Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با یان اینکه بتدریج مشکلات شبکه شاد رفع خواهد شد گفت: به طور حتم این شبکه کامل نیست و ادعا نداریم شبکه بی نقصی است اما بعضی از کارشناسان شبانه روز در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه حضور و بازدیدهای نظارتی بر عملکرد مناطق آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس صبح امروز دکتر احمدی لاشکی با حضور در منطقه ۱۴ آموزش و پرورش تهران ضمن بازدید از چند مدرسه با معلمان و مدیران این منطقه به گفت وگو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به ضرورت تدبیر لازم برای پیشبرد این سال تحصیلی خاص گفت: کمتر از ۲۷ کشور دنیا هستند که هنوز مدارس شان را باز گشایی نکردند. در اکثر کشورهای جهان مدارس کار می کنند. ایتالیا که یکی از پر خطرترین کشورها بود در شیوع کرونا مدارس را باز گشایی کرده اند. در فرانسه و سایر کشورها هم آموزش و پرورش را تعطیل نکرده اند. شاید یک مدرسه خاص تعطیل شود برای وجود کرونا اما نباید کل مدارس را تعطیل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته فرصتی برای آشنایی معلمان با دانش آموزان بود و معلم می دانست که دانش آموزان چه وضعیت یادگیری دارد گفت: امسال که از ابتدای سال با کرونا مواجه هستیم باید فرصتی فراهم کنیم که معلم و دانش آموز با هم آشنا شوند و بنا بر نیاز روش تدریس و آموزش تنظیم شود.

احمدی لاشکی اضافه کرد: تاکید اول و آخر ما این است که پرو تکل های بهداشتی و سلامت جسمی معلمان و دانش آموزان رعایت شود زیرا در وهله اول سلامتی مهم است. طبق اعلام وزارت بهداشت ،زدن ماسک ،فاصله اجتماعی و هوای در جریان سه اصل مهم در برقراری این پرو تکل هاست که باید درمدارس و بویژه کلاس های در س رعایت شود.

وی در پاسخ به مباحث مطرح شده در خصوص شبکه شاد تصریح کرد: بتدریج این مشکلات رفع خواهد شد. به طور حتم این شبکه کامل نیست اما ظرفیتی ایجاد شده است که ضمن حفظ امنیت اخلاقی و روانی دانش آموزان، فضای آموزشی مهیا شود. ادعا نداریم شبکه بی نقصی است اما بعضی از کارشناسان شبانه روز در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند.

احمدی لاشکی از شبکه تلویزیونی هم به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب نام برد و گفت: هم اکنون در صدد دو سویه کردن این شبکه هم هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید مدیر مدرسه ای داشته باشیم از وضعیت دانش آموزان خبر نداشته باشد. هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل عقب بماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه شاد بازگشایی مدارس در شرایط کرونا آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند

روزنامه جوان از تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش تعداد تک‌ماده برای دانش‌آموزان به شدت انتقاد کرده است.

این روزنامه نوشت: تصمیم‌شان شوکه‌کننده است، خودشان هم می‌دانند که چقدر کیفیت آموزش ضعیف است، اما به جای اصلاح آن به دانش‌آموزانی که در چهار درس نمره ۷ و بیشتر از آن بگیرند، اجازه تک‌ماده می‌دهند. این در حالی است که پیش از این دانش‌آموزان در دو درس با امتحانات نهایی و دو درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانستند از تک‌ماده استفاده می‌کردند.

بر فرض به دانش‌آموزانی که از عهده پاسخ به سؤالات امتحانات نهایی این اجازه را دهند با تک‌ماده، مدرک تحصیلی‌شان را بگیرند و به بی‌توجهی‌ها نسبت به افزایش کیفیت آموزش ادامه داده شود، اما مگر این دانش‌آموز بعد از ورود به جامعه و بازار کار هم می‌تواند خلأ‌های آموزشی خود را تک‌ماده کند؟

اگر نبود عدالت آموزشی مسیر زندگی او را به بیراهه بکشاند، آیا می‌شود با تک‌ماده به مسیر درست زندگی‌اش برگردد؟ به نظر می‌رسد آقایان مسئول اصل ماجرا را که همان کیفیت بخشی به آموزش و توانمند کردن دانش‌آموزان در مدارس است به فراموشی سپرده‌اند.

مسئولان دور هم جمع شده‌اند و به جای تعیین راهکار برای ارائه تدریس اصولی در مدارس و حل مشکلات کمبود کیفیت آموزش و نبود عدالت آموزش در نقاط مختلف کشور، راه فراری را به دانش‌آموزان برای فارغ‌التحصیل شدن یاد داده‌اند؛ اینکه اگر خدمات آموزشی مناسبی نمی‌گیرند و نمی‌توانند درس‌هایشان را به خوبی بیاموزند، به جایش می‌توانند با تک ماده از این مقطع عبور کنند.

این یک پیام مشخصی دارد؛ اینکه آموزش و پرورش به جای دنبال کردن سیاست‌هایی در جهت ارتقای آموزش در همه مدارس کشور و بهبود وضعیت نمرات امتحانات نهایی، شرایط فارغ‌التحصیلی از مدرسه را تغییر داده‌است. شاید به این دلیل است که اگر نتوانست نمرات دانش‌آموزان را ارتقا دهد حداقل آمار فارغ‌التحصیلان را بالا ببرد!

دیگر خبرها

  • تحصیل ۱۱۰۰ ‌دانش‌آموز در یک شیفت مدارس فردیس!
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد