیل بازار مقداری متعادل شد. سهام انبوه‌سازی، فعالیتهای وابسته به یارانه و محصولات شیمیایی، امروز مورد توجه سهامداران قرار داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام