Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر عراق اعلام کرد که منطقه اقلیم کردستان عراق منشأ قاچاق احتمالی نفت و مسئول پایبند نبودن عراق به توافق اوپک پلاس است.

به گزارش خبرگزاری پلتس از دوبی، علی علوی روز سه‌شنبه (دوم مهرماه) اعلام کرد که منطقه اقلیم کردستان عراق منشأ قاچاق و تولید بیش از حد نفت است که سبب شده دومین تولیدکننده بزرگ اوپک نتواند از توافق کاهش تولید اوپک پلاس پیروی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کنفرانسی مجازی گفت: کاهش تولید عراق براساس توافق اوپک پلاس نباید تنها در مناطق نفت‌خیز جنوب این کشور اجرا شود و باید همه کشور به آن پایبند باشد. نشانه‌هایی وجود دارد که دولت اقلیم کردستان مطابق توافق کاهش تولید، عرضه نفت خود را محدود نکرده است و برای پایبندی به این توافق دولت فدرال باید این اختلاف را جبران کند.

معاون نخست وزیر عراق که وزیر دارایی این کشور نیز هست، اعلام کرد که ممکن است مقدار نامشخصی از قاچاق در این منطقه که ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند، رخ دهد. 

علوی اظهار کرد: ممکن است در دیگر میدان‌های نفتی اقلیم کردستان نشتی‌هایی وجود داشته باشد، یا ممکن است این نشتی به نقاط مختلف حمل شود، اما ما از مقدار آن آگاهی نداریم.

منبع: شانا

کلیدواژه: عراق اقلیم کردستان عراق سهمیه کاهش تولید اوپک پایبندی به توافق اوپک اقلیم کردستان اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"

مجید عباسپور دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تلاش کشور‌های مختلف برای جلوگیری از فرآیند گرمایش کره زمین و آثار محیط زیستی ناشی از آن،  گفت: در گذشته برخی کشور‌ها دوره عبور از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کردند، اما با اتفاقات بین‌المللی که در دو سال اخیر رخ داد، این کشور‌ها به ویژه آلمان،  دوباره مسئله استفاده از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کنند.

وی افزود: آلمانی‌های با استناد به این که فناوری استفاده از انرژی هسته‌ای بروزتر شده و اثرات منفی آن بر محیط زیست کاهش یافته، می‌گویند که می‌توان دوباره به استفاده از این فناوری روی آورد.

عباسپور با اشاره به مسائل مهمی مانند امنیت انرژی و تأمین مالی در حوزه انرژی، گفت: دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند با برگزاری مراسم‌هایی مانند کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی، زمینه‌های لازم را در ابعاد علمی و کمک به سیاستگذاری در دولت‌های منطقه، فراهم کند.

وی اظهار کرد: در این مراسم مهمان‌های متعددی از کشور‌های گوناگون از جمله چین و روسیه حضور دارند و تلاش ما بر این است که همکاری خود را با دانشگاه سازمان ملل متحد نیز گسترش دهیم.

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی ادامه داد: دانشگاه سازمان ملل در کشور شهر توکیوی کشور ژاپن است و ۱۴ انستیتو (مؤسسه) در کشور‌های مختلف دارد؛ پروپوزال (طرحی) را به نمایندگی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در ایران ارائه کردیم که مورد پذیرش قرار گرفت و قرار است کرسی آن تحت عنوان تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی در دانشگاه صنعتی شریف شکل بگیرد.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد؛ این کنفرانس تا دوم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است

 

دیگر خبرها

  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن