Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@06:05:41 GMT

کارت‌های بازرگانی جمع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۵۳۸۵

کارت‌های بازرگانی جمع می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با مشکل کارت‌های بازرگانی اظهار داشت: این کارت ها عملا جمع خواهند شد و افراد بر اساس رتبه بندی مشمول برخورداری از کارت بازرگانی خواهند شد.

وی افزود: به عبارت دیگر،کارت‌های یک بار مصرف که استفاده کنندگان آن ها تجار واقعی نیستند جمع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با سامانه جدیدی که به همین منظور از حدود دو ماه پیش تعریف شده، تجار رتبه‌بندی شده و بر اساس رتبه‌شان کارت بازرگانی می‌گیرند.

سرپرست وزارت صمت گفت: به دلیل برخی مشکلات سامانه جدید، دستور دادیم تا سامانه‌های قبلی و جدید به مدت دو ماه به موازات یکدیگر کار کنند تا مشکلات سامانه جدید برطرف شود. به این ترتیب، کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف جمع آوری خواهند شد.

سرقینی درباره تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیرمجموعه وزارت صنعت، گفت: این صندوق‌ها مورد حمایت وزارتخانه بوده و هست از تشکیل و فعالیت آنها حمایت می‌کنیم.

وی بیان‌داشت: در سال‌های گذشته قوانینی برای تشکیل این صندوق‌ها وضع شده، هرچند از قبل نیز با توجه به اینکه گفته شده بود سهامداران می‌توانند پول‌های خود را وارد شرکت‌ها کرده و به اندازه معادل بهره‌های بانکی از پول‌هایشان استفاده کنند، به نوعی اجرایی شده بود. راه‌اندازی صندوق‌های یاد شده می‌تواند کمک بیشتری به فعالان بخش خصوصی باشد.

پربیننده ترین گرانی دوباره مرغ و لبنیات در راه است؟ افت ۳۷.۵درصدی صادرات در پنج ماهه اول۹۹/ تولید ۱۶کالای صنعتی افزایش یافت افزایش دو هزار تومانی شیر عرضه لوازم خانگی قاچاق در فروشگاه‌های تهران چرا آجیل گران شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بخش خصوصی جعفر سرقینی کارت بازرگانی تجار وزارت صمت کارت بازرگانی یکبار مصرف سرپرست وزارت صمت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت صندوق ها کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در نشست پرسش و پاسخ دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاهی که فهم سیاسی ندارد، اثر بخش هم ندارد.
محمدعلی زلفی‌گل در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر کاهش فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، به سامانه فرهنگ‌نما و ثبت فعالیت‌های فرهنگی در این سامانه اشاره و تأکید کرد: برای دانشگاهیان فعال در امور فرهنگی، کارنامه فرهنگی صادر می‌شود و به همین منظور، بودجه فرهنگی نیز به ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۳ اضافه شده است.
وی همچنین از پایان‌نامه‌هایی که بروندادی ندارد به عنوان علم عنکبوتی یاد کرد و افزود: رتبه علمی ۱۵ در جهان نتیجه رشد علمی کشور است.
وزیر علوم همچنین درباره استفاده از نخبگان و اعضای هیئت علمی، واقعیت دانشگاه را مبتنی بر بر پویایی و توانایی علمی دانست و ضمن دعوت مسئول بسیج دانشگاه علامه به انجام کار تحقیقاتی گفت: تولید علم شامل نظریه و مقاله هم می‌شود و برونداد‌های دیگری از جمله تبدیل ایده به محصول هم دارد.
زلفی‌گل با درخواست برای ارزیابی وزارت علوم اساس قانون خاطرنشان کرد: به همه حرف‌هایی که زدیم و وعده‌هایی که دادیم عمل کردیم و اگر کمی انصاف داشته باشید، همیشه در بین دانشجویان حضور داشتیم.
لازم به ذکر است سامانه فرهنگ‌نما (فرنما) سامانه‌ای است که با رویکرد جمع‌آوری کارنامه فرهنگی دانشجویان راه‌اندازی شد و تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در این سامانه ثبت می‌شود. بر این اساس، دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، علاوه بر کارنامه علمی، یک کارنامه فرهنگی نیز خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • جزییات شرکت در رشته‌های خاص و آزمون عملی کنکور
  • ساخت۶ مدرسه در هرمزگان در قالب مسوولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی
  • جزئیات شرکت در رشته‌های خاص و دارای آزمون عملی کنکور اعلام شد
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • کسب رتبه ششم چهارمحال و بختیاری در صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود
  • رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش : رتبه جدید فرهنگیان بازنشسته به‌زودی اعمال می‌شود