Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:55:03 GMT

افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۵۵۳۱

رئیس اتاق تعاون ایران تقویت و توسعه تعاونی های تولیدی و دانش بنیان را از جمله برنامه های مهم اتاق تعاون برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا پایان چشم انداز ۱۴۰۰ بخش تعاون به سهم ۱۱ درصدی در اقتصاد ملی دست یابد.

بهمن عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: یکی از اقدامات بخش تعاون در جهت تحقق اهداف شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "جهش تولید" نامگذاری شده، تشکیل و توسعه تعاونی های تولیدی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حضر بیش از نیمی از فعالیتهای تعاونی ها در حوزه تولید است و بر همین اساس عمده فعالیتهای بخش تعاون به سمت توسعه و تقویت تعاونی های تولیدی بوده که به دستاوردهای خوبی در زمینه تولیدات دامی و کشاورزی منجر شده است.

استفاده از ظرفیت بخش تعاون در عرصه تولید

وی تصریح کرد: در شرایطی که با تحریم های ظالمانه روبرو هستیم باید از ظرفیت های بخش تعاون به شکل جدی استفاده کنیم.تعاونی ها نشان داده اند که در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی به ویژه تولید نقش آفرینی موثری داشته و دارند از این رو، با توجه به نامگذاری امسال این تکلیف و وظیفه را بر دوش داریم که در جهت جهش تولید در کشور گام برداریم.

رئیس اتاق تعاون ایران، بخش تعاون را یکی از ارکان مهم اقتصاد دانست و گفت: علیرغم ظرفیت بالایی که بخش تعاون در توسعه اقتصاد دارد آنطور که باید از این ظرفیت بالقوه استفاده نکرده ایم.اتاق تعاون ایران به عنوان عالی‌ترین نهاد مردمی بخش تعاون کشور اهتمام و تلاش خود را به منظور توسعه کیفی و همه جانبه فعالیت های بخش تعاون در تمام زمینه ها به ویژه تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون به کار گرفته است هرچند که تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله بسیاری داریم.

ارتقای سهم بخش تعاون تا پایان چشم انداز ۱۴۰۰ 

عبدالهی ابراز امیدواری کرد تا پایان چشم انداز ۱۴۰۰ بخش تعاون به سهم ۱۰ تا ۱۱ درصدی در اقتصاد ملی دست یابد و سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی در جهت توسعه این بخش به طور کامل اجرایی شود.

وی در پایان توسعه و تقویت فعالیت های تعاونی های دانش بنیان و حمایت از استارت آپها را از جمله برنامه های مهم اتاق برشمرد و بر لزوم اعمال نظارت بر فعالیت های تعاونی به منظور کاهش عوارض و آسیب های تعاونی ها تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق تعاون ایران جهش تولید بخش تعاون بخش تعاون اتاق تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی از وضعیت توسعه و رشد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و گفت: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم.

به گزارش اعتمادآنلاین در ادامه چکیده ای از این گفتگو را می‌خوانید:

معتقدم در سال ۸۴ که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج سال تولید خودرو را به یک میلیون دستگاه رساندیم. در دوره دوم اصلاحات خودرو‌های روز دنیا در کشور تولید شدند. پیکان حذف شد و خودروی ال۹۰ را با همان قیمت پیکان برای اقشار ضعیف تولید کردیم. مجلس هفتم دو طرح خارجی دولت آقای خاتمی را متوقف کرده بود. به نمایندگان مجلس گفتم، اجازه نمی‌دهم طرح تولید ال۹۰ با شرکت رنو را متوقف کنید، می‌خواهید استیضاحم کنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت