Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:55:49 GMT

فارس استان برخوردار نیست/ نگاه به فارس تغییر کند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۶۰۲۷

فارس استان برخوردار نیست/ نگاه به فارس تغییر کند

ایسنا/فارس رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه این فارس یک استان برخوردار نیست، لزوم تغییر در نگاه به فارس را برای تحقق عدالت در توزیع اعتبارات و دستیابی توسعه همه جانبه این استان، یک ضرورت دانست.

ابراهیم عزیزی چهارشنبه دوم مهرماه با اشاره به جلسه اعضای مجمع نمایندگان فارس با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتقاد ما این است که مجمع باید از همه ظرفیت‌های ملی بهره مند باشد تا برای حل مشکلات و عقب ماندگی‌های استان در بخش‌های مختلف پاسخگوی نیاز مردم فارس باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شیراز و زرقان در مجلس، عزیزی ادامه داد: نخستین موضوعی که به عنوان موضوع محوری و اصلی با دکتر قالیباف مطرح شد، لزوم تغییر نگاه به فارس به عنوان یک استان برخوردار بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: این نگاه در کشور حاکم است که استان فارس یک استان برخوردار و فاقد مشکل و کاستی است؛ در صورتی که این گونه نیست و خواسته همه اعضای مجمع از رییس مجلس این بود که این نگاه تغییر کند ضمن که تلاش داریم در بخش‌های مختلف حاکمیتی نیز این تغییر نگاه حاکم شود، چرا که این مسئه موجب شده فارس از اعتبارات و ظرفیت‌های ملی کمتر بهره مند شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس همجنین گفت: موضوع این نشست بررسی عقب ماندگی‌های فارس در زیرساخت‌ها و پروژه‌های محرکی چون پتروشیمی‌ها، راههای ریلی، بیمارستان‌ها و... بود؛ پروژههای قابل ملاحظه‌ای که می‌تواند جنوب کشور را تحت تاثیر قرار دهد و به دلایلی مسکوت مانده و مورد غفلت واقع شده است.

او خاطرنشان کرد: اعضای مجمع نمایندگان فارس در این نشست خواستار اصلاح ساختار بودجه شدند تا با بهره مندی از شاخص‌ها جایگاه استان در صنایع و عرصه های مختلف چون نفت و گاز، کشاورزی، صنایع تبدیلی، گردشگری، معادن، ورزش و... ارتقا پیدا کند لذا در مورد همه این موارد به رییس مجلس گزارش داده شد.

عزیزی با اشاره به اینکه سفر رئیس مجلس به استان فارس یکی از نتایج این نشست بود، گفت: دکتر قالیباف در این نشست ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده، نظرات بسیار خوبی در رابطه با پروژه‌های نیمه تمام استان داشت و پیشنهاد داد برخی از پروژه‌های مهم و محرک استان در بودجه سالانه قرار گیرد.

او خاطر نشان کرد: رئیس مجلس همچنین خواستار مطرح شدن نیازمندی‌ها و اولویت‌های فارس در چهارچوب برنامه هفتم توسعه و بهره گیری از ظرفیت‌های استان در جهت رشد و توسعه کشور شد و در این راستا ارتباط مستمر مجمع نمایندگان فارس با هیات رییسه مجلس را مهم ارزیابی کرد.

عزیزی در ارزیابی خود از این نشست گفت: نوع نگاه حاکم بر جلسه این بود که اعتبارات به صورت کامل در اختیار استان قرار گرفته تا استان نیز بر اساس اولویت‌ها هزینه کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس همچنین بیان کرد: قرار است هیئتی از سوی مجلس برای بررسی مشکلات صنعتی و پروژه‌های نیمه تمام و رها شده به استان فارس اعزام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی ابراهیم عزیزی مجمع نمایندگان فارس اعتبارات فارس طرح های نیمه تمام فارس مجمع نمایندگان فارس استان برخوردار استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می کند؟ / تشکیل جلسه شورای عالی کار

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین نخستین جلسه شورای عالی کار در سال جدید با موضوع «اصلاح دستمزد ۱۴۰۳» ساعت ۱۷ تشکیل می‌شود.

سال گذشته در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگری ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد؛ این در حالی است که پیش از مصوب شدن حداقل دستمزد به دلیل رد پیشنهاد نمایندگان جامعه کارگری درباره عدد سبد معیشتی آنها به اعتراض جلسه را ترک کردند. در نتیجه مصوبه فقط به امضا نمایندگان دولت و جامعه کارفرمایی رسید.

در ادامه نمایندگان جامعه کارگری خواهان رسیدگی به موضوع و ترمیم حداقل دستمزد با توجه به نرخ تورم موجود کشور شدند. حال باید دید در سیصد و سی‌ام جلسه شورای عالی کار آیا این خواسته جامعه کارگری محقق می‌شود.

کد خبر 6078700 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • نماینده مجلس لبنان: اقدام ایران سبب تغییر مواضع غرب شد
  • تمجید نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
  • پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخوردار است
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • آیا دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می کند؟ / تشکیل جلسه شورای عالی کار
  • سردار کوثری نماینده مجلس: اسرائیل دست به حمله بزند این بار در جهت نابودی آن‌ها گام برمی‌داریم
  • زلنسکی: وضعیت میدان نبرد اوکراین بدتر می‌شود