Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سطح استان، گفت: متأسفانه آمار مبتلایان از اواسط شهریور ماه در استان افزایش یافته است.

علی مصطفوی روز چهارشنبه دوم مهر در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به تقارن هفته دولت با ایام محرم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مدت، اظهار کرد: به جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت توانستیم بهتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته این بیماری را علی‌رغم تحریم مدیریت و تبدیل به ۱۰ کشور اول دنیا در بهبود یافتگان بیماری کرونا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات مسئولان نظام و دولت‌مردان در راستای مقابله با بیماری کرونا گفت: تا اوایل شهریور ماه در شرایط خوبی بودیم ولی متأسفانه پس از آن در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه متأسفانه بیماری کرونا در بین مردم عادی انگاری شده، عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز به سر می‌بریم بر اساس پیش‌بینی کارشناسان در شرایط سخت‌تری نسبت به گذشته قرار خواهیم گرفت.

مصطفوی با هشدار بر این که بیماری آنفلوآنزا نیز در کنار کرونا گریبان‌گیر عموم خواهد بود، افزود: واکسن آنفلوآنزا همه ساله برای افرادی که نیازمند بوده‌اند تأمین شده و امسال نیز تأمین خواهد شد، از عموم انتظار می‌رود نسبت به اقدامات سودجویان آگاهی کامل داشته باشند و دستگاه‌ها و مسئولان باید با چنین افرادی برخورد کنند.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان به ویژه ارومیه، بیان کرد: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی از سوی مردم با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد و باید دیگر بیمارستان‌ها و نقاهت‌گاه‌ها را درگیر این موضوع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی واکسن آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند

مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه نشست کمیته بین بخشی بیماری تب کریمه کنگو  گفت: هر ساله با شروع فصل گرما یعنی فصل بهار و تابستان و همزمان با رشد و بلوغ کنه ها، تعداد مبتلایان به بیماری تب خونریزی کریمه کنگو افزایش می یابد که لازم است با انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه  از ابتلائ و به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن جلوگیری نماییم.
 
  زنگنه تصریح کرد: ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو حساس به گرما و محیط اسیدی است و در صورتی که گوشت برای ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، به دلیل اسیدی شدن گوشت، ویروس از بین می رود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با وجود اینکه ویروس عامل بیماری در خون حیوانات نشخوارکننده اهلی مثل گاو، گوسفند، بز و شتر به مدت یک هفته پس از آلودگی باقی می ماند و هیچ گونه علایم مشخصی از بیماری در دام وجود ندارد ولی خطر انتقال آن به انسان در طی ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد. قصابان، سلاخان، کشاورزان، کارکنان کشتارگاهها، دامپزشکان، پزشکان، شاغلین در آزمایشگاه ها از جمله افراد در معرض خطر محسوب می شوند. 
 
وی گفت: خوشبختانه به دلیل نظام مراقبت قابل قبول بیماری در استان و اقدامات به موقع و مناسب درمانی، میزان کشندگی بیماری در استان در سال های گذشته رو به کاهش بوده است  ولی می بایست با حساسیت ویژه ای نسبت به آموزش مردم و گروه های در معرض خطر بیماری در خصوص مراجعه به موقع و فوری در صورت بروز علائم شبه سرماخوردگی به ویژه در افراد در تماس با خون، ترشحات و بافتهای دام آلوده توجه ویژه ای داشت.
 
 وی ادامه داد: هنگام هر نوع تماس با دام یا لاشه آن مانند قصابی، کمک به زایمان دام، خرد کردن گوشت تازه، تیمار کردن، پشم چینی ، تمیز کردن آغل یا طویله و... از وسایل حفاظت فردی شامل کلاه، ماسک، عینک، دستکش، روپوش، پیش بند پلاستیکی و چکمه استفاده شود و در مناطقی که احتمال گزش کنه وجود دارد (مانند محل نگهداری دام) از مواد دور کننده حشرات استفاده کرده و هر 2 تا 4 ساعت بدن و لباس خود را از لحاظ وجود کنه بررسی کنید.
 
  نشست کمیته بین بخشی بیماری تب کریمه کنگو با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  زاهدان مدیر کل دامپزشکی و مدیران برخی از دستگاه های اجرای جهت حساس سازی بیماری تب کریمه کنگو برگزار شد.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در خوی همزمان با بهار قرآن + تصاویر
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • اطعام مستمندان سنت دیرینه مردم آذربایجان غربی در میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • افزایش دمای هوا در مهاباد از اواخر هفته جاری
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • تزریق ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مناطق مرزی کشور