Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری صبح امروز در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: آنچه که همیشه در حوزه بهداشتی موثر واقع شده است مشارکت مردمی بوده، شرایط کنونی بسیار گسترده و در عین حال کادر درمانی و بهداشتی بسیار محدود هستند، در فروردین ماه حضور و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب بود ولی با گذشت زمان و خسته شدن مردم رعایت پروتکل‌‌ها  کم شده است، هنوز به انتهای راه نرسیده‌ایم و اگر زیرساخت‌های لازم ساخته نشود موفق نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: مردم باید مشارکت حداکثری را در این راه داشته باشند و ارگان‌های مختلف نیز با یکدیگر هماهنگی بهتری پیدا کنند؛ ارائه آمار و ارقام نشان دهنده موفقیت نیست و زمانی که میزان مشارکت در بین مردم نهادینه شود موفق خواهیم بود؛ در طی چند ماه گذشته دغدغه ما ادارات و سازمان‌های دولتی بودند، پس از وصول مطالبات مردمی نظارت‌ها بر روی این دستگاه‌ها افزایش یافت و خوشبختانه شرایط رعایت پروتکل‌ها بهتر شد، اما از روز نخست ما همچنان با مشکلات اصنافی همچون نانوایی‌‌ها، مراکز بزرگ خرید و آرامستان‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ با توجه به شرایط وخیم موجود باید فعالیت‌های صورت گیرد که مردم باور کنند شرایط اصلاً مناسب نیست.

وی تشریح کرد: مصوبات زیادی در خصوص شرایط استان داشتیم، از دستگاه‌های مرتبط درخواست کردیم که ورود به پارک‌ها و بوستان‌ها به حداقل برسد اما اکنون در مکان‌های همچون پارک جنگلی ناژوان و حاشیه زاینده رود جای سوزن انداختن نیست، تمامی این تجمعات همزمان با ایام محرم و بازگشایی مدارس سبب شد آمار استان افزایش یابد، با بازگشایی مطب‌ها و بخش خصوصی میزان مراجعه به مراکز درمانی دانشگاه کاهش یافته است همین موضوع سبب می‌شود که آمار مبتلایان خانوادگی افزایش یابد، در پیک اول زمانی که فرد مبتلا به مراکز درمانی مراجعه می‌کرد آموزش‌های لازم را فرا می‌گرفت و خانواده‌ها نیز با همین آموزش‌ها سبب قطع زنجیره انتقال در بین خودشان می‌شدند.

حیدری، افزود: اگر بیماریابی به شکل درست انجام شود و فرد مبتلا به شکل اصولی و با آموزش قرنطینه شود قطعاً می‌توان ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم؛ در آخرین مرحله غربالگری که در استان صورت گرفت تواسنتیم بیش از ۲۶۰۰ بیمار کرونایی را در منازل استان شناسایی کنیم، این افراد جزو بیماران پرخطر بودند، این موضوع نشان دهنده این است که باید اطلاع رسانی به مردم افزایش یابد؛ در طی جلسه با که با استاندار انجام شد مقرر شد که با توجه به وضعیت استان باید از بحران پیش آمده جلوگیری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: مقرر شد در حوزه کاری، مدیران ارشد فضای دورکاری را برای کارمندان خود مهیا کنند؛ برخی از مشاغل پر خطر همچون قهوه‌خانه ها علی‌رقم تذکرات مکرر همچنان به کار خود ادامه می‌دهند، بیش از ۲۰۰ مرکز عرضه قلیان در اصفهان پلمب شد ولیکن مجدداً بازگشایی شد، جدایی از این مراکز صنفی در حاشیه زاینده رود قلیان افرادی سرو می‌کند، مسئول برخورد با این موضوعات چه ارگانی است، اینجا است که همکاری بین بخشی می‌توان عملکرد مفیدی داشته باشد.

وی، اضافه کرد: هیأت‌های مذهبی و مساجد همکاری بسیاری خوبی را با ما در ایام محرم داشتند که جای دارد از آن‌ها تشکر کنم، بیش از ۹۵ درصد از مواردی که لازم الاجرا بود آنان انجام شد، برخی از مراکز انگشت شمار همچون خمینی‌شهر مشکلاتی را به همراه داشتند که خوش آیند نبود؛ اکنون روضه‌های خانگی در شهر برگزار می‌شود که بسیار خطرناک است، برخی از بانی‌ها و وعاظ از برگزاری این مراسمات خودداری کردند که جای تشکر دارد.

حیدری، تشریح کرد: خیلی از اقدامات می‌تواند درون استانی انجام شود، یکی از این مسائل که به صورت کتبی نیز از ستاد ملی کرونا درخواست تفویض اختیار شد مدارس استان بود، درخواست ما این بود که در طی دوهفته تمامی سیستم آموزشی به صورت غیر حضوری باشد، البته این موضوع بستگی به نظر آموزش پرورش دارد ولیکن ما نظر کارشناسانه خود را ارائه دادیم؛ تفرجگاه‌های یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ما است، کنترل این مکان‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی نیست و وابسته به مردم است، مردم باید با رعایت پروتکل‌ها و عدم حضور در این مناطق از به قطع زنجیره این بیماری کمک کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کمال حیدری پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)



منبع:هم میهن

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هدف قرار گرفتن آنچه گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم) کارشناس شبکه ایران اینترنشنال: اسرائیل با پهپادهای پیتزا بر حمله کرد ؛ ایران دست بالا را دارد (فیلم)

دیگر خبرها

  • فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود
  • حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم
  • جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر
  • اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید