Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی کلیددارزاده یکی از ایرانیان مقیم آلمان است که در پی دعوت مسئولان دولت ایران برای اشتغالزایی و تولید به کشور آمده ولی حالا نه تنها کارخانه فعالی ندارد بلکه سرمایه خود را نیز از دست داده و به دلیل ممنوع الخروجی، 6 سال است که فرزندان خود را ندیده است. هرچند نام خانوادگی اش «کلیددارزاده» است اما حالا از کارخانه خود حتی یک کلید هم ندارد و می گوید: سازمان تأمین اجتماعی در اقدامی غیرقانونی، کارخانه اش را توقیف و کلید همه درهایش را عوض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل این تولیدکننده نمونه ای از وضعیت تعدادی دیگر از تولیدکنندگانی است که به دلایل مختلف نتوانسته اند طرح خود را به سرانجام برسانند و با اشتغال‌زایی، مانع از خروج ارز از کشور شوند. برای حل مشکل آقای کلیددارزاده امروز رئیس ستاد تسهیل امور تولید با وی جلسه گذاشت و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

بر این اساس، امروز جلسه‌ای با حضور میثم زالی رئیس ستاد تسهیل امور تولید و مهدی کلیددارزاده مدیرعامل شرکت تولیدی فرش ماشینی برگزار شد و در آن مسائل مربوط به این کارخانه و مشکلات ایجاد شده مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی کلیددارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات مشکلات ایجاد شده برای کارخانه‌اش، اظهار داشت: در سال 83 به دنبال فراخوان دولت برای جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور، از آلمان به ایران آمدم و جهت تولید صنعتی فرش‌های تافته از پشم طبیعی در کشور سرمایه‌گذاری کردم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید کارخانه 150 هزار مترمربع تعیین شده بود، گفت:‌ قرار بود محصولات تولیدی ما صادر شود و در این زمینه با شرکت‌های آلمانی و زنجیره‌های توزیع اروپایی نیز مذاکره کرده بودیم.

وی تصریح کرد: در حال انجام مقدمات کار بودیم که در سال 86 با اعمال تحریم‌های بین‌المللی، بانک سپه که بانک عامل ما بود، تحریم شد و در نتیجه ما برای خرید ماشین‌آلات خارجی و گشایش اعتبارات اسنادی با مشکل روبه‌رو شدیم.

کلیددارزاده ادامه داد: این مشکل تا سال 87 ادامه یافت و در آن زمان بانک سپه با ما قراردادی منعقد کرد که توانستیم ماشین‌آلات خارجی را خریداری و وارد کنیم. کار ساختمان‌سازی نیز تا سال 89 تمام شد و خارجی‌ها برای راه‌اندازی ماشین‌آلات به ایران آمدند.

وی توضیح داد: ‌پس از آن، چند مهندس را برای آموزش کار با تجهیزات تمام رباتیک کارخانه به خارج از کشور فرستادیم و پس از 8 ماه آموزش به ایران برگشتند تا در اینجا نیروی کار را آموزش دهند.

این تولیدکننده ادامه داد: در این مدت ما سهم خود را آوردیم و بانک نیز سهم خود را آورد، بعد از آن به مرحله تأمین سرمایه در گردش رسیدیم که با وجود مصوبه دولت در مورد لزوم تأمین بخشی از این سرمایه در گردش از سوی بانک، ‌این اتفاق عملی نشد و در نتیجه تأمین سرمایه در گردش باعث استهلاک نقدینگی ما شد.

وی افزود: کارخانه در سال 89 به بهره‌برداری رسید ولی برای تأمین سرمایه در گردش با مشکلاتی روبه‌رو بودیم به طوری که حتی خانه‌ای که در ایران به من به ارث رسیده بود را فروختم و در این زمینه هزینه کردم.

این سرمایه گذار با بیان اینکه در سال 90 سهم آورده ما در این کارخانه یک میلیارد و 600میلیون تومان بود، گفت: سهم ما در ماشین‌آلات 20 درصد و سهم بانک 80 درصد تعریف  شده بود و در ساختمان‌سازی نیز سهم ما 60 درصد و سهم بانک 40 درصد بود.

وی با اشاره به مطالبه وثیقه از سوی بانک، توضیح داد: در سال 89 کارشناس دادگستری ارزش کارخانه را 9 میلیارد تومان اعلام کرد و کارشناس بیمه نیز 12 میلیارد تومان برای کارخانه ارزش تعیین کرد که از نظر ما ارزش واقعی کارخانه دو برابر ارزش کارشناسی بانک بود.

کلیددارزاده ادامه داد: در آن موقع، سازمان تأمین اجتماعی برای ما بابت بیمه ساخت و ساز 160 میلیون تومان بدهی تعیین کرد و سازمان امور مالیاتی نیز 400میلیون تومان مالیات برای ما تعیین کرد که این مالیات را پرداخت کردیم ولی در پرداخت حق بیمه ساخت و ساز با مشکل روبه‌رو بودیم.

