Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با بیان اینکه "مطالبه‌گری مهمترین اولویت در حوزه امر به معروف در استان مرکزی است" گفت: مسئله‌محوری در استان مرکزی باید جایگزین رویدادمحوری شود. - اخبار استانها -

حمید کوچکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، در پاسخ به سوالی درباره ضرورت و اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: اهمیت امربه ‌معروف و نهی‌ازمنکر به خاطر اقامه ارزش ها در جامعه اسلامی است چراکه این فریضه سبب شاخص گذاری در ارزش ها بوده و زمینه‌ساز ترویج اخلاق و معنویت در سطح جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره جایگاه و فعالیت ستاد امر به معروف در استان مرکزی گفت: جایگاه ستاد یک جایگاه فراقوه‌ای است و شورای امر به معروف و نهی از منکر از نظر کمی و کیفی بالاترین سطح را بین شوراهای کشوری و استانی دارد که باید از این ظرفیت در جهت فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی ادامه داد: قدم نخست در ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی است، احیای این فریضه یعنی جامعه را نسبت به بی تفاوتی حساس کنیم و روند بی‌تفاوتی در مسائل گوناگون را کاهش دهیم تا بتوانیم دید نادرست شکل گرفته در اذهان مردم را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر تغییر دهیم.

کوچکی اضافه کرد: رویکرد دیگر ستاد ورود به مسائلی اجتماعی است که باید دستگاه‌های متولی در امر فرهنگ حساسیت لازم را نسبت به تغییر باورها و ارزش‌ها در جامعه داشته باشند و برنامه ارائه دهند.

مسئله محوری باید جایگزین رویدادمحوری شود

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات پیش‌روی ترویج امر به معروف در جامعه گفت: یکی از مهمترین موانع در دستگاه‌ها، رویکرد رویدادمحوری است حال آنکه مسئولان دستگاه‌ها باید به سمت رویکرد مسئله محوری بروند.

وی افزود: رویکرد مسئله محوری یعنی مسائلی اصلی دستگاه خود را به صورت تخصصی احصا و با کمک شورا برای حل آن برنامه‌ریزی هدفمند انجام دهند و به سنت الگو سازی موفق در دستگاه خود بروند.

در دو دهه گذشته جایگاه ستاد باتوجه به نگاه سلبی رو به افول رفته است

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره اهمیت و نقش مطالبه‌گری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: تدبیر و انتظار مقام معظم رهبری نگاهی مطالبه‌گرایانه است، متاسفانه در دو دهه گذشته جایگاه ستاد باتوجه به نگاه سلبی رو به افول رفته و یک بخش آن به آن علت است که مسئولین و مردم نگاه حداقلی به مسائل امر به معروف و نهی از منکر دارند؛ در صورتی که در حکومت اسلامی باید نگاه حداکثری داشته باشیم و دنبال مطالبات بزرگ مثل اصلاح سیستم ها و ساختارهای غلط  باشیم.

کوچکی عنوان کرد: ما باید طبق فرماشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی، نگاه مطالبه‌گرایانه داشته باشیم چون مطالبه‌گری و نقد سازنده فی‌النفسه باعث تقویت نظام اسلامی می‌شود.

مطالبهگری دارای شاخص‌هایی برخواسته از باورهای دینی و قلبی است

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره ویژگی‌های مطالبه‌گری گفت: مطالبه‌گری دارای شاخص‌هایی برخاسته از باورهای دینی و قلبی است که ناشی از مطالعه روی یک مسئله خاص، ارائه راهکار با نگاه بومی و دینی و گفتمان سازی با رسانه‌ها و پیگیری تا رسیدن به سرانجام مطلوب است.

وی عنوان کرد: در این راستا باید درباره ابزارهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای آموزش، مطالبه‌گری و فرهنگ سازی دقت کافی داشت به طوری که در این رابطه افراد مطالبه‌گر می توانند برای اخذ مجوز گروه‌های جهادی به سایت میدان مطالبه‌گری مرجاعه کنند.

کوچکی ادامه داد: در این سایت 16 عرصه تخصصی تعریف شده که مراجعین می‌توانند پس از ورود به سایت و ثبت‌نام در حوزه تخصصی که مایل هستند ورود کنند تا شاهد تحقق مطالبه‌گری در جامعه باشیم.

استاندار گیلان: مسئولان اجرایی استان برای همکاری با ستاد امر به معروف آمادگی دارندقیام امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بود+عکسعضو مجلس خبرگان رهبری: دستگاه‌های انقلابی نسبت به احیای امر به معروف در جامعه متعصب باشند+ فیلم

گروه‌های جهادی باید آموزش‌های مطالبه‌گری را فرابگیرند

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: در سامانه "امین" آموزش به صورت فردی و گروهی و مقدماتی و تکمیلی در باره مسئله امر به معروف و نهی از منکر و مسئله مطالبه‌گری انجام می شود که گروه‌های جهادی باید این آموزش ها را ببینند.

کوچکی ادامه داد: همچنین برنامه "منادی" نیز برای امر به معروف و نهی از منکر مسئولین شامل قوای سه‌گانه و مسئولان تعبیه شده که مراجعین پس از ورود به اپلیکیشن، قوه و مسئول مورد نظر را انتخاب کرده و مسئول مورد نظر را در رابطه با مسائل مربوطه امر و نهی می‌کنند و در نهایت تمام این نکات برای آن مسئول فرستاده می شود.

