Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر شاهوردیان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با پدافند شیمیایی و راهبردهای مقابله با تهدیدات آن در اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باید خطرات و آسیب پذیری صنایع و محل های نگهداری مواد شیمیایی را مشخص کنیم.

وی اظهارداشت: نگهداری حجم زیادی از مواد شیمیایی در صنایع و انبارها و نزدیک به مراکز جمعیتی شهرها به هیچ وجه قابل قبول نیست و میزان مواد اولیه مورد نیاز و مواد خروجی باید مورد محاسبه دقیق قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهوردیان با بیان اینکه مواد شیمیایی خطرناک باید خارج از شهرها نگهداری شود، اضافه کرد: مشکل امروز ما نزدیک شدن مراکز جمعیتی به مراکز صنعتی و پرخطر است.

وی تصریح کرد :  امکان و احتمال وقوع حوادثی نظیر انفجار مهیب بیروت لبنان در بسیاری از مراکز نگهداری مواد شیمیایی و صنعتی کشور ما وجود دارد و  هر صنعتی باید خطرات خود را شناسایی کند و برای مقابله با آن اقدامات لازم را انجام دهد.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: برای احداث شهرک‌های صنعتی جدید باید ملاحظات و شرایط لازم در زمینه پدافند غیر عامل مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خطر و حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند ابراز امیدواری کرد که با رعایت قوانین و مقررات باید سعی کنیم که حوادث را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

شاهوردیان با اشاره به اینکه همایش امروز با هدف آشنایی با تهدیدات شیمیایی در استان و کشور و انجام اقداماتی لازم برای مقابله با این تهدیدات برگزار شد ، گفت: صنایع، کارخانهها و محل های نگهداری مواد شیمیایی با خطرات خاصی مواجه هستند که باید مسوولان باید این مخاطرات را درک کنند و با آنها آشنا شوند و برنامه ریزی لازم برای مقابله با آن را انجام دهند.

شاهوردیان گفت: وضعیت ایمنی و امنیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور بدلیل رعایت استانداردهای لازم خوب است اما احتمال حوادث در زمینه فرآیندی و زمان تعمیرات دستگاه ها وجود دارد. 

وی افزود: صنایع برای مقابله با این خطرات باید طرح‌های مخصوص خود را تهیه کنند و همه صنایع باید از طرح مقابله‌ای با خطرات شیمیایی برخوردار باشند.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: بعضی مواقع بر اثر اشکالات فرآیندی و سهل انگاری، حوادث در صنایعی که لایه‌های ایمنی را هم رعایت می‌کنند، ایجاد می شود.

به گفته وی همه صنایع شیمیایی در صورتیکه موارد ایمنی و امنیت را رعایت نکنند، می توانند خطرآفرین باشند.

شاهوردیان با بیان اینکه نظام آمادگی در کمیته دائمی پدافند غیر عامل تصویب و هفته گذشته ابلاغ شد اضافه کرد: بر اساس نظام آمادگی، هر صنعت حیاتی و مهم باید در طول سال اقداماتی را انجام دهد و آمادگی های لازم برای مقابله با حوادث را ایجاد کند و چند بار در طول سال رزمایش برگزار کند.  

وی با اشاره به اهمیت نظام حمل و نقل مواد شیمیایی گفت: در زمان حاضر توزیع کنندگان و حاملین مواد شیمیایی چندان از استاندارد های ابلاغ شده در زمینه حمل و توزیع مواد شیمیایی تبعیت نمی کنند و توزیع و حمل و نقل مواد شیمیایی و خطرناک باید ساماندهی شود.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد:  برخی از کارها و فعالیت‌ها قوانین و مقررات لازم را دارد اما این قوانین و مقررات به روز رسانی نشده اند و برخی از آنها اجرا نمی‌شوند.

وی اظهارداشت: یکی از مشکلات امروز کشور این است که قوانین و مقررات خوبی وجود دارد اما بسیاری از این قوانین و مقررات اجرا نمی شوند. 

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد:  در صورتی که این قوانین و مقررات به روز رسانی و اجرا شود و در مواقع لزوم بتوانیم از قوه قهریه هم در این زمینه استفاده کنیم، شاهد خطرات کمتری در کشور خواهیم بود.

سمینار و کارگاه آموزشی یک روزه آشنایی با پدافند شیمیایی و راهبردهای مقابله با تهدیدهای آن روز چهارشنبه  بصورت وبینار در سالن همایش های سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان انفجار کارخانه مواد شیمیایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان انفجار کارخانه مواد شیمیایی پدافند غیر عامل وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان انفجار کارخانه مواد شیمیایی اخبار کنکور نگهداری مواد شیمیایی قوانین و مقررات برای مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه گفت:  در این نمایشگاه اغلب دست‌بافته‌های بانوان سرپرست خانوار به نمایش گذاشته شده است و در برگزاری آن موسسه خیرین امین، اتاق اصناف، اداره امور عشایری، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری اشنویه مشارکت دارند.

روناک تاسا گفت: از برنامه جانبی این نمایشگاه برگزاری نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری شهرستان و پخت نان محلی است.

  این نمایشگاه از ۲۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان در محل ساختمان موسسه امین دایر خواهد بود و ساعت بازدید  بعد از افطار تا ساعت ۱۲ شب است.

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به سوریه
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان حلب
  • رئیس جمهور به زودی به ترکمنستان سفر می‌کند
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی در اشنویه
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • تالاب مره قم ثبت ملی شد