وی تصریح کرد: طبق قانون، سازمان تأمین اجتماعی نمی‌تواند بیش از 30 درصد بدهی خود را از کارخانه توقیف کند در حالی که این سازمان در اقدامی غیرمتعارف، تمام کارخانه و 10 خط تولیدی را توقیف کرد به طوری که حتی کلیدهای کارخانه را نیز عوض کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم، گفت: این موضوع را با وزارت صنعت و ستاد تسهیل امور تولید مطرح کردیم و در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان تولید فرش ماشینی جلسه ستاد تولید کننده ستاد تسهیل امور تولید سرمایه در گردش ماشین آلات روبه رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است

ایسنا/تهران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به نقش حمایتی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران در رفع موانع و مشکلات صاحبان صنایع و متقاضیان سرمایه‌گذاری بیان کرد: دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است.

سعید صادقی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در طی دو سال گذشته با ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران نسبت به تمام مسائل و مشکلات زیر ساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین واحدهای تولیدی، تشکیل پرونده شده است و همزمان با انجام بازدیدهای میدانی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و واحدهای فعال و راکد دارای موانع اداری و قضایی، نسبت به برگزاری نشست‌های مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی و صاحبان صنایع اقدام شد.

وی اضافه کرد: در نتیجه پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات هفته‌ای منظم در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی، شاهد اقدامات خوب و شایسته ای توسط دستگاه قضائی استان در راستای امنیت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع بودیم.

صادقی تصریح کرد: نقض حکم خلع ید مساحت ۳۶۴ هکتار از اراضی شهرک صنعتی عباس‌آباد که بیش از ۲۲۰ واحد صنعتی فعال در محدوده اراضی مزبور مشغول به فعالیت تولیدی هستند، از جمله اقدامات ارزشی و ماندگار دستگاه قضایی بود که منجر به ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری شد و در اقدام مشابه دیگری نیز در شهرک صنعتی دماوند، حکم ابطال سند مالکیت ۲۳ هکتاری شهرک صنعتی مزبور نقض و شرایط لازم برای پذیرش متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری فراهم شد.

وی با اشاره به حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان تهران و اعضا ستاد استانی اقتصاد مقاومتی از تولید و اشتغال تاکید کرد: رفع مشکل تنش آبی شهرک صنعتی شمس آباد از طریق خط انتقال آب از تصفیه خانه اسلامشهر و رفع مشکل صدور اسناد مالکیت شهرک صنعتی شمس آباد پس از ۱۲ سال وقفه و همچنین صدور بیش از ۲۶۶۰ فقره سند مالکیت تک برگی با همکاری تنگاتنگ مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در مدت ۴۵ روز کاری از اقدامات جهادی در حمایت از تولید بوده است.

صادقی بیان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در کنار فعالان حوزه تولید است و تمام اعضا بویژه دادستان تهران، بازرس کل سازمان بازرسی استان تهران با تمام توان تلاش می‌کنند که به تولید و اشتغال کمک کنند و زمینه رفع مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان را فراهم آورند.

وی ادامه داد: آزادسازی بیش از ۹۰ هکتار زمین صنعتی راکد و بلا اقدام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ساماندهی وضعیت نقل و انتقال اراضی شهرک‌های صنعتی در اتحادیه مشاورین املاک و دفاتر اسناد رسمی و مبارزه جدی ضابطین و دادستان‌ها با دلالان، نظارت مستمر بر پرونده‌های مرتبط با زمین‌خواری و موضوعات صیانت از بیت المال و اراضی ملی مرتبط با شهرک‌های صنعتی از جمله در شهرک صنعتی پیشوا، شناسایی بیش از ۱۰۰ طرح و واحد صنعتی فعال و دانش بنیان دارای پرونده و مشکلات قضایی مطروحه در محاکم و دستگاه‌های اجرایی و تشکیل پرونده در ستاد اقتصاد مقاومتی برای رصد و پیگیری امور تنها گوشه ای از همکارهای مشترک با ستاد اقتصاد مقاومتی بوده است.

سعید صادقی از پیگیری ویژه برای حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران خبر داد و بیان کرد: رفع مشکل صدور کارت بازرگانی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از طریق پذیرش دفترچه ‌قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان استثنائات، تعیین شعب تخصصی در محاکم تجدید نظر استان تهران برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با فعالین اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و راه اندازی ۱۲ مرکز شورای حل اختلاف با تعیین مدیران واحدهای تولیدی به عنوان مسئولین شعبات از دیگر اقدامات حمایتی بوده است که تمام رویکردی‌های بیان شده در سال جاری نیز با همت بلند و جهش در تصمیم‌گیری‌ها و رفع موانع در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • عابدزاده: آقایان نمی‌دانند من با پرسپولیس چند جام دارم؟ / باید به همه بگویم قهرمان آسیا شده‌ام؟ / واقعا دلم شکست!
  • سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد
  • مسؤولان در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن
  • برگزاری جلسه هماهنگی کارگروه بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • پنجمین جلسه هماهنگی کارگروه برگزاری بازی‌ آسیایی 2024 ناشنوایان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر