Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات پنبه با بیان اینکه کشور های پیشرو مصرف زیاد پنبه در ایران را خنده دار میدانند گفت: برای رفع این مشکل تحقیقاتی سه ساله ای در حال انجام است که از این نتایج به زودی رونمایی می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم قربان علی روشن رییس مرکز تحقیقات پنبه کشور امروز  در بازدید از مرکز تحقیقات پنبه در  کاشمر  اظهار کرد: در سال های گذشته 4 رقم پنبه داخلی با نام های تجاری  کاشمر،خورشید، خرداد و ورامین توسط محققان کشور اصلاح و معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر 95 درصد پنبه کاران کشور برای تولیدات خود از  از رقم های های داخلی استفاده می کنند.

وی گفت : این ارقام بر اساس شرایط آب و هوایی کشور اصلاح شده اند و تطابق و سازگاری بالایی دارند  با منطقه کشورمان دارد.

وی اظهار داشت:  میانگین تولید محصول بذور داخلی از بسیاری از کشور ها دیگر  بالا تر است و در مجموع میتوانرگفت که کیفیت مناسبی دارند.

رییس مرکز تحقیقات پنبه ادامه داد: عملکرد تولید پنبه در کشور مناسب است به طوری که ایران جایگاه هشتم را در میانگین عملکرد در واحد سطح در دنیا دارد.

 وی گفت:  تنها  تعدادی از کشور های توسعه یافته دنیا از جمله استرالیا عملکردی بالاتری در واحد سطح از ایران  دارند به طوری که میانگین تولید پنبه استرالیا دو برابر میانگین جهانی است.

وی اظهارداشت: کشور های دیگر حاضر  به ارائه ژرم پلاس  پنبه که تکتولوژی منحصر به فردی در تحقیقات علمی به حساب می آید به ایران ارائه ندادند و ما خود دست به کار شدیم و توانستیم طول دوره رقم پنبه خورشید به 120 روز  و تعداد آب دهی در مزارع به سه دوره کاهش یافت.

روشن با اشاره به اینکه بذر پنبه در زمینه تکنولوژی هنوز مشکلاتی دارد گفت: کرک باید از بذر حذف شود همچنین نیازمند است که قارچ کش و مواد غذایی بر آن سوار شود که در این صورت تولید نیز بیشتر خواهد شد.

وی در پاسخ به گلایه های کارخانجات از کیفیت پنبه تولید داخل گفت: 95 درصد الیاف موجود در دنیا الیاف متوسط است و برای تامین خوراک کارخاته داران مشکلی ندارد.

این مقام مسئول دولتی با بیان اینکه دولت از تعیین نرخ متناسب برای خرید پنبه حمایت نکرده است گفت: هرکیلوگرم  پنبه وارداتی 1.6 دلار ارزش دارد  که با دلار 25 هزار تومانی 42 هزار تومان قیمت پیدا میکند اما نرخ هر کیلو وش پنبه 9 هزار تومان توسط دلالان خریداری می شود اما این نرخ نباید کمتر از  12 هزار تومان باشد.
وی مصرف بذر پنبه در کشور را بالا و حتی در مقایسه با کشور های پیش رو خنده داد دانست و گفت: مصرف بذر پنبه در کشور چند برابر کشوری مانند هند است.
وی گفت: برای رفع مشکل مصرف زیاد پنبه در کشور سه سال تحقیقات انجام شد است که به زودی از نتایج آن رونمایی می شود.
 
بنابراین گزارش صمیمی یکی از کارخانه داران حاضر در جمع در پاسخ به این سوال که دلیل تمایل شما به واردات به جای استفاده از تولید داخل چیست گفت: تولید داخلی پاسخگوی نیاز بازار مصرف داخل نیست و از سوی دیگر در محصولات ایرانی الیاف غریبه(ناخالصی) زیاد دارد که باعث کاهش کیفیت محصول نهایی می شود ؛ پنبه داخلی همچنین  بسته بندی مناسبی ندارد و از فلزات در بسته بندی استفاده می شود که در عملیات تولید اختلال ایجاد میکند.

وی همچنین گفت: متاسفانه پنبه داخلی یک دست نیست به طوری که بار  هر کامیون با دیگری متفاوت است که این امر هزینه های کارخانه ها را بیشتر میکند و حتی محصول کارخانه الیاف یکسان و یک شکل نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز تحقیقات پنبه پنبه در کشور بذر پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش

 به گزارش تابناک، قاتل ۶۰ ساله پس از قتل همسر ۵۹ ساله‌اش و رها کردن وی در کنار جاده در شهرستان تالش شناسایی و دستگیر شد.

با تحقیقات همه جانبه و بررسی شواهد و مدارک کارآگاهان آگاهی در کمتر ۴۸ ساعت شوهر این زن ۵۹ ساله را دستگیر کردند. قاتل ۶۰ ساله در تحقیقات پلیس به قتل همسرش به علت اختلافات خانوادگی با یک چوب دستی اعتراف کرد.

متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

منبع: عصر ایران

دیگر خبرها

  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