Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد باقری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در مورد ضرورت پژوهش در مورد دفاع مقدس گفت: پژوهش موشکفانه باعث می‌شود نسل جدید با وقایع جنگ آشنا شوند. ایرانیان باید قرن‌ها افتخار کنند که پدرانشان در این مرز و بوم ایستادند و از  دین و سرزمین خود دفاع کردند. وقتی آن چه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است را با جنگ‌هایی مثل جنگ ایران و قفقاز یا جنگ‌هایی که منجر به جدا شدن بخشی از کشور ما شده است، مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم چه اتفاق بزرگی جهانی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملتی انقلاب می‌کند و سیستم طاغوت را به هم می‌ریزد و در حال برپایی حکومت است که با یک تجاوز همه جانبه مواجهه می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادامه داد: آن چه نام آن را صدام ملعون و رژیم بعث می‌گذاریم به قول مقام معظم رهبری یک جلو پنجره و  یا نمایشی از قدرت‌های جهانی بود که از انقلاب اسلامی آسیب دیده بودند. می‌دانستند که انقلاب اسلامی بساط ظلم جهانی را بهم خواهد ریخت. به همین علت اتفاق زرینی همچون ۸ سال دفاع مقدس در آن مقطع رخ داد.

باقری در مورد ضرورت استفاده از موزه در روایت جنگ گفت: مسئله موزه به عنوان محل تجمع پیشکسوتان از یک سو و نسل جوان از سوی دیگر  به عنوان سنگر دفاع مقدس فوق العاده است. اولین موزه دفاع مقدس با همت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان تاسیس شده بود  بعد از آن همین موزه تهران توسط  قالیباف تاسیس شد که حقیقتا از سازه‌های خوب این شهر است.

سردار باقری ضمن تاکید به اهمیت محتوای پژوهشی در موزه‌ها گفت: انتظار این است که همه دستگاه‌های اجرایی و بنیاد شهید و نیروی انتظامی و ... جدای از محتوای ملی، نسبت به تدوین محتوای استانی و گنجاندن محتواها در غرفه‌ها و موزه‌ها تلاش کنند. فرزندان این سرزمین باید بدانند که پدرشان چه زحمتی کشیدند. سردار کارگر  از ۶۸ پروژه مطالعاتی سخن گفتند که حقیقتا برای دسترسی پژوهشگران و محققان مهم است و از اغراق، دروغ و تحریف روایت جنگ ما را مصون می‌گذارد.

216216

کد خبر 1435653

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرلشکر محمد حسین باقری نیروهای مسلح ۴۰ سالگی دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری:عملیات خاتمه پیدا کرد؛ پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود/سلامی: رژیم صهیونیستی حمله کند از مبدا ایران مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم، عملیات از نظر ما خاتمه یافته است، اظهار داشت: عملیات ایران در حد تنبیه بود، پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دلیل این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمزهای بود که برای ما به هیچ وجه قابل تحمل نبود.

وی ادامه داد: اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت ما را مورد هدف قرار دهد و مستشاران قانونی ما را که به دعوت دولت سوریه در آن کشور حضور دارند را به شهادت برساند عبور از خطوط قرمزی بود که همه کشورها به جز دو سه حامی رژیم صهیونیستی آن را محکوم کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: این اقدام کاری بود که باید مورد پاسخ قرار می‌گرفت و مقام معظم رهبری هم فرمودند که این تنبیه باید صورت بگیرد و به حمدالله به همت سپاه پاسداران و کمک سایر نیروهای مسلح این عملیات انجام شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم، عملیات از نظر ما خاتمه یافته است، اظهار داشت: گنبدآهنین نتوانست مقابله قابل توجهی با عملیات ما داشته باشد.ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌دانیم و این عملیات از نظر ما خاتمه یافته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: چنانچه رژیم صهیونیستی عملیات دیگری را انجام دهد، پاسخ ما گسترده تر خواهد بود. سعی کردیم عملیات در حد تنبیه باشد، مراکز جمعیتی مورد هدف نبود و ما قطعا آمادگی این را داریم که از خاکمان دفاع کنیم.

سرلشکر باقری تاکید کرد: نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر میبرند و امیدواریم این عملیات طلیعه‌ای بر پیروزی ملت مظلوم فلسطین باشد.

وی با اشاره به امکان اقدام آمریکا در پاسخ به عملیات بامداد امروز، خاطرنشان کرد: ما این پیام را از طریق سفارت سوییس اعلام کردیم که چنانچه آمریکا توسط پایگاه‌های نظامی خود با رژیم صهیونیستی همکاری کند، پایگاه‌های نظامی آمریکا امنیت نخواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: عملیات به نحوی طرح ریزی شد که هم‌ مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای صهیونیست ها تأمین می‌کرد مورد هدف قرار گرفت و هم پایگاه هوایی نواتیم که هواپیمای  اف ۳۵ برای مورد هدف قرار دادن کنسولگری ما در دمشق از آنجا برخاسته بود، مورد هدف قرار گرفت.