مسئله‌یابی و الگوسازی توسط نخبگان در روند مطالبه‌گری

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره اهمیت الگوسازی و اقدامات در این حوزه گفت: نکته مهم برای ما مسئله‌یابی و الگوسازی به وسیله پیشگامان و نخبگان جامعه در روند مطالبه‌گری است به طور مثال جامعه امروز ما از طلاب و فقهای علوم دینی فقه حکومتی در جامعه اسلامی را مطالبه می‌کنند زیرا بسیاری از مسائل امروز ما ناشی از عدم نگاه درست دینی به مسائل و به ویژه مسائل فرهنگی در جامعه است.

وی افزود: مطالبه‌گری در مباحث اقتصادی را می‌توان در بحث خصوصی‌سازی دنبال کرد که برخی مسولان به اسم توسعه و خصوصیسازی چوب حراج به سرمایه‌های ملی کشور زدند و با واگذاری‌های غلط و انتخاب سهام‌داران نااهل ضربات کشنده‌ای به پیکره اقتصادی کشور زدند. 

دانشجویان انقلابی مطالبه‌گر قسط و عدالت در جامعه باشند

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در پاسخ به اینکه "اهمیت مطالبه‌گری چیست" گفت: اگر فقها و دانشجویان انقلابی ما مطالبه‌گر قسط و عدالت در جامعه نباشند افراد دیگری این پرچم را بلند می‌کنند و نگاه‌های غلط خود را به مردم تحمیل می‌کنند. 

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره خط جریان تحریف در کشور گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری جریانی که پشت تحریم‌هاست همان جریان تحریف است، متاسفانه امروز برخی به اسم تعامل با نظام بین‌الملل و جهانی شدن اسنادی را امضا می‌کنند که با هویت ملی و دینی ما در تضاد است و امروزه یکی از بهانه‌های تحریمی اسنادی مانند سند 2030 و لوایح پالرمو و... است که البته تنها یک بهانه بیش نیست. 

وی خاطرنشان کرد: امروز برخی با پسوند اسلامی دنباله‌رو چارچوب‌های غربی شده‌اند و شاخص پیشرفت در جامعه را طبق الگوی توسعه گرایانه اومانیستی غربی می‌پندارند و این اساس تهاجم فرهنگی غرب است.

حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره حمایت قضایی از آمران امر به معروف گفت: یکی از کارهای ستاد، حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و مشاوره حقوقی است تا جایی از نظر حقوقی مشکلی برای آنان پیش نیاید.

وی افزود: از تمام نخبگان، هنرمندان، اساتید و تمام نهادها، ارگان‌ها و عموم مردم برای فرهنگ‌سازی این دو فریضه فراموش شده دعوت به همکاری می‌شود تا در کنار ستاد امر به معروف و نهی از منکر این دو فریضه را در جامعه احیا کنیم.

گفت‌و‌گو از زهرا زاهدی

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امر به معروف استان مرکزی مسئله محوری فرهنگ سازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر ستاد امر به معروف: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف گفت: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه اصلی ستاد ما در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری و آموزش است. ما آموزش به کسی که پول گرفته تا بی‌حجابی را ترویج کند و با برنامه‌ریزی‌های امنیتی دست به کشف حجاب زده را مطرح نمی‌کنیم، چون این یک مسئله امنیتی است و نیاز به برخورد قضائی دارد. منظور ما آموزش به افرادی است که آگاهی ندارند یا تحت تاثیر جو قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد از قوانین اطلاع کافی ندارند و از جرم بودن یا نبودن برخی موارد اطلاع ندارند. در آموزش مجازی اصول اعتقادی، آیات قرآن کریم، احادیث و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بیانات امامین انقلاب، مباحث حقوقی و... وجود دارد.

وی ادامه داد: من پیگیری کردم و مشخص شد بسیاری از فیلم‌های درگیری با متخلفان که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود مربوط به سال گذشته است که دارند به اسم درگیری‌های امسال آن‌ها را بازنشر می‌کنند. بسیاری از افراد از روی عناد و دشمنی بی‌حجابی یا بدحجابی نمی‌کنند بلکه خیلی از اوقات سهوی است و با یک تذکر لسانی رعایت می‌کنند.

ما از طرح نور چنانچه درست اجرا شود دفاع می‌کنیم، اما یک نکته‌ای در اینجا وجود دارد؛ مثلا ما از قوانین راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم، ولی اگر افسر راهنمایی و رانندگی رشوه گرفت به این معنا نیست که ما از آن افسر متخلف دفاع می‌کنیم. در طرح نور هم ما از مأموران اجرایی که برخورد اشتباه داشته باشند دفاع نمی‌کنیم. همانطور که در بیانیه فراجا هم اعلام شد اگر تخلفی از سوی مأموران فراجا صورت گرفت حتما بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی اذعان کرد: سامانه تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار بود اول اردیبهشت ماه افتتاح شود، اما به علت رفع نواقص حداکثر تا ۱۰ روز آینده این سامانه راه‌اندازی می‌شود. ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همکاری برای تأمین نیرو‌های جهادی از تشکل‌های مردمی و برگزاری کلاس آموزشی در شبکه آموزش مجازی هستیم. در آموزش مجازی نیاز به حضور افراد نیست بلکه با تلفن همراه در منزل نیز می‌توانند دوره آموزشی را طی کنند.

دیگر خبرها

  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • دبیر ستاد امر به معروف: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند
  • ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند نیست/ بیش‌تر فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب، قدیمی است
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری گشت ارشاد
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب
  • لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر بافق