سرلشکر باقری اضافه کرد: هر دوی این مراکز در حد قابل توجهی مورد انهدام قرار گرفتند و از کار افتادند. در این عملیات تعداد قابل توجهی پهپاد، موشک‌ کروز و موشک بالستیک‌ مورد استفاده قرار گرفت و تاکتیک های اندیشیده شده بکار گرفته شد که نه گنبد آهنینی و نه سپر دفاعی رژیم صهیونیستی هیچ کدام نتوانست مقابله قابل توجهی با این امکانات و عملیات داشته باشد و عملیات به اهداف خود نائل شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آمریکا اعلام‌ می‌کرد از عملیات دمشق اطلاعی ندارد ولی در واقع با چراغ سبز او این عملیات انجام شد ، آمریکا اعلام کرده که به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست اما اطلاعات ما حاکی از آن است که در دفاع از رژیم صهیونیستی با تمام توان وارد عمل شد و تلاش کرد عملیات را خنثی کند ولی او هم نتوانست کاری از پیش ببرد و عملیات ما به هدف رسید.

سرلشکر باقری یادآورشد: ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می بینیم و این عملیات از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه عملیات نداریم اما اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در داخل خاک‌ کشور و چه در مرکز متعلق به ایران در سوریه و یا جای دیگری انجام دهد عملیات بعدی بسیار گسترده تر از این انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توانمندی ما بر این مبنا بود که ده ها برابر بزرگ تر از این عملیات موشکی و پهپادی علیه این رژیم داشته باشیم ولی سعی کردیم در حد تنبیه این عملیات انجام شود و مراکز جمعیتی و اقتصادی مورد هدف قرار نگرفت تا ارتش متجاوز صهیونیست‌ها بداند که اقدام جنایتکارانه آنها بدون پاسخ نخواهد ماند و آمادگی داریم که از خاک و منافع خود به نحو احسن دفاع کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این عملیات توسط سپاه انجام شد ولی در یک هم افزایی سپاه و ارتش، دفاع از فضای کشور را عهده دارند، تاکید کرد: نیروهای مسلح در آمادگی‌ کامل به سر می برند و چنانچه نیاز باشد مجدد وارد عمل می شوند و تدابیر لازم برای امنیت فضای کشور اتخاذ شده است.

سرلشکر بیان داشت: ما این‌ پیام را از طریق سفارت سوئیس به آمریکا انتقال دادیم که چنانچه آمریکا در اقدامات تجاوز گرانه بعدی صهیونیست ها مشارکتی داشته باشد و به قطعیت برسیم پایگاه و نفرات آمریکا در منطقه امنیتی نخواهند داشت.

رژیم صهیونیستی حمله کند از مبدا ایران مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با این عملیات معادله جدیدی رقم خورده است، گفت: آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه ای به منافع و دارایی ها، شخصیت ها و شهروندان ما حمله کند، از مبدا جمهوری اسلامی ایران مورد تهاجم متقابل قرار خواهد گرفت.

سرلشکر حسین سلامی در گفتگویی روز یکشنبه درباره جزییات عملیات وعده صادق گفت: اهداف خیلی دقیق بود و ما یک عملیات محدود انجام دادیم، در حد و اندازه شرارت هایی که رژیم صهیونیستی انجام داده بود.

عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی محدود بود

وی گفت: این عملیات می توانست عملیات گسترده ای باشد اما ما دامنه عملیات را محدود به آن بخش توانایی‌هایی کردیم که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهادت فرماندهان از آن استفاده کرده بود.

عملیات وعده صادق با موفقیتی بیش از حد انتظار اجرا شد

سردار سلامی با تاکید بر این که عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما انجام شد، اظهار داشت: تا این لحظه اطلاعات ما روی تمام اصابت ها کامل نیست اما آن بخش از اصابت هایی که گزارش های دقیق، مستند و میدانی داریم نشان دهنده آن است که که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است. مردم ساکن در سرزمین های اشغالی، مقامات صهیونیست و ارتش تروریستی و اشغالگران رژیم صهیونیستی و آمریکا بهتر از ما تا این لحظه اثرات کوبنده این ضربات را تشخیص داده اند و متوجه شده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد اگر رژیم صهیونیستی هر واکنشی نشان دهد مطمئنا واکنش ما بر اساس این تجربه جدیدی که از توانایی های آنها بدست آورده ایم، بسیار سخت تر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • حسین انتظامی: مصاحبه سرلشکر باقری درباره عملیات تنبیهی یکی از بهترین مصاحبه‌های یک مقام ارشد نظامی است!
  • عملیات «وعده صادق» مایه اقتدار و افتخار جمهوری اسلامی ایران شد
  • پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • ببینید | سرلشکر باقری: عملیات خاتمه یافت | پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • باقری: عملیات پایان یافت؛ پاسخ ایران به هر اقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود / سلامی: رژیم صهیونیستی حمله کند از مبدا ایران مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرند
  • باقری:عملیات خاتمه پیدا کرد؛ پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود/سلامی: رژیم صهیونیستی حمله کند از مبدا ایران مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرند
  • ببینید | اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر خواهد بود
  • سرلشکر باقری: قصدی برای ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم
  • عبور صهیونیست‌ها از خطوط قرمزمان قابل تحمل نبود